facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released 1982
Format Albumi
Vrsta Art Rock / Contemporary Pop/Rock / Album Rock
Dodano Ponedjeljak, 10 Listopad 2011
Žanr Pop-Rock
Length 37:26
Broj diskova 1
Edition date 1982
Država Germany
Etiketa E'G Records
Catalog Number 3100 641
Edition details Produkcija: Rhett Davies i Roxy Music. Snimano: 1981. - 1982. Compass Point, Nassau. The Power Station, New York. Masterirano u Masterdisku.
Tags

Review

Roxy Music započeli su karijeru 1971. godine na bojišnici dvaju velikih kreativnih ega - Bryana Ferryja i Briana Ena. Njihova prva dva albuma, eponimni Roxy Music i For Your Pleasure izvukla su najbolje od tog napetog partnerstva. Zvuk ranih Roxy Music bila je nova verzija prog-avantgarde-art-glam rocka donekle stavljenog u pop okvire, koja se pokazala izuzetno utjecajnom za mnoge bendove '70-tih. Ipak, za dva takva velikana nije bilo mjesta u jednome bendu, i Roxy Music su nastavili bez Briana Ena, što je automatski značilo i u manje eksperimentalnom smjeru. Međutim, njihova glazba nije prestala biti ambiciozna. Na albumima koji su uslijedili njihov zvuk se sve više razvijao u možda konvencionalnijim ali ništa manje impresivnim smjerovima. Ferryjeva naklonost soulu i popu igrala je sve značajniju ulogu, dok je bend usavršavao sve kompleksniji zvuk. Međutim, dok su stigli do sedmoga studijskoga albuma, nakon flertova sa dance i disco glazbom, činilo se da se njihov kreativni zamah nepovratno usporio.

Njihov zadnji studijski LP Avalon iz 1982. pokazao je da to nije ni blizu istini. Od prvih sekundi velikoga hita More Than This koji otvara album, pa sve do posljednjih nota instrumentala Tara koji ga zatvara, Avalon je jednostavno savršeni pop album. Sve pjesme na njemu su izuzetno dobro iskomponirane, aranžirane i producirane. Moglo bi se reći da sintetiziraju cijelu evoluciju Roxy Musica kao benda kroz fini pop filter. Privlačne su već na samoj površini - Ferryjeva jednostavna ali vrlo efektna poezija i prepoznatljivi vokal u punoj formi, zavodljivi, sanjivi ritmovi i perkusije, predivne melodije stvorene međuigrom synthova, gitarističkih i saksofonskih dionica ostavljaju snažan utisak. Ipak, ono što je posebno impresivno su detalji koji se skrivaju u tim pjesmama, a koji su produkt virtuoznosti kojom je album osmišljen i odsviran. Koliko god puta ga preslušali, svaki put ćete se zaklinjati da ste čuli nešto što vam je prošli put promaklo i da ste otkrili neku novu dimenziju koje dotad niste bili svjesni. Da izbjegnemo krivi dojam - pjesme nisu prenatrpane idejama niti su razni zvukovi besmisleno načičkani posvuda. Te sonične minijature su u službi ukrasa i izuzetne elegancije ploče, ali nikad nauštrb strukture i smisla. Nisu suvišne, već suptilne, melodije se međusobno ne suprotstavljaju nego nadopunjavaju, glazba nije kaotična nego sofisticirana, slojevita, bogate teksture. U konačnici, Avalon potvrđuje teoriju da je cjelina više nego suma svojih sastavnih dijelova i to je ono što ga čini velikim albumom.

Inače, album je nazvan prema mitskom "Otoku blagoslovljenih" iz legende o kralju Arthuru, magičnom otoku koji je prema priči sam proizvodio sve što je bilo potrebno za lagodan život. Polja nije bilo potrebno obrađivati, umjesto trave tu su samoniklo rasle žitarice, grožđe i jabuke. Na tom je otoku prema legendi iskovan Excalibur, a kralja Arthura su tamo dovodili poslije bitaka da bi liječio svoje rane. Opisuje li Ferry neko takvo izliječenje od prijašnjih rana kada u naslovnoj Avalon kaže:

Now the party's over
I'm so tired
Then I see you coming
Out of nowhere
Much communication in a motion
Without conversation or a notion
Avalon
?

Vrlo vjerojatno, iako ćemo mu dozvoliti pjesničku slobodu da time misli što god želi. Legenda o Avalonu savršeno je iskorištena i za cover albuma. Ferryjeva tadašnja djevojka Lucy Helmore na njemu nosi srednjovjekovnu kacigu i drži sokola u ruci, negdje iznad oblaka, sa savršenim pogledom na more iza kojeg se negdje u daljini nazire otok. Nije teško pretpostaviti koji.

Osim što ga mnogi smatraju jednim od najvećih ostvarenja Roxy Musica u umjetničkom smislu, "Avalon" je predstavljao i nove komercijalne vrhunce za ionako komercijalno vrlo uspješan bend. Proveo je tri tjedna na vrhu britanske top-ljestvice albuma, a nije se skidao s nje cijele godine. Također, to je jedina ploča Roxy Musica koja je dostigla platinasti status u SAD-u. Sva tri singla skinuta s albuma, More Than This, Avalon i Take A Chance With Me bili su hitovi u Velikoj Britaniji, većini europskih zemalja i Australiji. Ako ste gledali Lost In Translation iz 2003., sigurno ste zapamtili scenu u kojoj Bill Murray pokušava pjevati "More Than This" na karaokama negdje u Tokyju. Bit će da su dobro prošli i u Aziji (te podatke je gotovo nemoguće nabaviti) ili Sofia Coppola samo želi da u to vjerujemo. Bilo kako bilo, prejaka scena.

Moja osobna "afera" s ovim albumom započela je već, kako mi kažu, dok smo se brat i ja ritali u maminom trbuhu. Moji roditelji su valjda načuli nešto o tome da dobra glazba može pozitivno djelovati na razvoj djeteta. To je kasnije bio i jedini album oko kojeg bi se svi zajedno uspjeli složiti kad bi preslušavali gramofonske ploče. Kad sad razmišljam o tome, fascinantno je da su jedna poklonica plesne i disco glazbe (mama), Neil Young fanatik (tata), budući house DJ (brat) i buduća slušateljica praktički svega što joj padne pod ruke (moja malenkost) uspjevali uživati u istoj ploči. Mislim da to može proći kao neoborivi dokaz privlačnosti ovoga albuma širokom krugu ljudi različitih ukusa, kao i činjenici da bez problema premošćuje sve međugeneracijske jazove.

Danaja Glavičić

Hits 395
Roxy Music Albumi Kronologija Avalon » Avalon

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42