Vrsta Rock / Americana / Blues rock / Indie rock / Roots rock / Folk-rock
Dodano Subota, 05 Veljača 2011
Edition date Listopad 2008
Etiketa Universal / Lost Highway
Edition details Snimano u Electric Lady Studios, New York / Producent: Tom Schick / Datum objave: 28.10.2008.
Tags Ryan Adams Ryan Adams & The Cardinals Lost Highway

Ali bez B, još uvijek vrlo često znam nadodati rečenici u kojoj spominjem Ryana Adamsa. Prošlo je podosta vremena otkako su me razvalili prvi Adamsovi solo albumi, "Heartbreaker" i "Gold" (s ostavštinom Whiskeytown upoznao sam se naknadno), kad sam i sam dobro provjeravao krije li se tu negdje ipak možda bljutava pojava Bryana Adamsa u zavjereničkoj misiji. Glupo, da, ali kad dva tako (ne samo kvalitetom) suprotna glazbena pola dijeli samo jedno slovo, sve se skupa uistinu čini bizarnim, a u najmanju ruku sprdnjom. Naravno, nema tu nikakve sprdnje – Ryan Adams punokrvna je alter-zvijezda, prvoborac americane za smjenu milenija.

Vrlo neuredan lik, neumjeren u piću i tko zna čemu sve još (da ne zalazim u tabloidne kategorije), a pun kreativne energije, Ryan Adams je u zadnjih devet godina nanizao blistavu seriju albuma u žanrovskoj spirali od rocka do countryja, odnosno, u njihovom podivljalom kovitlacu. Prva dva, imenom već navedena albuma neupitna su remek-djela, da bi hiperprodukcija ruku pod ruku s neurednim životom potom ipak ubrala svoj danak. Čak sedam albuma koliko ih je uslijedilo bilo je redom tek solidno ili u najboljem slučaju vrlo dobro, a bljeskovi kakvih je na prva dva bilo i previše postali su sporadični. Ali ni iskaz nije bio stalno isti. Kako je Ryan odrastao na punk-rocku, ti su utjecaji ostali trajno utkani u njegov jezik i note, što je i dalo lijepu paletu začina tradicionalnim formama kakvih se uhvatio, vidljivo još za djelovanja u Whiskeytown. Ono što je zajednički nazivnik i na što se može svesti njegov opis bilo bi – trubadur. Kantautor golema talenta s jako dobrim poznavanjem američkog glazbenog nasljeđa, senzibilan i neuhvatljiv, brzo je postao kritičarski potihi miljenik i taj je status potpuno zaslužio, koliko god znao i kiksati.

"Cardinology" se direktno nastavlja na prethodni "Easy Tiger" u smislu urednosti i fokusiranosti, te postavljanju glazbe uglavnom u okvire country-rocka. The Cardinals su opet potpisani kao prateći band, a ovoga je puta album čak po njima dobio i ime. Dobra gesta samoga Ryana ili nešto drugo, ne znam, ali oni su tu svakako isključivo kao prateći bend, odnosno, potpora njegovom autorskom iskazu, uvjerljiva i čvrsta. Album uistinu zvuči uredno i ozbiljno, od samog početka, s finim gitarskim vezom "Born into a Light", do baladne, tihe završnice "Stop". Čisti glazbeni užitak u skromnom pakiranju i odmjerenoj dozi. I, čini se, pouzdan putokaz daljnjoj Ryanovoj karijeri.

Čini mi se kako je "Natural Ghost" ogledni primjerak posve uravnoteženog albuma. Nježna, emotivna skladba podcrtana folk gitarama i rock duhom čini se kao da može i smije trajati i petnaest minuta a da ne postane dosadna. Jer, kao da čovjek ima tu štošta za ispričati, a ljuljanje na verandi za koje je savršena ionako treba trajati. To je otprilike priča cijele "kardinologije". Ovo teško da se sluša u sutu, osim možda u nekom vrlo fucked up samačkom elementu. Daleko je, dakako, i od bilo kakvog tuluma. Ova se glazba pod kožu zavlači sporo, ali podrobno; treba strpljenja i opuštene senzore uštimane baš za nju.

Hits 1086
29 « 29 Ryan Adams Albumi Kronologija Ashes & Fire » Ashes & Fire