facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svibanj 2018
Format Albumi
Vrsta Black Metal / Folk metal
Dodano Utorak, 26 Lipanj 2018
Žanr Metal
Length 44:41
Broj diskova 1
Edition date Svibanj 2018
Država Kanada
Etiketa Profound Lore Records
Catalog Number PFL 201
Edition details Datum objave: 25.5.2018. / Snimanje: The Thousand Caves Studios, Queens, New York, 2018.
Tags Wayfarer

Review

Široke američke ravnice na kojima i vjetar može zalutati na putu prema snijegom pokrivenim vrhovima u daljini, čine se kao savršena inspiracija za određene vrste glazbenih izričaja i ovo je vidljivo u mnogim žanrovima koje možemo okarakterizirati tipično američkima. Iako se black metal kao žanr primarno veže uz europsku tradiciju, on je istovremeno i najprilagodljiviji oblik metala koji je mogao migrirati u nove krajeve i preuzeti na sebe lokalne tradicije i običaje. I zaista, u posljednjih se petnaestak godina na američkoj sceni pojavio veći broj grupa koje koriste ovaj veličanstveni okoliš i njegove duboke korijene kao izvor iz kojega vuku snagu svojega stvaranja. Black metal se ovdje ne koristi u crnim ritualima posvećenima demonskim silama, već je on ovdje u službi prirode i slavljenja njene neumiruće ljepote.

Ovakav tip pristupa možemo pratiti sve od pojave grupa poput Wolves in the Throne Room i nedavno raspuštenog Agallocha koji su jedni od pionira američke black metal scene. Kao i sa svim pionirima, u njihovoj se sjeni pojavila cijela sljedba mlađih grupa koje su više ili manje uspješno pokušavale imitirati stilske smjernice starih majstora. Jedna je od tih grupa i Wayfarer, osnovana 2012. godine u Denveru, koja je već svojim prvim albumom “Children of the Iron Age” izašlim 2014. privukla pažnju ljubitelja ovakve glazbe. Drugim se albumom “Old Souls” iz 2016. grupa dodatno odmiče od svojih uzora i kroči nekim novim putevima koji ih dovode do njihovoga trećeg albuma “World’s Blood” izašlim u svibnju ove godine.

Napredak koji je grupa ostvarila u kratkom vremenu može se čuti već od prve pjesme na albumu. “Animal Crown” otvara rif koji se poput oluje spušta u prašinom okovane ravnice donoseći vodu koja vraća život, ali i neumoljivo šibajući sve one koji se zateknu na otvorenoj preriji na putu oluji. Miješajući estetiku black metala s dobrom dozom Americane, folka i post-rocka, stvara se jedinstven osjećaj koji se pronosi kroz cijeli album. Grupa gradi svoje pjesme poput nekih epskih narativa, u jednom trenutku predstavljajući silinu prirode koja bjesni krajolikom, a već se u drugom spušta u stare napuštene gradove duhova tražeći usamljenog jahača izloženog elementima u njegovoj potrazi za skloništem. Središnji dio albuma čine tri duže pjesme u kojima grupa dolazi na svoje, izmjenjujući furiozne rifove sa sjetnim melodijama slikajući pejzaže jednoga veličanstvenog kontinenta i njegove nekadašnje divljine i neobuzdanosti. Ovaj je album u svojoj osnovi potpuno američki i ne čudi stoga što posljednja pjesma “A Nation of Immigrants” predstavlja konačno prepuštanje tome osjećaju i kroz melankolične akustične gitare savršeno zatvara ovaj album.

Radili bi medvjeđu uslugu grupi kad bi se ograničili na šturo definiranje njihove glazbe kao samo još jednog metal albuma, jer ovo je mnogo više od toga i rijetki su albumi koji uspiju prenijeti osjećaj nekog mjesta i vremena na ovako uspješan način. Glazbi na albumu pomaže i odličan producentski posao Colina Marstona koji dopušta instrumentima da govore svojim prirodnim jezikom i time doprinose toj širini koju grupa želi postići. Preporučujemo!

Boris Čičovački

Hits 261

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42