Released Listopad 1992
Vrsta Pop / Trip-hop
Dodano Petak, 28 Siječanj 2011
Edition date Listopad 1992
Etiketa Maverick, Sire, Warner Bros
Edition details Producenti:Madonna, Shep Pettibone i André Betts; Datum objave: 20. 10. 2010

I dok su Justify My Love i Rescue Me izazvali veliku medijsku pozornost, nitko nije mogao očekivati da se 1992. sprema tolika medijska oluja. Madonna je svojim seksualnim trolistom (album Erotica, knjiga Sex i film Body Of Evidence) postala najveća, ali i najneshvaćenija pop zvijezda uopće. Na svojoj poziciji je mogla odlučiti otići u mirovinu i živjeti od tantijema kao bubreg u loju, no odlučila je reći neke stvari koje mnogi nisu željeli čuti. Erotica nije album o pornografiji, to je album o ljubavi, smrti i seksualnosti, glavnim silama bilo kojeg života.

Ovaj album je toliko iskren da su se mnogi morali praviti da ne postoji. U jeku lova na vještice koje su ovaj put zamijenili homoseksualci kao tobožnji glavni krivci za epidemiju AIDS-a, Madonna je pjevala In This Life, pjesmu koja govori o smrti zbog te jezive bolesti, a u toku cijele promocije albuma je govorila o ljubavi, neovisno tko ju i kako prakticirao. Deeper And Deeper pod krinkom dancefloor hita (uz stihovnu referencu na Vogue) govori o homoseksualnoj ljubavi.

Seksualnost i ljubav idu ruku pod ruku. Madonna je prva u pop glazbi koja se to usudila reći i od toga napraviti umjetnost. Where Life Begins samom svojom temom usporedbe obroka i oralnog seksa izaziva zgražanja kod slušatelja, no pjesma nije nimalo degutantna, jazzirani zvukovi ostavljaju umjetnički dojam. Jazza se Madonna dotiče i na posljednjoj pjesmi, Secret Garden, gdje recitira stihove u jazz/funk podlogu.

Madonna

Erotica (pjesma) je briljantan singl, jednostavni beatovi uz mnoge seksualne reference možda zvuče kao najskandalozniji signal, no Erotica je majka svih seksualnih sloboda koje su kroz glazbu promovirane narednih petnaestak godina. Bye Bye Baby zabavno proučava prekid preko telefona, a Rain je jedna od ponajboljih balada koje je Madonna otpjevala.

Hladni beatovi Erotice su zasigurno odmak od laganih hitova koji su definirali pop glazbu osamdesetih. Ovaj album definitivno nije ono što je MTV publika očekivala, no dobro je pitanje je li taj album uopće bio stvaran za njih. Nakon rekorda u broju top 5 singlova, Madonni više nije bilo potrebno stvarati nove hitove, ovaj put je mogla reći realno stanje stvari. Erotica je stvarnost, zažmirite i nemojte slušati ovaj album, no sve što je ovdje rečeno je i dalje oko vas.

Ivan Glazer
Hits 3042
I'm Breathless « I'm Breathless Madonna Albumi Kronologija Bedtime Stories » Bedtime Stories