Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

DSC00239 2

Može li pop diva naših prekomorskih susjeda, poznata po svojim više nego provokativnim nastupima s početka karijere i jedinstvenom vokalu, nastaviti niz započet odličnim koncertom Michaela Kiwanuke te izvanserijskim koncertom Jacoba Colliera na tvrđavi Sv. Mihovila?

Riječ je o Anni Oxi, pravim imenom Iliriana Hoxha, s očitim korijenima iz zemlje orlova.

Svoje uspješne početke veže uz tada u svijetu popularan i kvalitetan glazbeni festival u Sanremu. Sa 17 godina u glazbeni svijet lansirana je mlada, neortodoksna pjevačica snažnog glasa pjesmom „Un emozione da poco“. Svoj možda pomno izgrađen image potvrdila je 1985. godine odjevena poput mačkaste plavuše u pripijenom trikou koji je nagovještavao mnogo toga ispod sa pjesmom „A lei“. Nastavak je uslijedio godinu dana kasnije, opet na istome mjestu, a ovoga puta njezin je vizualni nastup bio uobličen u vidu crne kožnate minice, kad je otpjevala jedan od svojih najvećih hitova, „E' tutto un attimo“. Prvo mjesto konačno se ukazalo u duetu s Faustom Lealijem u pjesmi „Ti lascero“.

DSC00308 2

Uvijek svoja, uvijek originalna i ovoga je puta imala svoje prohtjeve, makar što se fotografiranja tiče. Naime, bilo je zabranjeno fotografiranje ispred i sa strane pozornice, kao i krupni planovi, tako da su fotografi imali težak zadatak. Je li u pitanju samo hir ili je nešto drugo možemo samo zločesto nagađati.

Gledalište nije bilo popunjeno do kraja, a divu su prvenstveno (pretpostavljam) zbog njenog glasa došli čuti, među ostalima bivši nogometaš Ivica Šurjak, bivši košarkaš Željko Jerkov, bivši stečajni upravitelj posrnulog Todorićevog carstva Mladen Ramljak, ali i sadašnja ljepša polovica obitelji Huljić.

DSC00405

S akademskim zakašnjenjem i neizbježnim instrumentalnim uvodom, bend u sastavu Alessandra D' Andrea (flauta i slični puhaći instrumenti); Luca Scorziello (udaraljke); Marco Russo (klavijature); Lorenzo Mancini (bas); Bruno Pugliese (gitara), te Nacho Mena (violončelo) žestoko je udario iz prve u „Tutto l'amore intorno“. Malo smirenje u „Oltre la montagna“, pa opet vokalno instrumentalni urnebes u „Un sogno in tasca“. Čuli smo jednu za drugom malo bržu „Matto“ te umirujuću „Tango“, da bi na red došla jedna od njezinih očito omiljenih pjesama, „Pagliaccio azzuro“, u kojoj je pokazala svu svoju vokalnu raskoš od dubokih tonova kao iz podruma do visokih koji su parali samo nebo, iako je tom prilikom (makar po mom skromnom mišljenju) tonac pomalo zakazao, pa je glas otišao skoro u rezonancu.

Odličan, zaista dramski intro mogli smo čuti u „Haiku“ koja je iznenađujuće dobro zvučala zbog raznih tonova koji su pomalo podsjećali na Afriku.

Uvijek sam (očito) bio u krivu smatrajući da je Anna Oxa tipičan predstavnik talijanskog poimanja pop ili zabavne glazbe, no njezini interesi tijekom godina očito su se proširili i na etno ili world glazbu, čiji su elementi večeras bili zastupljeni u gotovo svakoj pjesmi. Za čudne zvukove na još čudnijim instrumentima bio je zadužen Luca Scorziello.

DSC00352

Prava provala emocija kako među publikom, tako i među članovima benda očitovala se u „Cambia todo cambia“ napisanu od strane Mercedes Sose, kojom prilikom je, nakon zaista zasluženih i dugotrajnih aplauza, Nacho Mena koji se vokalno pridružio Anni – pustio i pokoju suzu.

Anna je u intermezzima između pjesama komunicirala s publikom, hvaleći usput (čini mi iskreno) mjesto održavanja koncerta, Šibenik, kao i ljude iz organizacije. Njezine riječi tom je prilikom pokušala prevoditi meni nepoznata osoba, koja se nakon neuspjelo obavljenog zadatka trebala pokriti vrećom po glavi i pobjeći s mjesta zločina. No to nikoga nije posebno zasmetalo; naprotiv, salve smijeha zbog krivog prijevoda bile su prekrivene zaista odličnim verzijama „Quando nasce un amore“.

Očito je bilo da Anna Oxa uživa u svom nastupu ohrabrena više nego pozitivnim reakcijama publike, a svojim kretanjem i gestikulacijom dodatno je animirala glazbenike u zanosu svojih uglavnom ljubavnih stihova i lirikom obojene glazbe. Ujedno je dokazala da još uvijek posjeduje glasovnu dinamiku, snagu i raspon.

DSC00280 2

Sam kraj koncerta pripao je, rekao bih, zaista veličanstvenim izvedbama njezinih uspješnica „Donna con te“ i naročito „Ti lascero“. Pitate se je li otpjevala njen, uglavnom svima omiljen hit „E' tutto un attimo“? Nije u cijelosti, samo je jednim refrenom podsjetila publiku na tu zaista odličnu pjesmu.

Članovi benda jedan po jedan napuštaju pozornicu, da bi se brzo vratili na iskrene aklamacije publike, koja se očito dobro zabavila.

Opet je izvedena „Pagliaccio azzuro“ sa drugačijim, ali uvijek emocionalnim vokalnim bravurama jedne zaista posebne žene, dive u pravom smislu riječi.

I da zaključim, u odnosu na gore navedene koncertne nastupe Michaela Kiwanuke i Jacoba Colliera, nastup Anne Oxe ipak je bio drugačiji, ali jednako dobro primljen i nagrađen od oduševljene publike u kojoj su, normalno i očekivano, dominirale predstavnice ljepšeg spola.