Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

DSC09397

King Ayisoba je trenutno na vrhuncu svoje karijere i bilo nam je posebno zadovoljstvo gledati ga i ove godine u Močvari.

Ganska glazbena scena sigurno je jedna od najjačih u Africi, a mi vam dovodimo jednog od trenutno najuzbudljivijih tamošnjih izvođača. King Ayisoba je posljednjih 10-ak godina jedna od najvećih zvijezda ganske glazbene scene, a njegov, peti studijski album "1000 Can Die", postavio ga je i u sami vrh afričkih glazbenika.

DSC09404

Glazba koju King Ayisoba izvodi najlakše bi se mogla nazvati ritmičnom bombom koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Baziran na kologu, dvožičanom preteču banja i raznim udaraljkama, glazbeni izričaj ovog osebujnog glazbenika u neku bi se ruku mogao nazvati klasičnom afričkom glazbom jer je u prvom planu istaknut ritam čija repeticija stvara dojam mantričnosti. Trans u njegovim pjesmama ima određenu šamansku notu, a sve je dodatno ukrašeno angažiranim tekstovima i pomalo suludom i napadnom bojom glasa koja vas poziva na akciju, bilo kroz ples, bilo kroz angažman na ispravljanju svih onih problema o kojima King Ayisoba pjeva.

Glazba je bila upisana u genetski kod Kinga Ayisobe od njegovog rođenja. Njegov djed bio je jedan od lokalnih poznatih svirača kologa, tradicijskog instrumenta koji bi se najlakše mogao opisati kao svojevrsna dvožičana preteča banja, a koji je pod nekim drugim imenima (ngoni, koni, tidinit…) i malim razlikama poznat i u drugim dijelovima Afrike. Ayisoba, rođen kao Albert Apoozpre, tako je od rođenja bio okružen zvukom kologa, a taj instrument mu je na neki način i spasio život.

DSC09407

Naime, King Ayisoba do svoje treće godine nije mogao hodati, a njegovi roditelji su obilazili sve liječnike kako bi pokušali riješiti taj problem. No, spasa nije bilo sve dok jedan od lokalnih travara/vračeva nije neutješnim roditeljima savjetovao da se mali Albert liječi kologom. Uz izlaganje djedovom sviranju, mališan je dobio i svoj prvi kologo, ubrzo je počeo hodati i to je značilo da su ljubav i životni poziv pronađeni.

DSC09408

Iako su u Gani posljednjih desetljeća iznimno popularni moderni, "zapadnjački" glazbeni pravci, prije svih hip-hop i r'n'b, King Ayisoba se oduvijek želio baviti samo tradicijskim ritmovima. Doduše, on je u svoj izričaj dodao hip-hop i dancehall elemente, a sve zajedno ima pomalo rokerski prizvuk zbog stila sviranja te šamanski, transični pristup zbog neprestanog repetiranja određenih dijelova, što mu je odmah i donijelo uspjeh. Već na svojem prvom studijskom albumu "Modern Ghanaians" imao je nekoliko sjajnih pjesama od kojih ga je "I Want To See You My Father" odmah gurnula u sam vrh tamošnje glazbe. Ta pjesma je proglašena pjesmom godine, kao i tradicijskom pjesmom godine te je bilo jasno da je zvijezda rođena.

DSC09414

King Ayisoba se brzo okružio sjajnim bendom s kojim je, osim u Gani, popularnost stekao i u cijelom svijetu, a nakon tri albuma ("Modern Ghanaians", "Africa" i "Don't Do The Bad Thing") za tamošnju izdavačku kuću Pidgen Music, uslijedio je prelazak na nizozemski Makkum Records te objavljivanje albuma "Wicked Leaders". Taj album mu je donio i pažnju svih relevantnih svjetskih world music medija, ali i put prema izdavačkoj kući Glitterbeat Records koju vodi Chris Eckmann (The Walkabouts), a koja je tri godine uzastopno proglašena najboljom svjetskom world music izdavačkom kućom na svijetu.

DSC09419

DSC09422