Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna
 

2Cellos

Luka Šulić i Stjepan Hauser na najnovijem su albumu "Score" surađivali s prestižnim Londonskim simfonijskim orkestrom te još jednom oduševili ljubitelje glazbe diljem svijeta. Prije zagrebačke promocije albuma, u Morris studiju smo popričali s dečkima koji su nam otkrili nekoliko zanimljivih detalja o novom albumu, ali i o svom viđenju filmske glazbe te aktualne crossover scene.

 

S: Novi album, dugoočekivani album uz Londonski simfonijski orkestar, napokon je ugledao svjetlo dana! Baš sam to poetično izrekao.
Možeš ti to bolje.
S: Novi album, „Score“, ugledao je...u ovo...koje je uopće godišnje doba? Proljeće?
Službeno je proljeće.
S: U ovo proljetno, popodnevno, sunčano, razdoblje ugledao je svjetlo dana... Predivne melodije savršene su za kupnju novog proizvoda. Ovaj album paše i u proljeće i ljeto i jesen i zimi... u svako doba dana i noći. Uz sve paše - uz hranu, u autu dok se voziš, uz predjelo, glavno jelo, desert...
Ali ne bi smio, ako je jako dobar, ne smiješ ga tako opisivati jer ispada pozadinski album. Moraš reći da ništa ne možeš raditi drugo dok slušaš album, koliko je dobar.
S: I to može! Možeš ga i fokusirano slušati i ne moraš ga fokusirano slušati, učinak je uvijek jak.
L: Kako si to dobro formirao...

Vi ste očito zadovoljni s albumom, ali jeste li zadovoljni kako je publika prihvatila album?
L: Evo sad smo u Londonu imali europsku premijeru albuma. U Sydneyu smo imali australsku premijeru.
Zašto tamo?
L: Bili smo na turneji i htjeli smo snimiti jedan koncert koji će pomoći promociji albuma. Rekli smo 'ajmo u Sydney Opera House, kultna dvorana. Imamo još koncert u studenom u Royal Albert Hallu s Kraljevskom filharmonijom.
S: Sviramo s najvećim orkestrima u svijetu. Sam London nekoliko ima vrhunskih orkestara.

U Beogradu ste bili sa Zagrebačkom filharmonijom. Koja je razlika raditi s Zagrebačkom i Londonskom filharmonijom?
S: Ima i ovo svoje čari.
L: Veći je izazov na probi (smijeh).
S: Imamo puno poznanika u orkestru. Poznanika iz osnovne škole, srednje škole, faksa...
Ima li zato ljubomore?
S: Možda s njihove strane, s naše nema. (smijeh) A vjerojatno ima, ljubomora je ljudska stvar, ali mi im opraštamo, mi smo dobri i velikodušni ljudi...
L: Otvorena srca.
S: Mi gledamo sve iz jednog šireg aspekta. Ako je netko je ljubomoran ja to s punim razumijevanjem prihvaćam. To je to prosvjetljenje koje sam doživio u proteklih pola sata.

2Cellos

U ovom studiju je snimao Justin Bieber. Daje li vam to inspiraciju za sljedeći album?
S: Možda njemu (smijeh).
L: Kad je vidio naš plakat...prestrašio se.
S: On je totalno jedna druga branša, nema veze s onim što mi radimo.

Kako to da ste krenuli sada u malo ozbiljnijem smjeru?
L: To je na neki način povratak korijenima. Klasična vrsta svirke, romantična. Htjeli smo pokazati i našu drugu stranu. Sviramo i volimo rock, ali smo oduvijek htjeli obraditi i filmsku glazbu. To je predivna glazba koju smo samo čekali na ovakvom albumu. Mi smo izabrali samo najljepše teme koje još ljepše zvuče na čelima nego u originalu.

Jeste li razmišljali o obradi neke domaće filmske glazbe?
S: Jednom smo prilikom odsvirali „U registraturi“ Arsena Dedića. Lijepo je zvučalo.
A uvodna pjesma iz „Ko to tamo peva?“
L: To smo trebali sada u Beogradu svirati, kako se nismo sjetili!
S: A filmska glazba! Kako nam mozak ne radi nekad...nismo se sjetili.

