A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Harvest Home | 3:16 | ||||
2 | Judgement Time | 2:29 | ||||
3 | Floor Of The Ocean | 4:52 | ||||
4 | The Killing Season | 3:46 | ||||
5 | Seventh Day | 4:51 | ||||
6 | I Am The Wolf | 3:42 | ||||
7 | Torn Red Heart | 4:01 | ||||
8 | Waltzing In Blue | 3:14 | ||||
9 | The Wild People | 3:06 | ||||
10 | Death Trip To Tulsa | 4:46 |
Mark Lanegan, jedan od vetarana alternativne rock glazbe, u aktualnoj godini još jednom je dokazao kako neovisno o broju godina na satu te izdanim albumima iza sebe još uvijek ima puno toga za reći. Pa tako uz inspiraciju koje zasigurno ne nedostaje dolazi i novo ostvarenje Phantom Radio, kao vjeran sljedbenik prošlogodišnjeg Imitations. Bilježeći deveti studijski album u veoma dugoj karijeri Lanegan je stekao status glazbene ikone, u svojoj srži ipak skromnog glazbenika, stvarajući glazbu koju prije svega možemo nazvati svremenskom. Pa tako uz brojne kolaboracije kroz godine sa popularnim grupama poput Warpaint-a ili Massive Attack-a te sa stalnim priljevom novih albuma u posljednje tri godine, Lanegan do sada nije uspio razočarati. Imajući to na umu strpljivo smo dočekali i priliku da preslušamo novo ostvarenje te najavljeni ponovni dolazak na ove prostore.
Na prvo slušanje album odiše dobro prepoznatljivim štihom koji slušatelje odnosi kroz nemire vode života samog Lanegana, prepunog emocionalnih brodoloma. Stavljajući unikatan pogled na sukob sa vlastitom prošlošću u prvi plan, možemo zamjetiti približavanje atmosfere albuma emocionalnom stanju kojeg možemo pronaći na Blues Funeral. Samim time ugođaj se postavlja kao mračniji, gdje vokali odjekuju gotovo poput ispovijesti griješnika kojem se sudi, ujedno oslikavajući i onu vokalnu promjenu što donose zrelije godine. Pa tako se dobro nam poznati snažan te gotovo pripovjednički ton glasa, koji je svojom snagom slušatelje tjerao na figurativnu pokoru, na ovome ostvarenju zamjenjuje onim gotovo drhtavim vokalom čovjeka koji se bori sa vlastitom egzistencijom, spremajući se za neizbježan kraj. Samim time već uvodna pjesma na albumu Harvest Home adekvatno postavlja spomenuti ugođaj synth pojačanim ritmom te diže tenzije suptilno pratećom gitarom. Jasno očitujući glavnu tezu, upravo ona dolazi kao lirično najsnažnija na albumu, ispunjena transgresijama te brojnim drugim alatkama iz Laneganove radionice. Nadalje, u tonu lagane melankolije nalazimo na Floor Of The Ocean koja ugodno iznenađuje pratećim vokalima, donoseći distantan te tenzijama nabijen ugođaj. Dok The Killing Season dolazi kao lagani kontrast od ostatka albuma koja u svoj fokus stavlja prije svega ritam, Seventh Day donosi savršen vokalni spoj sa primjesom elektronike koju ne bi olako pripisali standardnom stilu ovog glazbenika, što dolazi kao ugodno iznenađenje. Waltzing In Blue time ostavlja dramatičan, post- punk doživljaj, kojeg neposredno slijedi nostalgično akustična The Wild People, ovime u laganome tonu zaokružujući album kao cjelinu.
Dok smo se fokusirali pretežito na uspone, vrijedi napomenute kako album ima i svoje padove. Dio pjesama upada u kategoriju prolazne prosječnosti, ne odašiljajući nikakvu posebnu energiju na mjesto koje se stavlja dobro uglađena glazbena mašina, testirana vremenom te principom pokušaja te promašaja. No u sveukupnom dojmu, pozitivna strana albuma te suptilni noviteti što dolaze uz nju daleko dominiraju nad onim negativnim.
Branimir Hrženjak
« Imitations | Mark Lanegan Albumi Kronologija | A Thousand Miles of Midnight (Phantom Radio Remixes) » |