facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Lipanj 2016
Format EP
Vrsta Indie rock / Alternative/Indie Rock
Dodano Petak, 16 Prosinac 2016
Žanr Rock
Length 19:27
Broj diskova 1
Edition date Lipanj 2016
Država Europa
Etiketa Cult Records
Catalog Number CLT024-D-P
Edition details objavljeno: 3.6.2016.; producent: Gus Oberg; snimano: 2015. - 2016. The Music Building (New York) + dodatna snimanja u raznim drugim studijima u New Yorku
Tags The Strokes Cult Records Gus Oberg

Review

Future Present Past je treći EP američkih rokera, izašao početkom lipnja ove godine u izdanju Cult Records, izdavačke kuće koju je 2009. g. osnovao Julian Casablancas. Pomalo iznenađuje da su nakon isteka dugogodišnjeg ugovora s RCA i Rough Trade te snimanja albuma Comedown Machine 2013. g. odlučili dugo očekivanu glazbenu slobodu pretočiti u EP. No opet, zašto ne? Možda su ovim EP-om Strokesi na neki način odlučili saznati kako diše njihova publika, ili jednostavno prosvirati kroz povijest banda u potrazi za nekim novim zvukom.

Izgleda da prva stvar, Drag Queen poentira na budući, novi sound, Oblivius na sadašnjost, kao nešto između onoga što je bilo i onoga što će biti, a Threat of Joy na dobro poznati zvuk koji je i proslavio njujorške rokere.

Prvo preslušavanje EP-a je nehotice bilo od zadnje Threat of Joy, umjesto od prve stvari, a već su me prvi tonovi proželi valom lagane pozitive. Kasnije, kod ponovnog slušanja mi je palo na pamet da je ovaj slučajni redoslijed od zadnje stvari ustvari nekako prirodniji, nego onaj koji su nametnuli sami Strokesi. Gotovo trenutačno me razveselio lijeni i drski vokal Casablancasa te momentalno prizvao sjećanje na doživljaj ovog banda s početka njihove karijere i zvuka prvih, fantastičnih hitova s Is This It koji su obavezno bili dio mojih tinejđerskih, ali i zrelijih playlista. Prepoznatljiva, meka i pomalo pop melodija gitare, lagani tempo…ono što većina doživljava kao sound ovog banda, iako su se od 2001. g. naovamo The Strokes poigrali raznim žanrovima i različitim glazbenim varijacijama.

Druga stvar na EP-u je Oblivius koju u sjećanje urezuju upečatljivi gitarski dijelovi kao stalni dio refrena, a i strofa. Pored Casablancasova filtriranog vokala i povremenog falseta, dominira  gitarska melodija s efektom, a kreštava solaža na drugom dijelu stvari pun je pogodak. Oblivius svojim soundom podsjeća na album First Impressions Of Earth, a Casablancasov vokal, za razliku od lijenog i simpatičnog pjevušenja kakvo je na Threat of Joy djeluje poprilično ozbiljno, sa željom da bude tako i shvaćen, izvikujući refren kao mantru „What side you standing on?“ U svakom slučaju, ljubav na prvo slušanje.

„80s people dancing, oooh“ kao prvi stih pjesme Drag Queen, od ove tri, najmanje tipične za Strokese, prezentna je za „ono kako bi band trebao zvučati u budućnosti“ i čini odmak od njihovog tipičnog koketiranja sa 70-ima, a „vrijeme radnje“ seli u 80-e, kako i sugerira prvi stih. Video za taj singl vjerno prati koncept 80-ih, a Julianov vokal je iznimno modificirani i sav „uštekan u efekt“ što u kombinaciji s angažiranim tekstom stvara pomalo psihodeličnu i mračnu atmosferu. Tekst kritizira kapitalističko društvo, karakterizirajući ga kao nezasitno i orijentirano isključivo na zaradu, kao ono koje stvara sustav koji profitira od rata. Izraženi efekti u vokalu i zvuku gitare te slojevitost kako u soundu, tako i u tekstu pjesme koju donosi Drag Queen definitivno pokazuju neki sasvim drugi smjer banda The Strokes.

Na EP-u je i remix pjesme Oblivius koju potpisuje bubnjar Fab Moretti. Iako je zapravo prirodno da band s godinama prerasta i mijenja kalup u kojem se nalazi, ipak se nekako nadam da legendarni The Strokes neće svoj autentični, na neki način trivijalan, a opet ozbiljan i zreo, a kada je to potrebno i žestoki sound te Casablancasov lijeni i prigušeni pušački vokal u potpunosti zamijeniti soundom koji sugerira ovaj EP. U svakom slučaju, Strokesi se vraćaju, odvezanih ruku, slobodni za kreativu i smjer kakv im se svidi…

Katarina Orač

Hits 372

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42