MC

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
2.0. Memorabilium


Bookmark

Data

Released Veljača 2018
Format Albumi
Vrsta / World / Ambientalna / Folk / Club/Dance
Dodano Petak, 22 Veljača 2019
Žanr Electronic
Length 2:22:26
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2018
Država Hrvatska
Etiketa Aquarius Records
Catalog Number CD 603-18
Edition details objavljeno: 20.8.2018.; produkcija: Hr Electro
Tags Aquarius Records Lado Electro Hr Electro

Review

Prvi album LADO Electro objavljen je 2003. godine kada kad je i započela suradnja Ladovog plesača pjevača Borisa Harfmana s već etabliranim glazbenikom Hrvojem Crnićem Boxerom. Ohrabreni i iskustvom prvijenca na kojem je naglasak bio na instrumentalima, uspješna suradnja nastavila se i na novom albumu LADO Electro 2.0. Memorabilium koji sadržava više vokalnih elemenata. Naime, dio odabranih pjesama su upravo s Ladovog repertoara ili su inspirirane dijelovima nekih koreografija, dok drugi dio čine tradicijski napjevi s kojima se pjevači ranije nisu susretali, ali su ih otpjevali na način na način svojstven Ladu. Lado ne treba puno predstavljati jer je jedini profesionalni folklorni ansambl koji iza sebe ima mnoge zaista hvalevrijedne projekte, a prati ga publika svih uzrasta. Zanimljivo je vidjeti kako taj isti Lado održava zanimanje javnosti za svoj rad. Dok će neki sastavi krivnju predbaciti publici i reći da jednostavno ne postoji zanimanje za vlastitu folklornu baštinu, a ta ista publika široke ruke prihvaća nametnute običaje zapadnog svijeta čiji smisao uopće ne razumije, Lado pronalazi nove načine kako će oduševiti neke nove generacije. Dok u svijetu glazbena industrija cvijeta i zarađuje popularizacijom crossover glazbe, najčešće u kombinaciji klasične glazbe i popa ili rocka, hrvatski predstavnici tog žanra s ostvarenom svjetskom karijerom dosad su bili samo Maksim Mrvica i 2Cellos. Možda će elektrifikacija Lada i ovakva vrsta crossovera naići na oprečne komentare, no mislim da je kombinacija klupske elektroničke glazbe i hrvatskog tradicijskog pjevanja savršen spoj kojim se osuvremenjuje folklorna baština te približuje onima koji je inače ne bi slušali. Dok same pjesme u izvornom obliku možda ne nose toliku težinu, ova je glazba s elektroničkom pozadinom dobila posve novu dimenziju dramatičnosti i pomalo apokaliptično ozračje koje su još više naglasile crno-bijele fotografije Petre Slobodnjak i grafičko oblikovanje Harfmana i Crnića. Ako je postotak slušatelja etno i folklorne glazbe iz godine u godinu sve je manji, možemo li reći da je ovakav jedan projekt pomalo hazarderski pokušaj? Možda jest, ali na taj način ovaj je album dobio zanimljiviji zvuk i primamljiviji ugođaj. Ako je suditi po odazivu na ovakve, malo drugačije, koncerte Lada, možemo zaključiti kako Lado itekako zna što želi postići svojim projektima. Naposljetku, sve se svodi na to da tradicijsku glazbu treba prezentirati u modernijem ruhu kako bi se održala na životu i pokušala vratiti u njeno izvorište. S obzirom da je tradicijska glazba sama po sebi jedinstvena i nema potrebe za ikakvim promjenama, mlađe generacije tragaju za novim poimanjem glazbe općenito i zbog toga su ovakve promjene na neki način opravdane, ma koliko god one bile protiv pravila. Lado je zasigurno dobio novu medijsku pozornost ovakvim pristupom.

Ivana Lulić

Hits 632

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42