Žanr Singer-Songwriter
Length 19:42
Edition date Studeni 2018
Etiketa Samostalno izdanje
Edition details Datum objave: 3. studenoga 2018. / Producent: Ivan Grobenski
Tags Miriam

Među novijim imenima hrvatskog kantautorskog vala sve manje možemo zaobilaziti Miriam, mladu zagrebačku glazbenicu koja već nekoliko godina nastupa na zavičajnoj, ali i na londonskoj sceni. U studenome je napokon izdala svoj prvi EP s pet autorskih pjesama pisanih, pjevanih i sviranih u indie folk formi, odnosno, u sve prisutnijoj DIY produkciji.

A "Heavyless" donosi sve ono što bi se od prvijenca jednog kreativnog mladog bića moglo očekivati, dakle, sve ono dobro i loše u jednom slatkom paketiću. Neću kriti da mi se u tim slučajevima kriteriji ipak automatizmom postavljaju nešto niže nego dok preslušavam djela etabliranih imena, ali to, naravno, ne znači da prešućujem nešto ili umivam dojam, već naprosto nastojim pronaći svaku iskru talenta u nastajanju, poetike u formiranju, leta u ranoj fazi uzlijetanja. Naznačiti i negativne opaske, da, ali prije svega u obliku poguranca, iskrene potpore, a – bar se nadam – nikako samodopadne igre riječima ili propuha cinizma. Miriamin prvijenac zaziva upravo nježan, otvoren pristup; ne zato što je loš, već zato što je tek prva stranica.

Naime, kroz pet pjesama stvaranih s očitim autorskim entuzijazmom ova se mlada Zagrepčanka nije uspjela nametnuti i izvođačkom snagom, čemu, doduše, doprinosi i sama vrlo zahtjevna kantautorska forma. Pritom čak ne mislim na uistinu profiliran nastup – jer to se za prvi EP i ne očekuje – već na one male nijanse koje bi taj zgrabljeni trenutak učinile uistinu iskorištenim. Naslovna pjesma dopadljiva je akustična laganica kroz čije potencijale Miriam tek prolazi i sve joj čunjeve obiđe bez da se i uživi u svoju vožnju. No, u pitanju je zanimljivo djelce koje otkriva fin rukopis raspisan i po preostalim pjesmama.

Doduše, upravo ostatak EP-ja podcrtava taj dojam o svojevrsnoj hladnoći same izvedbe. "I Listen", primjerice, donosi malo više ritma na tragu slavnog 50s hita "Fever", ali ni tu Miriam ne uspijeva stvoriti pravu atmosferu. "Grow & Flip" je još dopadljivija, naglašenijim doprinosom bubnjeva Nevena Radanovića i basa Luke Tikvickog pojačana pjesma i dokazuje da se od ove glazbenice može još štošta dobroga (boljega) očekivati. "Indian Tent" nije samo najduljom minutažom svojevrsno sidrište EP-ja, već i forma što se klati između govora i pjevanja te jednako rastrzan ritam postižu novu dinamiku i obećavaju zanimljivog tekstopisca. Završna "Let Me Lay" vraća nas ugođajem na početak i naslovnu pjesmu te završava ovo zanimljivo malo kućno izdanje kao neku vrstu obećanja. Ili bar naklona u potrazi za pravim, punokrvnim debijem.

Zato, dakle, treba uzeti "Heavyless" više kao sredstvo predstavljanja. Kartu koja odaje koliko i skriva. A u Miriaminoj poetici ima sasvim dovoljno komponenti za razvijanje i kreativnu tvrdoglavost. Uostalom, već je i božićni singl "Cup of Coffee" pokazao da ima ova radionica još itekako aduta za ozbiljne priče. I listen.

Hits 770