Pročitala sam da ste izjavili da je Šaban Šaulić Mozart narodne glazbe.
S: Znaš kako smo mi šaljivi dečki...
L: Pa je, on je u Srbiji isto kao i Oliver kod nas. On je legenda.
S: Pa i Mozart je svojevremeno bio zabavnjak. Nije on bio ozbiljni muzičar.
Mislila sam da vi to zbog koloratura, reko' da ste ušli malo dublje u to... (smijeh)
S: Ima glaščinu, da...
L: I sjajan je čovjek, poslao nam je poklon u Beograd. Bio je u Švicarskoj pa nije mogao doći na koncert.
S: Predivna gesta.
L: Poslao nam je šampanjac, čaše i čokoladu.

2Cellos

Ed Sheeran ima isto novi album.
S: On je danas jedan od rijetkih glazbenika koji je zbilja sjajan muzičar i koji zbilja svira. Nema ovih umjetnih kerefeka, playbackova, nekih nepotrebnih efekata na koncertima. Danas se svi baziraju na vanjskom izgledu, plesači, ovo, ono. A on samo uzme tu gitaricu pred stadionom cijelim... to je stvarno za skidat' kapu.

On će gostovati u Game Of Thrones, jesu vas zvali?
S: Nisu, ali trebali su. Jesi čula našu verziju? Bolja je od originala. Oni nisu zvali jer znaju da je naša bolja. To je ta neka ljudska psihologija, šta ćemo zvati ove, oni su bolji...
Pa možete gostovati u nekoj ulozi.
S: To bi bilo dobro. A nekako bi se uklopili...

Što dalje planirate?
S: Ostalo nam je još nekoliko spotova snimiti s ovog albuma. I onda idemo dalje na turneje, Amerika, Japan, Europa... idemo dalje.
Sljedeći album?
S: Vidjet ćemo, ako ovaj bude uspješan, mogli bismo i drugi dio napraviti. Ima toliko sjajnih filmskih stvari koje možemo napraviti. Mi se kasno sjetimo nekih stvari. Mogli bismo još nekoliko albuma ovako bez problema.

Pratite li aktulanu crossover i sličnu scenu? Ima li dobrih glazbenika?
S: Ne baš.
L: Svirački nitko...
S: Svirački nitko nije virtuoz, majstor zanata.
L: Mislim da nitko od njih ne bi mogao snimiti ovakav album s Londonskim simfonijskim orkestrom. Na ovakvom nivou.
S: I to da ima respekta od orkestra.
L: Da i oni uživaju dok sviraju. Nitko ne može na tom nivou svirati. Oni obrađuju trenutne top 40 hitove, samo da dobe pažnju, a mi radimo evergreenove. Nije nam poanta dobiti što više klikova na Youtubeu, jer je to sad popularno da ljudi klikaju, nego stvarno uzeti i napraviti nešto stvoje.
S: To nas odvaja od ostalih, imamo zato dignitet i težinu. Oni svi uglavnom djeluju jeftino, nema tu neke velike umjetničke vrijednosti.
L: Ima nekih šarmantnih obrada, ali nije to sad nešto.
S: Simpatični su spotovi, lijepa priroda, ovo-ono, ali nije to na visokom nivou i nešto zbog čega će im neki drugi muzičar skinuti kapu.

Meni to jako školski djeluje, što bi trebalo promijeniti u sustavu da se taj sterilni zvuk muzičke škole izmijeni?
L: Takvi kao što smo mi rađaju se jednom u sto godina. (smijeh)
S: Šta sto, milijun! To ide ili si rođen ili nisi. Teško je imati spoj svega da si vrhunski čelist a uz to imaš široki dijapazon.
L: Ima odličnih čelista koji super sviraju...
S: Ali nemaju viziju koju mi imamo.
L: Sviraju iste stvari koje se sviraju već tristo godina. Kako ćeš do neke nove publike s tim?
S: Bitna je i karizma.