facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svibanj 2014
Format Albumi
Vrsta Pop / R&B / Funk / Pop rock / Electronic / Dance-Pop / Contemporary R&B
Dodano Utorak, 04 Studeni 2014
Žanr Electronic
Length 33:59
Broj diskova 1
Edition date Svibanj 2014
Država Europe
Etiketa Epic
Catalog Number 88843053662
Edition details Datum objave: 13.5.2014. Izvršni producenti: John McClain L.A. Reid Timbaland. Snimano: 1983. - 1999. (original songs) 2013. - 2014. (reworked songs).
Tags Michael Jackson Timbaland Epica Electronic pop Xscape

Review

Evo nam drugog Jackovog posthumnog albuma. Sa svakim je posthumnim ista priča, kao što i sami znate: ljudi žele nastaviti zarađivati na nečijem imenu, a većina materijala s razlogom je ostala neizdana. Svaki dobar izvođač u većini slučajeva ima i dobar razlog što nije nešto izdao, uglavnom je to zato što nije bio dio njegove (u Jackovom slučaju vrlo perfekcionističke) umjetničke vizije ili je bilo nedovoljno dobro za neki od albuma.

I eto, trudim se slušati ovaj album, pokušati ga doživjeti kao nekakav akt prisjećanja, u svrhu toga da se sjećanje ma Michaela ostavi jakim i živim... i ne ide. Kako da ide? Pa za koju godinu opet će se obrisati prašina s nekoliko starih pjesama, natrpati pokoji remix, unajmiti nekog od popularnih R&B/Pop današnjih samoprozvanih nasljednika MJ-a čije će vokale montirati na pjesme na kojima nikad nisu trebali biti i dobit ćemo još jedno posthumno izdanje.

Što konkretno ne valja? Za mene je to produkcija prije svega. Neinspirirani Timbaland dominira, a znamo da je kod njega dobra pjesma danas stvar slučajnosti, jer većinu kvalitetnih ostavio je jedno do dva desetljeća iza sebe. Nije li žalosno da mi je prva asocijacija na prvi singl Love Never Felt So Good bila upravo - Bruno Mars? Slušajući naslovnu pjesmu uviđam čak i poveznice sa šundom kao Blurred Lines. Timbaland je s produkcijske strane učinio ono što nije trebao: umjesto da MJ-a elegantno uvede u 21. stoljeće bez uništavanja njegovog glazbenog identiteta, producirao je album koji invazivno gura MJ-a u teritorij i glazbeni opus Justina Timberlakea, silovao je njegove stare uratke već preslušanim elementima suvremenog R&B/Popa.

Međutim, dogodi se tu i tamo dobra, čak i vrlo dobra pjesma. Jedna od takvih je A Place With No Name, kojoj je ovo "osuvremenjivanje" uistinu dobro došlo. Ona pokazuje kako bi Jacko zvučao danas. I zvučao bi odlično. Vokalna interpretacija izvrsna je, produkcija odlična (StarGate se nadmašio ovdje), pjesma je dinamična i zanimljiva, stalno se nešto događa. Izvrsna je i Slave To The Rhythm te Do You Know Where Your Children Are. Općenito, album je vokalno dosta jak i pokazuje Jackov glas u njegovom stvarno dobrom svjetlu, a na spomenutim pjesmama pogotovo jako sja.

Međutim, nema zapravo nekih pridjeva koje bi valjalo trošiti na ovaj album. Ne može se reći da je katastrofalno loš, jer pjesme u načelu to stvarno nisu. To što se meni ne sviđa Timbalandovo produciranje koje zasjenjuje pozitivne osobine albuma je druga stvar. No od ovih se pjesama moglo više napraviti. No opet, zašto, na kraju krajeva? Da se zaradi, dakako. I vidjet ćete, za koju će godinu opet izaći još pokoji album MJ-a i opet će biti kao i ovaj: ne možemo uputiti pretjeranu kritiku, ne možemo ga ni nahvaliti. Ne možemo ništa, osim žaliti što umjesto manjeg broja kvalitetnih albuma imamo sve razvodnjeniji opus jednog od najvećih velikana pop glazbe.

Mislav Živković

Hits 1070
Michael « Michael Michael Jackson Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42