facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Siječanj 2014
Format Albumi
Vrsta / Contemporary Pop/Rock / Album Rock / Heartland Rock
Dodano Nedjelja, 12 Listopad 2014
Žanr Rock
Length 56:26
Broj diskova 1
Edition date Siječanj 2014
Država Europe
Etiketa Columbia
Catalog Number 88843015462
Edition details Datum objave: 14.1.2014.; produkcija: Ron Aniello, Brendan O'Brien i Bruce Springsteen; snimano: prosinac 2012. - 2013., Thrill Hill; Thrill Hill West; Stone Hill Studio; Southern Tracks Recording Studio; Studios 301
Tags Bruce Springsteen Brendan O'Brien Ron Aniello

Review

Sastavljen od pjesama koje su zadnjih desetak godina zaostale negdje u ladicama, obrada i iznova snimljenih "stvari koje se nisu uklopile", osamnaesti studijski album Brucea Springsteena svojevrstan je bastard među svojom braćom. Imao je Boss i ranije na manje konvencionalan način stvaranih albuma, poput briljantne zbirke kućnih demo-uradaka "Nebraska", no kad je on u pitanju, albumi su uvijek imali zaokruženu priču ili u najmanju ruku ugođaj. "High Hopes" u samom startu otežava takav razvoj "radnje".

Ideja o albumu nastala je krajem 2012. kada se biranim snimkama i naslovima počeo igrati producent Ron Aniello, hrabren, naravno, od strane samoga Springsteena. Cijela je priča kuhala u vrijeme intenzivne turneje kojom je popraćen recentni album "Wrecking Ball", no ono što je presudno odredilo ton novog projekta bila je friška suradnja s gitaristom Tomom Morellom, čovjekom kojeg ponajprije pamtimo po gitarskim rafalima Rage Against the Machine. On je, naime, uletio u Bossovu turneju s E Street Bandom umjesto prezauzetog Stevena Van Zandta, a sa Springsteenom je imao poveznica i od ranije, obradivši s bivšim bendom "Ghost of Tom Joad" na albumu obrada "Renegades". Njegova atmosferična, a žestoka gitara dala je nove nijanse koje će tijekom lanjske godine dati završne tonove pjesmama kojima se Springsteen odlučio vratiti.

Reći kako su Morellova nabrijanost ili pak utjecaj albuma "Wrecking Ball" dali određenu koheziju i zaokruženost "High Hopes" bilo bi vrlo nategnuto teoretiziranje. Ovdje uistinu dobivamo dosta šarolikiji kolaž od dosadašnjih prilično skladnih kombinacija boja što su krasile proizvode iz Bossove radionice. Otvarajuća naslovna pjesma autora Tima Scotta McConnella predstavit će tako posve nov zvuk tamo gdje se zvuk pažljivo i sporo mijenja. Odrešita, čak režeća gitara miješa se s egzotičnim ritmom i gospelom, dok lirika nastavlja starom trasom na kojoj se križaju socijalni angažman i kršćanski motivi. To je i jedna od najstarijih pjesama na albumu, budući da u originalu datira još iz 1995. a iz ladice, odnosno, EP-ja "Blood Brothers" izvučena je baš na Morellov nagovor. Slično miriše i tek nešto mlađa, politički bodljikava "American Skin (41 Shots)" te novo iščitavanje inače prigušene "Ghost of Tom Joad" s istoimenog minimalističkog albuma. Potonja je, ovdje negdje na pola puta između izvorne i verzije Rage Against the Machine, "najepskiji" dio albuma, sugestivan, gotovo filmski kolaž kojim Springsteen definitivno širi svoj muzički horizont.

Međutim, imamo ovdje i sasvim drukčije "Down in the Hole", gdje umjesto Morella svoj doprinos daju danas već, na žalost, pokojni Clarence Clemons i Danny Federici i koja dosljedno prati dionicu udarenu još s "I'm on Fire", zatim "valcerastu", tipično springstinovski lijepu "Hunter of Invisible Game" ili dojmljivo dotjeranu obradu starih pankera Suicide "Dream Baby Dream". U ovom nizu svakako treba navesti i "klasičnog Springsteena" - dakle i opet bez Morella - "Frankie Fell in Love" te violinom nošenu "This is Your Sword". Kad svemu nadodamo i vrlo uspjelu obradu australskih The Saints "Just Like Fire Would" ili izglancanu ljepotu "The Wall", nova zbirka pjesama iz radionice jednog od najnaglašenije "albumskih" rock-meštara konačno bježi i najmanje striktnim recepturama svoga autora. U tom se malom - ali samo u Springsteenovim okvirima - kaosu ipak na koncu obznanjuje impresivna kolekcija pjesama koje… pa, pristaju nekako jedna uz drugu. Uostalom, ono što je bitno jest osjećaj da bi bila prava šteta da sve ovo nije iznova skockano i objavljeno, a ne treba ni naglašavati da je kod većine kolega teško naći ovako dobre regularne albume a kamoli kompilacije na prvu odbačenih pjesama.

"High Hopes" je i dobrodošao naslov u Springsteenovom opusu - zadnji albumi poput "Wrecking Ball", "Working on a Dream" i "Magic" prenijeli su mu pjesmaricu u neku vrstu stagnacije ili bar predvidljivosti, a žar "The Rising" postao je već neka blistavija prošlost. S ovom zbirkom nije napravio remek-djelo ni album u klasičnom smislu, ali je, vjerujem, zadovoljio i nove i stare fanove, i one gladne novih recepata i one koji bi radije da nastavi glodati svoje korijene, zadovoljivši uz put i samoga sebe u stalnom prebiranju po vlastitom rukopisu.

Toni Matošin

Hits 546
Wrecking Ball « Wrecking Ball Bruce Springsteen Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42