MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Golden Hour


Bookmark

Data

Released Ožujak 2018
Format Albumi
Vrsta Country-Pop / Contemporary Country
Dodano Petak, 25 Svibanj 2018
Žanr Country
Length 45:44
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2018
Država SAD
Etiketa MCA
Edition details Datum objave: 30. ožujka 2018. / Producenti: Daniel Tashian, Ian Fitchuk i Kacey Musgraves
Tags MCA Kacey Musgraves

Review

Već nakon svog prvog "pravog" albuma (tri ranija izašla su izvan okrilja diskografskih kuća, od čega dva još dok je bila dijete), vrlo zanimljivog country-pop spomenara "Same Trailer Different Park" iz 2013., mlada teksaška kantautorica Kacey Musgraves ime je koje se poštuje u krugu mnogo širem od standardnih nešvilskih kružoka. Mlada autorica koja ne robuje žanrovskim formama ni u glazbenom ni u (još manje) tematskom smislu učvrstila je taj svoj položaj solidnim albumom "Pageant Material", o kojem ste mogli svojedobno čitati na SoundGuardianu, te podcrtala svoju neprekidnu aktivnost božićnim albumčićem "vrckava" naziva "A Very Kacey Christmas", što je novi album učinilo jednim od očekivanijih izdanja ove godine, bar što se Amerike tiče. "Golden Hour" više nije mogao tek utvrđivati gradivo kao spomenuti, već tri godine star prethodnik, čega je Kacey očito bila svjesna. Jer, nova zbirka uistinu donosi nove teksture u prepoznatljivoj joj autorskoj i izvođačkoj matrici.

A to je vidljivo i opipljivo i u samom zvučnom kolažu i u tekstovima. Dosad je mlada dama bockala po tradicionalizmu tradicionalističkim rukopisom, dok sada svjedočimo ženu koja je uplovila u bračnu luku, da se izrazim rječnikom radijskih nedjeljnih želja i poruka, osobu zreliju u svom sagledavanju vlastite svakidašnjice i života uopće. "Slow Burn" na samom početku u finom baladnom ruhu nabacuje tipičnu doskočicu a la Avril Lavigne s "baka je zaplakala kad sam probušila nos", ali je posrijedi i uvjerljiva autobiografska sličica autorice koja je preživjela brzogoreću startnu fazu svoje stvaralačke estetike. Kacey je i sama navodi kao jednu od najdražih na albumu, a upravo i zvuči kao nešto snimljeno u kućnom studiju njezine prijateljice, slavne kolegice Sheryl Crow. Fino provučeni gudači, meka, podatna glazba što popu duguje koliko i baznim stilizacijama countryja, djevojački čist vokal, ali i otvorenost prema modernijim tehnikama i aparaturi stavke su kojima je ozračen cijeli "Golden Hour".

Doduše, možda će vocoder u "Oh, What a World" možda uletjeti malo grublje nego što je bila namjera, ali pjesma funkcionira više nego dobro upravo u tom spoju estetike Daft Punk i srednjostrujaškog countryja. Naime, ti spojevi nisu brutalni u svojim dodirištima, nema silovanja forme već sve više djeluje kao pažljivo ispipavanje terena, s punim uvažavanjem polazišnih točaka i izvornih nadahnuća. Jer, Kacey Musgraves je na ovom albumu u onom raspoloženju kakvom obično oduzimaju mogućnost plodne inspiracije; poslušate li, primjerice, do boli osunčanu "Butterflies", sve će vam biti jasno budući da je u pitanju djetinje iskrena ljubavna pjesm(ic)a napisana po upoznavanju budućeg supruga. I pritom ona nije toliko patetična koliko odlučna da najboljim mogućim glazbenim rječnikom prenese svoj osjećaj sreće i ispunjenosti, kao i lakše pomirljivosti s nekim manje dragim datostima, što elaborira, primjerice, u "Lonely Weekend".

No, naravno, nije sve tako pravocrtno i zaljubljenost ne donosi samo pastoralne note. "High Horse", koja je bila jedan od singlova, donosi tako pred kraj albuma plesne recepture bliže discu nego countryju, što ju je doduše prometnulo u perjanicu slabijeg dijela albuma. No, i tu dobivamo zapravo prilično fino upakiran pop dovoljno udaljen od konfekcije da s lakoćom pokupi simpatije i kod dežurnih čangrizala. Ipak, prevladava taj opušteni, glazbenim tradicionalizmom obojen štih kakav od "Space Cowboy" čini puni zgoditak, od naslovne pjesme trijumf maštovitije strane patetike, a od piano-minijature "Mother" i bez njezine "LSD-reputacije" dojmljivu crticu kakva ne bi zasmetala ni na još nekoliko mjesta na albumu.

S fino doziranim aditivima Kacey Musgraves uspjela je efektno pomiriti ljubav prema tradicionalizmu i svoj slobodni duh kad je u pitanju stvaranje glazbe. S "Golden Hour" napravila je za sebe osobno ono što je s "Same Trailer Different Park" napravila za country-pop. Više nego dovoljno da opravda svoju reputaciju zvijezde na koju valja računati na dulje staze.

 

Toni Matošin

Hits 397
Pageant Material « Pageant Material Kacey Musgraves Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42