Dodano Petak, 16 Ožujak 2018
Length 43:06
Edition date Veljača 2018
Etiketa PIAS Recordings
Edition details Datum objave: 9. veljače 2018.
Tags Joan As Police Woman PIAS Recordings

Nakon nedavne ne osobito impresivne suradnje s njujorškim kantautorom, multiinstrumentalistom i producentom Benjaminom Lazarom Davisom na albumu "Let It Be Me", gdje je tandem nastojao spariti electro-pop s afinitetima prema glazbi Pigmejaca ekvatorijalne Afrike, Joan Wasser, odnosno, "za javnost" Joan as Police Woman, vratila se na trasu koju je sama izgazila kratkom niskom albuma s "The Classic" iz 2014. kao svojevrsnom krunom. Pišući svojedobno o tom impresivnom albumu, ozračenom memfiškim soulom i općenito naftalinskim daškom u notama, nisam mogao skriti oduševljenje, čak iznenađenje pred uzbudljivim vibracijama kakve je ta zbirka odašiljala. Naime, glazbeni jezik Joan as Police Woman sve svoje vrijeme klizi mekšom, dotjeranijom stranom indie poetike ne iskačući iz gabarita zadanih u samom startu, a kao u stalnom strahu od prepuštanja stereotipima koji autorici uopće nisu strani; bilo bi strogo kazati kako je to glazba bez uzbuđenja, gotovo pravocrtna u svom izmicanju klišejima, ali tom se dojmu teško oduprijeti nakon preslušavanja njezinih ranijih albuma.

Je li u pitanju Joanin zagasiti vokal koji, iako vrlo ugodan i za uho ljepljiv, kao da se boji otkriti sve svoje adute ili je stvar u tonalitetu kojeg nerado napušta i boravi u nekoj vrsti popa koji nije pop i ne trudi se ni potvrditi ni opovrgnuti taj limb. "The Classic" je donio probijanje zadane forme a u ključu davno odslušanih suzvučja i zato je bio sjajan album. "Damned Devotion" povratak je na neke ranije recepture, one koje su iznjedrile solidne, ali ne i pretjerano pamtljive naslove poput "Real Life" ili "To Survive", što je nakon neimpresivnog "Let It Be Me" bilo baš ono što osobno i nisam priželjkivao.

Ni nakon nekoliko slušanja, naime, ne uspijevam probiti čahuru pod kojom nove pjesme Joan as Police Woman kljucaju po autoričinim preokupacijama i samonametnutim temama. Prokleta privrženost – ili odanost, kako vam draže – djeluje tako kao opis same glazbe koja tapka po minimalističkoj elektronici (kao, primjerice, u "What Was It Like", da spomenem jednu od zanimljivijih partitura) koliko i konvencionalnim formama bockanih tek naznakama zvona za uzbunu, kako sugerira "Warning Bell". Sve ono što je "The Classic" tjeralo da skače izvan i iznad pravocrtnosti, ovdje je, usprkos od predvidljivog ritma odbjeglim beatovima, utihnulo i prepustilo tako palicu samim riječima. A riječi Joan Wasser ne uspijevaju uistinu zaintrigirati, bar ne ovog čangrizavca naviknutog na sugestivnije slike i kaloričnije teksture. Ne uspijeva me mobilizirati tako ni uvodni, isuviše mlak upit "hoću li se morati boriti za postići ljepotu?" ("Wonderful"), a još manje prazninom prožeti pokliči "moje tijelo, moj izbor! njezino tijelo, njezin izbor!" ("The Silence"), dok cijeli album jednostavno ne nudi dovoljno udica da vas mobilizira u svojoj priči.

No, da se razumijemo, pristojna je to glazba jer iako u predvidljivom tonu bježi od predvidljivosti, možemo primijeniti onu o duploj negaciji i ostati makar na tom – solidnom. Pretpostavljajući da je i sama Joan svjesna tog svog svjesno odabranog limita, mogu samo zaključiti da je "Damned Devotion" ispunio svoju kratkoročnu svrhu i donio naramak taman toliko zanimljivog popa koliko je potrebno za "nedovršenu simpatiju". O dugoročnim ciljevima nisam ovdje sposoban govoriti. Možda ako kakvim spletom okolnosti poslušam ovaj album i za godinu ili dvije.

Hits 2257
The Classic « The Classic Joan As Police Woman Albumi Kronologija