Vrsta Pop / Jazz / Latino
Dodano Petak, 10 Listopad 2014
Edition date Travanj 2009
Etiketa Marsalis Music
Edition details Produkcija: Branford Marsalis
Tags Jazz

Claudia Acuna možda ne spada među najzvučnija jazz imena, barem kod šire publike, no samo činjenica da ju je Tamara Obrovac pozvala na svoj porečki Valamar jazz festival, zajedno s imenima poput Dave Hollanda i Davida Krakauera, govori dovoljno o značaju ove čileanske vokalistice.

En Este Momento četvrti je studijski album Claudie Acune i prvi u produkciji Marsalis Musica, izdavačke kuće Branforda Marsalisa. Acunu se najčešće etiketira kao 'latin jazz', no ono što njenu glazbu čini specifičnom je to da se 'fusion' uopće ne osjeća, već u prvi plan izbija organska, takoreći bešavna kvaliteta glazbe koja se neskriveno napaja iz raznolikih utjecaja ali koju u konačnici percipiramo kao jedinstvenu autorsku kreaciju. Acuna je inspirirana kultnim čileanskim kantautorom Victorom Jarom, pjesmama iz Kube, Meksika i Argentine, a sve je to fino utkano u tradiciju vokalnog jazza.

Album otvara klasik El Cigaritto ''čileanskog Bob Dylana'' Victora Jara, velike figure čileanske kulture, i jedne od prvih prvih žrtava Pinochetovog fašizma. Na albumu se pojavljuju još 2 njegove pjesme, "Te Recuerdo Amanda" i "El Derecho De Vivir En Paz", što ga čini i najzastupljenijim autorom na albumu, što možda odražava i Acuninu društvenu angažiranost te omaž Jarinim idealima, pogotovo zbog odabira eksplicitno političke El Derecho De Vivir En Paz (Pravo na život u miru). Od letinoameričkih klasika tu je još meksički kompozitor Alvaro Carillo Alarcon, čiji je veliki hit La Mentira Acuna obradila u diskretnom aranžmanu kroz koji efektno probija ljepota njezinog vokala. No Acuna je još zavodljivija u prekrasnoj Piazzoline Vuelvo Al Sur, s minimalističkom pratnjom akustične gitare.

Mada se melodiozni Acunin glas čini najefektnijim u baladama, ubačena je i pokoja ritmičnija kompozicija, poput Sueño Contigo Roubena Rade, poznatog urugvajskog perkusionista i pjevača koji se najčešće veže uz urugvajski candombe, idiom nastao na afričkim utjecajima. Acuna se okušala i u komponiranju pa se na albumu nalaze i 2 originala: Tulum i That’s What They Say – radi se o dopadljivim kompozicijama koje se savršeno uklapaju u atmosferu albuma, a potonja ima i pop potencijal. Treba posebno istaknuti fluidnu suradnju s bandom – kojeg velikim dijelom čine njeni stari suradnici poput pijanista Jasona Lindnera kojeg poznaje od ranih dana sviranja po njujorškim klubovima, i ta se uigranost itekako čuje na albumu. Ostatak izvrsnog banda čine Juancho Herrera (gitara/mandolina), Clarence Penn (bubnjevi, perkusije), i basist Omer Avital – inače smo i Jasona Lindnera i Omera Avitala imali prilike slušati u Zagrebu (u sklopu Anat Cohen Kvarteta, te Joshua Redman Trija). Bandu se u jednoj pjesmi pridružuje diskretnim ''cameo'' nastupom Branford Marsalis na sopran saksofonu – i to na Cuando Vuelva A Tu Lado, popularnoj meksičkoj pjesmi iz 30ih - no kao što to ponekad biva, obrada je postala daleko slavnija od originala pa i ovu melodiju svi znamo kao What a Difference a Day Made u interpretaciji Dinah Washington.

En Este Momento ujedinjuje kvalitetu ambicioznog glazbenog projekta, pjesničku ljepotu i društvenu angažiranost stihova, te istodobno nepretencioznu dopadljivost. Time nas Claudia Acuna podsjeća na popularno ishodište jazza (avangarde i elitizam došli su tek kasnije) te posebno latinoameričke glazbe koja je usko vezana uz narodnu glazbenu tradiciju. Tako da će ovaj album sigurno doprijeti i do šireg slušateljstva, posebno do ljubitelja kvalitetne vokalne glazbe i intrigantnih tekstova koji pozivaju na višestruko slušanje.

Mirna Marić

Hits 2445

Decapitated feat. Incantation, Nervosa, Kassogtha - nihilizam na najjače