Vrsta Rave / Trip-hop
Dodano Ponedjeljak, 03 Listopad 2011
Žanr Electronic
Edition date 2009
Država Velika Britanija
Etiketa Liberation

Ako Fatboy Slim nešto u pravilu radi bez greške, onda je to savršen odabir pjesama, i za dobar miks to je već pola posla – naravno, nađu li se stvari u rukama pravog čovjeka, a Norman Cook to je. Ovaj se put odlučio na sirovi elektro zvuk pod pritiskom najavljen provokativnim seksističkim naslovom koji me u prvi mah sjetio one brutale od filma I konje ubijaju, zar ne?.

Nedorađeni beatovi u prvom planu, a onda sve ostalo. Kao uvijek kod Cooka, naglasak na ritmu neke osobne vrste housea koji je sve samo ne sterilan i dosadan. I masimalno redefiniran dobro poznati materijal koji odjednom dobiva novi nezavisni život, i koji zvuči skroz suvremeno, nikako retro. A to je ogromna stvar, jer je novi album Fatboy Slima pun autoritativnih pjesama o kojima već svatko ima gotovo pa zacementirano mišljenje i potrebna je velika energija da ga se dovede u pitanje. Dirati se u Hey Boy, Hey Girl skoro je pa svetogrđe.

Srećom, Cooka očito da nije nešto briga za sustave vrijednosti, pa je uspio od ultimativnog hita stvoriti totalno drugačiju koncepciju, ali s istom dozom napetosti koju posjeduje original plus neizostavni efekt iznenađenja, pošto prepoznatljivu strukturu pjesme otkrivamo skroz neočekivano, tek negdje po sredini miksa.

Album nagovještava dramatičan glas koji se ubrzo pretvara u čisti koncentrirani party. I taj nas vodi do kraja bez pauze oslanjajući se na čvrsti ritam i nekoliko žešćih refrena. Već spomenuti Chemicalsi, osebujna Santogold (sad Santigold) s kojom se zaista može sve i svašta, dobro pogođene sitne intervencije u onom kulminirajućem dijelu pjesme Cheap Trills, i produžena Gorillazova Dare. A mjesta se našlo i za Iggy Popa, u jednoj, doduše, ozbiljnijoj varijanti koja mi nije sto posto sjela, kao i za možda najbolju It Will Knock You Out u kojoj se vibracija glasa nekako baš super poklopila s pulsirajućom pozadinom.

Dakle album koji implicira nekontrolirani ples, ali unutar jednog metra kvadratnog prostora, jer koliko god da Cookove stvari pokreću, istovremeno zahtjavaju i granice koje se ne prelaze i čija je glavna funkcija spriječiti nekontrolirano rasipanje energije na nevažne stvari.

Znači >>> poslušati i znati upotrijebiti!

Marina Vukman
Hits 1077