Izvještaji

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

Mischa Maisky foto Vedran Kocelj

Jedan od ponajboljih violinista današnjice Mischa Maisky u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskoga u Zagrebu u okviru HRT-ova Majstorskoga ciklusa sinoć je nastupio sa Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije.

Veliki glazbenik u Zagreb je stigao zahvaljujući bliskoj suradnji i prijateljstvu sa šefom dirigentom Simfonijskoga orkestra Hrvatske radiotelevizije, maestrom Enricom Dindom, pod čijim je ravnanjem izveo Drugi koncert za violončelo i orkestar u G-duru, op. 126 Dmitrija Šostakoviča. Veoma dobro se sjećam kad sam prvi put svirao taj Koncert, ali i prvih pokusa, kao i svjetske praizvedbe. Bilo je to 25. rujna 1966. godine. Bio sam ondje, u istoj dvorani kao i Šostakovič. Te sam godine počeo studirati kod Rostropoviča. Dan prije Rostropovič je izveo Prvi Šostakovičev koncert za violončelo, dirigirao je Maksim Šostakovič, a toga dana bio je Šostakovičev šezdeseti rođendan i svjetska premijera uz Jevgenija Svetlanova. Nekoliko mjeseci poslije bio sam drugi violončelist, dakle prvi poslije Rostropoviča, koji je svirao taj koncert, ne uz orkestar, nego uz klavir, na koncertu Rostropovičevih studenata - istaknuo je za Hrvatsku radioteleviziju Mischa Maisky.

Mischa Maisky2c Enrico Dindo i Simfonijski orkestar HRT a foto Vedran Kocelj

Pruženu priliku da u Zagrebu, u okviru koncerata kojima obilježava svoj sedamdeseti rođendan, odsvira Drugi Šostakovičev koncert Mischa Maisky je spremno prihvatio i svojom izvedbom osvojio publiku koja je napunila Koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskoga. Izvedbu Koncerta, koja je naporna i za solista i za orkestar, publika je nagradila srčanim pljeskom nakon kojega je Mischa Maisky, kao poslasticu za sve, izveo Sarabandu u C-molu Johanna Sebastiana Bacha.
Mischa Maisky, umjetnik koji snima ekskluzivno za Deutsche Grammophon već više od trideset godina, ostvario je brojne snimke uz prestižne orkestre. Svojoj sam djeci, njihovim dvjema majkama i svojoj dvojici profesora posvetio bar jednu kompaktnu ploču. No, moje dvoje najmlađe djece još uvijek čeka na to iako to ne znaju. Dugujem im dva nosača zvuka i želim pripremiti dva uistinu posebna projekta. Jedan od njih bit će objavljen ovoga ljeta i jako mu se radujem jer je vrlo neobičan, istaknuo je Mischa Maisky otkrivši da je riječ o projektima u kojima on sâm svira sve dionice koje se zatim stapaju u zvučnu sliku. „Počeo sam s Villa-Lobosom, a onda sam otkrio mnogo glazbe koju može izvesti ansambl violončela ili, u ovome slučaju, ja sâm. Sve je to, čini mi se, preambiciozna ideja. No, upustio sam se u ta dva projekta. Jedan je, dakle, s glazbom Villa-Lobosa i to je u redu. No drugi će biti jako neobičan. Postoji, naime, glazba poput one Gustava Mahlera koju sam oduvijek želio svirati, pokušao sam je izvoditi, no uvijek sam imao osjećaj da to nije dovoljno dobro. Onda sam došao na ideju, za koju sada mislim da i nije toliko luda kao što isprva zvuči, da sâm snimim Mahlerov Adagietto iz Pete simfonije. Zapravo ne sâm, nego s harfom. Dakle, trebao sam harfista, ali sve ostale dionice izvodim sâm na violončelu dodao je Mischa Maisky.