Dodano Nedjelja, 24 Travanj 2011
Žanr Soul
Length 1:18:43
Edition date Kolovoz 2006
Etiketa Sony BMG / Menart
Edition details Producenti: Ben H. Allen, Big Tank & Q, L Boogie, DJ Premier, Rich Harrison, Kwamé, Linda Perry, Charles Roane, Mark Ronson, Tony Reyes.

Ma jel' moguće da je Christina postala toliko ozbiljna? Jel' moguće da je ona pohotna vamp djevojka iz spotova koji raspiruju maštu i tjeraju vas na prljave misli, u dvadeset i petoj godini odrasla i snimila album koji se po mnogo čemu razlikuje od svega što je do sada radila? Da dragi moji, moguće je, a Christina na svom najnovijem albumu Back To Basics zvuči bolje nego ikada! Jednostavno rečeno zvuči briljantno!

Od posljednjeg albuma protekle su četiri godine, četiri godine transformacije i pronalaska nove sebe. U tom traženju kolaborirala je s nekim iznimnim glazbenicima od kojih moram svakako spomenuti Andreu Bocellia s kojim je otpjevala skladbu Sovos Novios na njegovom posljednjem albumu Amore. Ovom prilikom moram se posuti pepelom i reći da sam pogriješio kada sam ocrnio taj duet. Svoj propust uvidio sam nakon što sam spomenuti album preslušao nebrojen broj puta i uvidio koliko je taj duet ustvari uspješan i krasan.

Album Back To Basics baziran je na soulu, jazzu i bluesu pedesetih, šezdesetih, sedamdesetih i inih godina uz dodatak zaraznih beatova i ritmova te visoko kvalitetne produkcije. Da je Christina pustila kreativnosti na volju i da je stvarno imala inspiracije govori i broj od dvadeset i dvije pjesme koje su se našle na albumu tj. na dva diska.

Prvi CD eksplozivno otvara Intro (Back To Basics) za kojim odmah slijedi nabijena Makes Me Wanna Pray. Pjesma je išarana gospel dionicama i prožeta čvrstim stavom, a poseban dojam ostavlja i gostovanje glasovitog Steve Winwooda. Prvi disk sadrži i aktualni singl u soul duhu Ain't No Other Man kojega ste imali prilike jako dobro upoznati te ga stoga i ne treba posebno predstavljati. Slow Down Baby niti malo ne usporava već drži onaj ljepljivi ritam koji vas mami na klimanje glavom i lupkanje nogom u pod. Najemotivniji trenutak na prvom disku dolazi u skladbi Oh Mother gdje Christina zahvaljuje majci za sve što je učinila i što i danas čini za nju. Emotivni blok nastavlja se kratkom F.U.S.S. zatim Pinkovskom On Our way te R&B pjesmom Without You. Prvi disk zaključuje skladba posvećena fanovima Thank You u kojoj se kao sampleovi koriste glasovne poruke fanova Christini.

Drugi disk otvara cirkuski intro Enter The Circus koji se odmah prelijeva u orkestralnim aranžmanima prebogatu Welcome. Nakon nje slijedi jazz/swing standard Candyman sa trubama, vrckavim melodijama i svim ostalim elementima potrebnim za kvalitetnu veselu i zafrkantsku skladbu. U zadimljene i polu zamračene jazz kafiće New Yorka zalazimo u pjesmi Nasty Naughty Boy dok Ameriku dvadesetih i tridesetih godina upoznajemo preko fenomenalne pjesme I Got Trouble. I baš za ovu potonju imate osjećaj da se emitira sa nekog prastarog radija u trošnoj kolibi američkog juga. Blues je ono što ju snažno prožima!

Dvije najsnažnije, najbolje, najmoćnije skladbe dolaze pod rednim brojem šest i sedam. Hurt nam predstavlja Christinu kao emotivnu i senzibilnu osobu koja je spoznala svoje pogreške i pokušava se iskupiti. Skladba doživljava svoj vrhunac u dijelu kada glazba naprosto bukne, a Christina glasom na specifičan način naglasi "If I had just one more day I would tell you how much that I've missed you since you've been away.." Mercy On Me u potpunosti otkriva svo bogatstvo Christininog glasa, a ritam sekcija i gudači ga na savršen način slijede i daju jedinstven i nezaboravan dojam...Lord have mercy on my soul!! Akustična Save Me From My Self dolazi kao logična nastavak, dok cijeli album zaključuje vrlo ozbiljna The Right Man.

Drugi disk sadrži interaktivni dodatak u kojem se nalazi Behind The Scenes dokumetarac sa snimanja albuma Back To Basics u kojem Christina priča o albumu, o vremenu od posljednjeg albuma Stripped te još nekim interesantnim stvarima.

Album Back To Basics zaslužuje da mu pristupite bez predrasuda jer Christina Aguilera sazrijeva, postaje ozbiljnija, a to se sve odražava i na njezine skladbe. Ustvari mogli bismo reći da je ovo novi početak za nju i nadam se da će svakim sljedećim izdanjem to samo još bolje potvrđivati.

Dragutin Andrić

Hits 3592
Christina Aguilera Albumi Kronologija Keeps Gettin" Better - A Decade Of Hits » Keeps Gettin