Intervjui

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 852

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy1.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy1m.jpg, Easy Starr All-Stars, Center}

Zagrepčani nakon 5 godina ponovo imaju priliku susresti se sa Easy Star All – Stars bendom 17.veljače u klubu Aquarius. Bend napoznatiji po albumu Dub Side of the Moon, koji je reggae/dub obrada legendarnog Dark side of the Moon grupe Pink Floyd vraća nam se s novim aranžmanima istog albuma pod nazivom Dubber Side Of The Moon. Uoči nastupa popričali smo s jednim od osnivača benda Michaelom Goldwasserom.

Za početak nekoliko riječi o tome kako je bend nastao.
1997. godine smo se okupili kao studijski bend na snimanju našeg prvog albuma Easy Stars Volume One. Bend smo sačinjavali nekoliko njujorških reggae glazbenika i ja te još nekolicina ljudi ovisno o tome koja se pjesma snimala.

1999. godine počeli smo uživo nastupati po New Yorku, a nakon što je Dub Side Of The Moon doživio komercijalni uspjeh okupio sam nove članove benda za svjetsku turneju.

Zagrebačka publika vas je imala priliku upoznati prije 5 godina u Aquariusu. Je li u međuvremenu došlo do promjena među članovima benda koji sviraju po turnejama?
Da. Neki od članova su ostali isti – Jenny Hill na saksofonu, Buford O'Sullivan na trombonu, Ras I Ray na basu te Kirsty Rock i Menny More kao vokali. Kao prinove na ovoj turneji imamo Sheltona Garnera na gitari, Cliffa Simpsona na bubnjevima i Earla Appletona na klavijaturama.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy2.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy2m.jpg, Michael Goldwasser, Center}

Trenutno promovirate album Dubber Side Of The Moon. Pročitala sam u jednom od prethodnih intervjua da je do njegovog snimanja dovelo to što su se postojeći aranžmani razvijali te poprimali novi oblik sa svakim nastupom uživo. Da li se to odnosi i na pjesme s albuma Radiodread i možemo li očekivati i taj album u novim aranžmanima?
Trenutno nemamo nikakvih planova za Radiodread album, ali tko zna za ubuduće?

Prvim albumom (Dub Side Of The Moon) ste postavili visoke standarde. Kakve su reakcije na Dubber Side Of The Moon u odnosu na prvi album?
Ljudi shvaćaju da se Dubber Side jako razlikuje od Dub Side albuma te da je snimljen s drugom namjerom. Za sada su bile, uglavnom, pozitivne reakcije iako ga se ne smatra revolucionarnim kao Dub Side.

Svi albumi koje ste dosad obradili spadaju u kategoriju tzv. konceptualnih albuma. Možete li izdvojiti jedan za koji smatrate da vam je bio najveći izazov?
Svaki od albuma je priča za sebe iako ne smatram da je koncept to što predstavlja izazov već svaka pjesma posebno. Nakon što smo osmislili dobre aranžmane za pjesme nije ih bilo teško povezati u smislenu cjelinu.

Kada ste prvi put iskusili sinkronicitet albuma Dark Side Of The Moon i filma Čarobnjak iz Oza? Možete li izdvojiti neki trenutak koji vam se posebno urezao u pamćenje?
Zapravo nisam nikada pokušao slušati Pink Floydov album za vrijeme gledanja Čarobnjaka iz Oza. Nakon što smo saznali za navodni sinkronicitet, pomislili smo kako bi bilo zabavno probati nešto slično sa našim albumom. Prije završnog miksanja Dub Side Of The Moon moj partner Eric Smith i ja smo preslušavali album i gledali Čarobnjaka iz Oza te napokon odgonetnuli na koji način dolazi do sinkroniciteta.

{mosthumbviewer: images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy3.jpg, images/SGkoncerti_interviewi/2011/02/easy/easy3m.jpg, Easy Starr All-Stars, Center}

Ako bi vas Radiohead i Roger Waters istovremeno zamolili da im svirate kao predgrupa na turneji, koga biste izabrali?
Volio bih da imamo takav problem! Moram priznati da bi to bio Radiohead jer se čine kao netko tko bi ipak bio voljniji za suradnju, a to bi moglo dovesti do izvanrednih nastupa uživo.

Do sada ste dobili ili pozitivne kritike od izvođača koje ste obradili ili se uopće nisu oglasili. Da li bi vas negativna kritika obeshrabrila za daljnji rad (barem što se obrada tiče) ili vam je pozitivna reakcija publike dovoljno priznanje?
Važno mi je da izvođači imaju dobro mišljenje o našem radu, ali muzika koju stvaramo je ipak za publiku i dokle god oni žele da nastavimo s radom to ćemo i učiniti.

Što mislite o izvođačima iz drugih glazbenih pravaca koji rade obrade reggae pjesama? Na primjer, Sinead O’Connor je 2005. godine snimila album obrada klasičnih reggae pjesama (Throw Down Your Arms) i neki od glazbenih kritičara su propitivali njeno pravo, u kulturološkom i etničkom smislu, na takav potez. Da li se slažete s njihovim mišljenjem?
Nikako! Mislim da svatko ima pravo stvarati glazbu kakvu želi. Zapravo, uvjeren sam da će se većina glazbenika složiti sa mnom. Uglavnom su kritičari ti koji imaju problem s tim.

Uz reggae, veliki ste obožavatelj i drugih glazbenih pravaca kao što su : jazz, funk, soul, Afro beat te rock. Biste li u budućnosti bili voljni raditi obrade u jednom od navedenih pravaca?
Svakako, ali projekti moraju imati smisla. Trenutno publika od nas očekuje reggae albume i dokle god nas inspiracija služi držat ćemo se tog pravca iako bih volio, u slučaju da se pojavi prilika, stečeno znanje primijeniti u produkciji albuma drugog žanra.