facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 2015
Format Albumi
Vrsta / Indie rock / Punk pop / Alternative/Indie Rock / Punk-Revival
Dodano Utorak, 01 Ožujak 2016
Žanr Rock
Length 1:15:00
Broj diskova 1
Edition date Studeni 2015
Država Europa
Etiketa Vertigo / Universal Music Hrvatska
Catalog Number 4757509
Edition details objavljeno: 27.11.2015.; izvršni producenti: Angus Blue i Alex Weston; snimano: 19.8.2015.
Tags Vertigo Placebo Universal Music Hrvatska Angus Blue Alex Weston

Review

Teško je vjerovati, ali MTV Unplugged kao koncept još uvijek živi. Iako je zlatno doba tog glazbenog eksperimenta bilo u devedesetima, i dalje neumorno pokušava pronaći novu Nirvanu, Alice in Chains ili možda Erica Claptona, nudeći svoj ištekani format performansa bilo kome tko se voljan prihvatiti tog ambicioznog zadatka. Ovog puta na to se odlučio Placebo, bend najpoznatiji po specifičnom, da ne kažem nostrilnom glasu kojeg neumorno već 20 godina proizvodi pjevač Brian Molko, a dvadeseta je godišnjica postojanja benda i jedan od razloga za ovaj performans. Stefan Oldsal, kao druga polovica stalne postave benda, na ovom nastupu doprinosi sviranjem klavira, obične i bas gitare, pratećim vokalom i sviranjem još nekoliko egzotičnih instrumenata. Ulogu bubnjara i perkusionista preuzima Matt Lunn, a uz njih troje tu su još i Bill Lloyd, Fiona Brice i Nick Gavrilovic s raznoraznim instrumentalnim doprinosima, Majke Voss Romme a.k.a. Broken Twin koja vokalno sudjeluje na “Every You Every Me” i Joan Wasser a.k.a. Joan As Police Woman kao drugi vokal na “Protect Me from What I Want”. Uz sve njih, tu je još i nekoliko gudača i puhača čija je uloga obogatiti zvučnu sliku.

To je to od fakata, a sada, osobni dojmovi. Mišljenja sam da MTV Unplugged, pa i bilo koji akustični nastup, glazbenicima služi kao neka vrsta poligona za dokazivanje. U akustičnom okruženju postoji samo vaš glas, nekoliko instrumenata i vaše pjesme. Pjevačko i sviračko umijeće ovdje najviše dolazi do izražaja i ispoljava se kvaliteta odnosno nedostatak iste, a to pogotovo vrijedi za pjesme - za akustični koncert potrebno ih je ogoliti do kosti te ih ponovno sklopiti tako da funkcioniraju u ovakvom okruženju, a ne samo zamijeniti električnu gitaru akustičnom i svirati iste dionice. Ukoliko se neka vaša pjesma u velikoj mjeri oslanja na električne instrumente i razne sintesajzerske điđe-miđe, što je relativno čest slučaj kod Placeba, tu pjesmu je praktički potrebno ponovno izmisliti. Nekada to ispadne potpuni promašaj, a nekada pun pogodak. U rijetkim i dragocjenim slučajevima dogodi se da pjesma u novom aranžmanu ispadne bolja i na kraju postane poznatija po ištekanoj verziji. Na pamet pada "Layla" ili "The Man Who Sold The World", ali jako je pretenciozno, naravno, i preuranjeno tvrditi da ćete novim aranžmanom dobiti novu prepoznatljivost i popularnost; to će samo vrijeme pokazati. No, kako se čini, Placebo bi mogli biti na dobrom putu ka tome.

Kao prvo, moram priznati da za nekoliko pjesama na ovoj setlisti nisam ni znao da postoje u Placebovoj pjesmarici, no tijekom koncerta Molko ionako kaže kako će izvesti neke pjesme koje rijetko ili nikada ne izvode, pa mi je neznanje oprošteno, nadam se. Jedna od neznanih je i uvodna "Jackie", obrada pjesme Sinead O’Connor koja služi kao dobar uvod u relativno smirenu atmosferu koncerta. Slijede uglavnom Placebo best of pjesme, s tim da su posljednja dva albuma Meds i Loud Like Love, zastupljena s 8 numera. Cijeli album je ispresijecan manje znanim pjesmama kako se ne bi razvila atmosfera klasičnog koncerta, već da bi se slušatelja upoznalo s nekim pjesmama koje se ne čuju tako često. Sve to u cjelini funkcionira vrlo dobro i uz prepoznatljiv glas svaka pjesma postaje instantno prepoznatljiva kao Placebova, pa makar za nju ne znate otprije. Ugodnoj atmosferi koncerta u velikoj mjeri pridonose gudači i puhači, koji se odlično slažu s Molkovim glasom i u aranžmanima dosta zastupljenim klavirom. Ono za što koncert kao cjelina dobiva veliki plus, bar kod mene, odlični su i prilično hrabri aranžmani, gdje iz prvih taktova nije lako prepoznati o kojoj se točno pjesmi radi, no kada shvatite da ju znate, potpuno zaboravite kako zvuči studijska verzija iste. Upravo u tome leži vrijednost i kvaliteta ovakvih koncerata. Svaka čast, Placebo.

Vilim Ivančan

Hits 1207
Loud Like Love « Loud Like Love Placebo Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42