Žanr Hip-Hop
Length 49:12
Edition date Veljača 2018
Etiketa Top Dawg / Aftermath / Interscope
Edition details Datum objave: 9. veljače 2018.
Tags Interscope Aftermath Kendrick Lamar Top Dawg Entertainment

Lamarov zadatak da napiše par pjesama za film 'Black Panther' pretvorio se u album, a on je još jednom dokazao za što je sposoban. U raznim kolaboracijama koje su se dogodile na soundtracku, najbolje je prezentiran prvim hitom 'All the Stars'. U duetu sa SZA, ne samo da je sebe prezentirao kao heroja koji vješto spaja riječi i rime, već je mladoj glazbenici pomogao da se "lansira među zvijezde" i doda još jedan zavidan projekt u karijeri. Iako je Lamar pokazao svoj talent još od prvog albuma te ga s 'DAMN' potvrdio, uspješan niz nastavio je i s 'Black Panther: The Album' koji se našao na prvom mjestu Billboardovih 200.

Na prvu, kada krene uvodna 'Black Panther' i prebaci se na 'All the Stars', vraćam se na one prethodne albume, tek toliko da se podsjetim i usporedim koliko Lamar napreduje u svom stvaralaštvu. Bez obzira što se ponegdje osjete ritmovi pjesama s prethodnih albuma, vidno prikazuje koliko odrasta u svijetu hip hopa i na koji način prilagođava pjesmu situacijama u svijetu i oko sebe.  Stoga ne čudi to što čim više minutaža albuma ide prema kraju, tim više Lamarov, čak i bijes u jednom trenutku izlazi kroz stihove pjesama. Cijeli album više manje kreće se u brzom, čvrstom ritmu, praćen pomno isplaniranim stihovima koje je Lamar 'sklepao' prema filmu. Neke od pjesama nastale su upravo u svrhe stvaranja soundtracka za film, dok su druge nastala kao izvučena inspiracija nakon pročitanog scenarija filma.

Osim 'All the Stars' valja izdvojiti i 'Pray for Me' u kojoj se već po početku pjesme osjeti prisutnost i utjecaj The Weeknda. Nota sve u svemu ima veliki potencijal za budućim hitom. Lamarov dio u kojem kreće repati dodatno prikazuje njegovu patnju i borbu, onaj teret kojeg se pokušava riješiti na bilo koji način pa zato izdvaja "I fight the world, I fight you, I fight myself. I fight God, just tell me how many burdens left...?" Kroz cijelu pjesmu prikazuju tu vječitu borbu – ovisno o načinu na koji ju mi sami percipiramo, jer svatko od nas bori se s nečim, bori se za nešto. Lamar i The Weeknd samo su olakšali cijeli dio iznošenja emocija – ponajviše bijesa koji kola u svima nama kada je vrijeme borbe, kada je vrijeme da spasimo sami sebe.

Sve u svemu, po isteku zadnje ('Pray for Me') pjesme, Lamar se iskazao kao vrsan stvaralac rima i beatove koji se vrte na repeatu i glazbenika s kojima stupa u kolaboraciju. Definitivno ima potencijala uspjeti u glazbenom svijetu, još i više nego što uspjeva sada. Pitanja je hoće li se vječno držati istih tema i koliko dugo će bijes koji u njemu ključa biti izvor inspiracije za stvaranje nadolazećih albuma.

Anja Čančar

Hits 2582
To Pimp a Butterfly « To Pimp a Butterfly Kendrick Lamar Albumi Kronologija