facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Listopad 2017
Format Albumi
Vrsta Americana / Roots rock / Contemporary Country
Dodano Srijeda, 14 Veljača 2018
Žanr Country
Length 45:50
Broj diskova 1
Edition date Listopad 2017
Država SAD
Etiketa Third Man Records
Edition details Datum objave: 20. listopada 2017. / Producenti: Matt Ross-Spang i Alex Munoz
Tags Third Man Records Margo Price

Review

Slično svojoj kolegici po mikrofonu i gitari Sheryl Crow, i Margo Price se relativno kasno otisnula stazama samostalne karijere. Iz provincije Illinoisa ova se talentirana mlada dama uputila u Nashville polako se probijajući preko standardnih poslova i poslića do prvih prilika u glazbenoj industriji, gdje je sa suprugom, gitaristom Jeremyjem Iveyjem prošla kroz nekoliko bendovskih formacija dok se napokon nije 2016., u svojoj 33. godini života oglasila vlastitim imenom na hvaljenom i nagrađivanom albumu "Midwest Farmer's Daughter", odličnoj zbirci country pjesama već po samom naslovu ozračenih ispovijednim temama. Album kojeg je izdala Third Man Records Jacka Whitea odmah ju je smjestio među najveće nade suvremene američke country scene, kao najslađa nagrada i kruna dotadašnjeg rada. Već godinu dana kasnije, Margo je snimila novi album i opet zasjela na najznačajnija mjesta u kritičarskim inventurama protekle glazbene godine.

"All American Made", odmah ću reći, sjajan je "problematični drugi" album, zbirka već prilično formirane glazbenice koja se ne libi dotaknuti gorućih društveno-ekonomsko-političkih tema bez mnogo osvrtanja na to koliko su same joj misli sazrele u svojoj gorljivosti. Da, na toj vagi, na odmjeravanju snaga duha i same kvalitete stiha ležat će tijelo albuma kojim će ova mlada pjevačica prije svega pokazati stilsku šarolikost (naravno, isključivo unutar kanona americane), a tek onda stav. Uvodni dvojac rockabillyjem i country-swingom prošaranih pjesama, s "parolama" poput "čudno kako možeš biti s nekim i osjećati se tako usamljeno" ("Don't Say It") ili "ponekad mi je slabost snažnija od mene" ("Weakness"), odnosno, tako plasiranom prvoloptaškom lirikom (ali i s očitom pozadinom), savršeno otvara zbirku kojom se potpisnica ipak želi protegnuti dalje od čisto osobnih, intimnih priča. Izvanredan duet s legendarnim Williejem Nelsonom, country balada "Learning to Lose" pritom je glavno sidrište albuma; uvjerljiva priča o teškom učenju životnih lekcija upravo je ovim gostovanjem dobilo dodatnu, ključnu dimenziju. Jer kad Willie zapjeva "kolike sam tragove slijedio bez razloga, samo da bih naučio da ne mogu samog sebe ostaviti negdje iza i da je jedini vrag kojeg sam vidio bio onaj u zrcalu, a jedini neprijatelj onaj u mojoj glavi", tekst uistinu ima autentičnu pozadinu, kojoj Margo potom može dati spretnu poveznicu sa sadašnjošću.

Ispreplitanje takvih osobni priča s društvenim komentarima, poput "Pay Gap", u kojoj se Margo na nježnoj tex-mex melodiji osvrće na spolnu diskriminaciju kad su plaće u pitanju ("Žene rade i tretirane su kao robovi još od 1776."), ili britke naslovne pjesme nastale još u vrijeme bivšeg benda Buffalo Clover, a u kojoj možda najuspješnije na albumu čeprka po mračnim stranama američkog sna, vješto je izbalansirano i uklopljeno u nešto što pomalo nalikuje na kakav film, osobnu priču o Americi i svemu što ona predstavlja ili tek želi ili može predstavljati (sjajan primjer je autobiografska crtica "Heart of America", gdje se kroz osobnu priču dotiče problema američkih poljoprivrednika). Zato se rastezanje zvučne slike po širokoj paleti americane doima još logičnijim i efektnijim, bilo da je riječ o tex-mex stilizacijama ("Pay Gap"), soulu ("Little Pain") ili čak funku miksanom s gospelom ("Do Right by Me").

Dirljiva posveta Tomu Pettyju u spomenutoj naslovnoj pjesmi posebno je dirljiva budući da je napisana dok je slavni glazbenik još bio živ, a izdana nakon njegove smrti. Tekstovi znaju zaplivati u klišejima i srednjoškolskim standardima, ali glas koji ih iznosi, glazba koja ih natapa i priča koja se iza njih pomalja kao niz pokretnih slika ono je što odnosi prevagu i čini "All American Made" albumom koji s ponosom može nositi naljepnicu "roots", a njegovu potpisnicu imenovati jednim od najsnažnijih novih imena na američkoj glazbenoj sceni.

 

Toni Matošin

Hits 710

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42