A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Our Love Is Easy | 6:21 | ||||
2 | Baby I'm A Fool | 4:20 | ||||
3 | The Rain | 11:19 | ||||
4 | Deep Within The Cornes Of My Mind | 6:54 | ||||
5 | So Long | 5:30 | ||||
6 | Me One And Only Thrill | 7:30 | ||||
7 | Lisboa | 7:04 | ||||
8 | Over The Rainbow | 5:07 | ||||
1 | (Monologue) Special Spot | 2:11 | ||||
2 | Baby I'm A Fool | 4:02 | ||||
3 | Les Etoiles | 3:19 | ||||
4 | Goodbye | 4:05 | ||||
5 | (Monologue) Tchao Baby | 0:22 | ||||
6 | March For Mingus | 11:14 | ||||
7 | Bad News | 6:26 | ||||
8 | Who Will Comfort Me | 7:18 | ||||
9 | Morning Sun | 12:23 |
Ovaj kao cjelovečernji film dug koncertni album istodobno je rekapitulacija dosadašnjeg rada jazz-glazbenice Melody Gardot i njezin dar. Dar sebi i obožavateljima. Naoko spretno upakiran proizvod, ali, kad jednom zagrabite u njegovu kutijicu, prava mala glazbena čarolija u formi zapisa s koncerata održanih zadnjih nekoliko godina. Prava mala čarolija jer je repertoar prezentiran na "Live in Europe" poput kompaktna glazbenog tkiva, poput nečeg nastalog u trenutku, da ne kažem dahu. A zašto je album ispao takav kakav jest, možda najbolje svjedoči cjelokupna priča ove vrlo zanimljive glazbenice.
Melody Gardot je do glazbe kakvu danas voli slušati i izvoditi, kao i pisati, došla nakon što ju je kao osamnaestogodišnjakinju nesmotreni vozač oborio s bicikla, što ju je prikovalo za krevet na godinu dana. Oporavak je bio dug i mukotrpan, za mladu glazbenicu, pokazat će se, motivacijski i usmjerujući, pa je u tom iscrpljujućem, zahtjevnom procesu koristila upravo glazbu kao stimulans i vodilju. Razvivši specifičnu poetiku na dodirištima jazza i bluesa, sa začinima bossa nove i finoga popa, Melody je do danas snimila četiri studijska albuma, počevši cijelu priču s EP-jem "Some Lessons: The Bedroom Sessions", nastalim 2005., još tijekom oporavka od nesreće. Uspoređivana s imenima i pjesmaricama poput Nore Jones, Diane Krall i srodnih pjevačica koje su svoju formulu tražile na finijoj, sofisticiranijoj strani popa, ova je dama iz New Jerseyja nanizala tako respektabilan mali niz vrlo solidnih, pouzdano lijepih albuma, koji su inventuru dobili upravo ovim izdanjem.
"Live in Europe", dakle, funkcionira i kao inventura, odnosno, kompilacijski repertoar, ali koji u formi koncertnog albuma dobiva još efektnije značenje i ruho. Ono što će već na prvu upasti u uho i pojačati doživljaj iznimno je intimni ugođaj snimki, odnosno, pjesama kojima je Melodyn vokal temeljni instrument i kist koji određuje kolorit, što na više ili manje efektan način sugerira i golišava naslovnica albuma. Sveprisutan, ali vrlo diskretan bend posve je u funkciji pjesama i ugođaja na kojeg je autorica ciljala i ta sinergija na "Live in Europe" funkcionira uistinu sjajno. Doduše, cijeli album i jest plod autoričina podrobnog preslušavanja i biranja snimaka iz petogodišnjeg razdoblja tijekom kojeg je održala pozamašan broj nastupa. Ono na što je ciljala očito je bio album koji neće biti samo koncertni zapis ni kompilacija, koji neće biti tek međupostaja u diskografskom portfelju, već, kako spomenuh na početku, dar. Sebi, poput nagrade za sav trud i emocije uložene u sve te pjesme i albume, te publici, koja je sve vrijeme takva da se na trenutke na albumu ne čuje ništa osim Melodyna glasa na rubu šapata, kao da pjeva u posve praznom prostoru. Dar, dakle, kakvog zavrjeđuje svaki iskreni umjetnik i odana publika.
Posebni trenutci albuma upravo su oni najduži, poput, primjerice, iznimno sugestivne "The Rain", kroz čiji se četverominutni instrumentalni uvod iskazala sva snaga pratećeg benda, zatim "March for Mingus", koja je od jednominutnog fragmenta s albuma "Currency of Man" postala raskošni jedanaestominutni poligon za slobodnu svirku, ili zaključne dvanaestominutne "Morning Sun", koja ne bi dosadila ni da je dvostruko duža. Naravno, to su samo ogledni primjerci krajnjih dometa Melody Gardot i biranog društva za instrumentima; čarolija ovog izuzetnog albuma provlači se kroz baš svaku skladbu ("Baby, I'm a Fool" sasvim se opravdano javlja u dvije izvedbe, londonskoj i bečkoj), kroz baš svaki stilski zavoj i treptaj u jedinstvenom ugođaju. Kao takav, "Live in Europe" je najbolji dosadašnji album ove sjajne glazbenice te jedan od najboljih koncertnih albuma godine.
Toni Matošin
« My One And Only Thrill | Melody Gardot Albumi Kronologija |