facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Lust for Life


Bookmark

Data

Released Kolovoz 1977
Format Albumi
Vrsta Alternative rock
Dodano Ponedjeljak, 17 Prosinac 2018
Žanr Rock
Length 41:53
Broj diskova 1
Edition date Kolovoz 1977
Država SAD
Etiketa RCA
Edition details Snimljeno od travnja do lipnja 1977. u Hansa Studiju (Berlin, Njemačka); produkcija: Bewlay Bros (Pop, Bowie i Collin Thurston)
Tags RCA David Bowie Iggy Pop

Review

I drugi samostalni album Iggy Popa snimljen je u Berlinu, tijekom zajedničke suradnje s Davidom Bowiejem. Upoznavali su kulturu ovog grada, šetali po sajmovima antikviteta na Winterfeldplatzu, družili u knjižarima i kafićima… Bowie je Iggyja učio slikati, a noću su uživali u noćnom životu i odvikavali se od droga (Iggy se skidao s heroina, a Bowie s kokaina). Iggy je za sebe kasnije govorio da je u tom razdoblju bio najsretnija osoba na svijetu. „Živio sam na crnom vinu, kokainu i njemačkim kobasicama, spavao sam u jednom stančiću i imao tuš samo s hladnom vodom.“ Stoga ne čudi vesela Iggyjeva fotografija na omotu albuma koju je i ovoga puta snimio Andrew Kent.

Materijal je navodno snimljen u samo osam dana, nakon što je završila turneja s njegovim albumom prethodnikom „The Idiot“. Na albumu su svirali Hunt i Tony Sales (bubnjevi i bas), Carlos Alomar i Ricky Gardiner (gitare) i David Bowie (klavir). Hunt i Tony bili su sinovi komičara Soupyja Salesa, rano ovladali tehnikom sviranja svojih instrumenata, a slava oca omogućila im je druženja s Frankom Sinatrom, saksofonistom Kingom Curtisom i drugim jazz glazbenicima. Ricky Gardiner svirao je u vlastitoj progresivnoj škotskoj rock grupi „Beggars Opera“ te solo gitaru na Bowiejevom prethodnom albumu „Low“, Iggyjevom „The Idiotu“ i turneji koja je nakon toga uslijedila.

Album „Lust For Life“ otvara žestoko bubnjanje Hunta Salesa i naslovna pjesma za koju je tekst napisao Iggy, a glazbu Bowie. Po Iggyju, pjesma je nastala inspirirana Morseovim znakovima kojega su koristile američke vojne snage za početak svoje radijske emisije u Berlinu. Tekst opisuje psihičko stanje osobe čiji je život opustošen drogom. Hunt je ritam „posudio“ iz pjesama grupe Supremes  „You Can't Hurry Love“ te Marthe And The Vandellas i pjesme „I'm Ready For Love“, samo joj je dao dodatnu žestinu. Iduća pjesma „Sixteen“ samostalni je autorski uradak Iggyja Popa s jednostavnom glazbom i tekstom baziranom na opisu mlade djevojke u kožnim čizmama. Instrumentalno se osjeća punoća gitara i ritma dotjeranog zvukom zvona, a dopunjava je i Bowie na klavijaturama. Slijedi pjesma bržeg ritma „Some Weird Sin“, rasplesanog melodijskog basa, zaraznog sola na gitari (kojega su mnogi kasnije „citirali“) i pratećih vokala u kojima možemo prepoznati i onaj Davida Bowieja. Za najveći hit albuma „The Passenger“ glazbu je napisao gitarist Ricky Gardiner, a tekst sam Iggy, inspiriran pjesmom Jima Morrisona. Samo četiri akorda koja vjerojatno čine jedan od najpoznatijih riffova rock glazbe. Za ovu kompoziciju Iggy će kasnije reći da je želio opisati beskrajne zajedničke vožnje automobilom s Bowiejem diljem Sjeverne Amerike i Europe pri čemu ga je Bowie inficirao svojim „kulturnim vampirizmom“. Pjesma „Tonight“ u uvodnom dijelu ima tekst koji se referira na negativne posljedice droge. Glazbu je napisao David Bowie, a sedam godina kasnije će, bez uvodnog dijela, snimiti obradu u duetu s Tinom Turner u reggae ritmu. Ova izvorna verzija „Tonighta“ životnija je, ljepša i dojmljivija. Pjesma „Success“ je još jedna zajednička pjesma ovog glazbenog autorskog dvojca i jedini je singl koji je objavljen nakon izlaska albuma. Ova vesela i ritmična pjesma govori o dugoočekivanom uspjehu, a vokalno je zanimljiva jer prateći vokali ponavljaju riječi glavnog vokala. Sljedeća pjesma „Turn Blue“, turobna je i  najdulja kompozicija na albumu. „Turn Blue“ u slangu znači overdozirati se heroinom i tekst koji su napisali Iggy Pop i Walter Lacey govori o borbi s drogama i depresijom. Uglazbili su je Bowie i Waren Peace, pjevač i dugogodišnji Bowiejev prijatelj, a skladba zvuči kao neki ostatak s prethodnog Iggyjevog albuma „The Idiot“. Tekst za „Neighborhood Threat“ napisao je ponovno Iggy, a glazbu Bowie i Gardiner. I ona zvuči kao neki neo-punk, ali prilično eksperimentalno. Kasnije će također doživjeti pročišćeno i žešće reizdanje na Bowiejevom albumu „Tonight“. Album zaključuje „Fall In Love With Me“. Pjesma je to o tadašnjoj Iggyjevoj 19-godišnjoj djevojci Esther Friedmann, fotografkinji s kojom je u to vrijeme živio. Glazba za ovu pjesmu je nastala spontano, kao rezultat jednog jam-sessiona, te su kao njezini autori potpisani Bowie i braća Sales.

Na kraju, što se same produkcije tiče, treba naglasiti da je Bowie u svojim kasnijim biografijama govorio da je unatoč sveukupnoj vrhunskoj studijskoj opremi kojom je raspolagao na albumu „Lust For Life“ namjerno želio postići ovakav  reski zvuk kakav su proizvodile zvučnice starih gramofona na nekadašnjim vinilima.

Usporedimo li „Lust For Life“ s njegovim prethodnikom, albumom „The Idiot“, možemo reći da drugi samostalni album pokazuje otklon od eksperimentiranja te priklanjanje komercijali. Već po samom naslovu „Lust For Life“ („Žudnja za životom“) daje naslutiti da je dvojac napravio novi zaokret, kao što se i Bowiejevi albumi (uglavnom) svaki razlikuje od onog prethodnog. Sve u svemu, ovo je još jedan rezultat kvalitetne Bowiejeve i Iggyjeve suradnje nastale u Berlinu, okupljalištu mnogih umjetnika toga vremena. I premda je Iggyjeva umjetnička autonomija došla ovdje do većeg izražaja, nezaobilazno je naglasiti ključnu kreativnu ulogu Davida Bowieja. Ali suradnja i/ili nadahnuća išle su u oba smjera, jer paralelno s ovim albumom Bowie je pripremao svoj sljedeći veliki samostalni projekt – „Heroes“.

Ivan Dukić

Hits 194
The Idiot « The Idiot Iggy Pop Albumi Kronologija New Values » New Values

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42