A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Otići na vrijeme | 4:05 | ||||
2 | Nama najbolji | 3:28 | ||||
3 | Sretan broj | 3:00 | ||||
4 | Bilo bi lako | 4:42 | ||||
5 | Melodija | 4:06 | ||||
6 | Neću | 3:39 | ||||
7 | Novi dan | 4:10 | ||||
8 | Meni je poslao Bog | 4:22 | ||||
9 | Sigurna | 3:24 | ||||
10 | Zvuči kao šala | 3:54 | ||||
11 | Inspiracija | 3:48 | ||||
12 | Svemu je kraj | 2:59 | ||||
13 | Voli kad boli | 3:53 | ||||
14 | Mome Bratu | 3:50 |
Nisu se baš zvjezdice naših glazbenih talent show (muti)kašica usrećile nekakvim karijerama, još manje pamtljivijim pjesmama i albumima. Uz izuzetak standardno sjajne Natali Dizdar te nekoliko stidljivih naznaka uspjeha ostalo je tek (bar kod neumornih konzumenata zabave po mjeri današnje televizije) iščekivanje što nas čeka u novoj televizijskoj sezoni i hoće li se možda glazbeni talenti sada križati s kulinarskim ili će kandidati možda pjevajući morati preživljavati u kakvoj divljini. Carla Belovari jedna je od sudionica takvog showa, ali koja uopće nije žurila na svom glazbenom putu. Tim je više njezin prvi album zanimljivo ostvarenje na ionako živoj hrvatskoj glazbenoj sceni.
"Soul na ranu" već na prvo slušanje, pa i kroz pogled na prateću knjižicu, odaje dojam brižno pripremane priče. Mlada pjevačica stasom i glasom posve na tragu diva bliže i dalje prošlosti odlučila je, naime, nadahnuće i snagu crpiti prije svega iz vlastitog autorskog potencijala, ne dopustivši da joj bilo kakvi samozvani mentori kroje sudbinu po svom kroju i afinitetu. Kao autorica svih (čak) četrnaest "posouljenih" pjesama na svom prvijencu, Carla je pokazala ne samo ozbiljnost i rafiniranost, već i vrlo živ, tinjajući talent. Na lepezi poveznica (uzora) od Arethe Franklin do Alicije Keys, uz boje Amy Winehouse i dekore što duguju Motownu koliko i Philu Spectoru, nova je pop uzdanica sastavila više nego pristojnu – minutažom i kvalitetom – zbirku osobena rukopisa.
Da, možda je pjesama moglo biti manje, ali ne treba zamjerati takav pristup, koji ovdje ipak prije svjedoči umjetničku odvažnost nego drskost ili pretencioznost. Album sa zgoditcima poput sjajne naftalinske "Nama najbolji", čijem je zavodljivom zvuku bitan doprinos dala i gitara Nene Belana, gusto obojene "Neću" ili sjajne "Melodije", čijem je jazz ugođaju presudan ton dao klavir Matije Dedića, ali i raspoložene, a nenametljive gitare producenta Silvija Pasarića i Alena Svetopetrića, sebi može i smije dopustiti ispitivanje granica do kojih se može rastegnuti. "Soul na ranu" će se kroz još nekoliko efektnih skladbi provučenih kroz ruke više producenata u konačnici pokazati kao jedan od trenutno najboljih američkih albuma s etiketom "Made in Croatia".
Možda je taj Carlin soul s nužnim premazima funka i R&B-ja u stalnoj opasnosti da zađe u predvidljivost i zamor materijala, pa će se tu dogoditi i koje pokliznuće poput pomalo suhoparne "Voli kad boli" ili nedorečene suradnje s Kooladeom, "Sretan broj", no ono što je ponudila s intimističnom i kompletno svojom (autorica teksta, glazbe i aranžmana te producentica) "Bilo bi lako", precizno doziranim (skoro pa) gospelom na kojem se očito prepustila duhu koji ju je poveo na ovo putovanje, Carla s lakoćom pretvara u trijumf koji će zasjeniti sve viškove i manjkove jednog vrlo iskrenog pop albuma. Dodajmo vrlo simpatični karusel "Meni je poslao Bog", spektorovski slatku "Sigurna" te završnu, minimalističku baladu "Mome Bratu", u kojoj je još jednom posegnula duboko u sebe, i možemo se samo radovati što je Carla Belovari uistinu iskoristila mogućnost da podijeli svjetlo, kako je sama izjavila u svojoj dirljivoj zahvali Stvoritelju na prilici i talentu koji su joj bezuvjetno darovani. "Soul na ranu" iznimno je zanimljiv debi pjevačice i autorice na čije daljnje odazive svom pozivu vrijedi itekako obratiti pozornost.
Toni Matošin