facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Studeni 1979
Format Albumi
Vrsta Punk / New Wave / Punk/New Wave / British Punk / Mod Revival
Dodano Ponedjeljak, 20 Lipanj 2016
Žanr Rock
Length 32:31
Broj diskova 1
Edition date Studeni 1979
Država UK
Etiketa Polydor
Catalog Number POLD 5028
Edition details objavljeno: 17.11.1979.; produkcija: Vic Coppersmith-Heaven
Tags Polydor The Jam Vic Coppersmith-Heaven

Review

Mladi punkeri iz Wokinga nisu se opustili nakon ‘All Mod Cons’, njihovog trećeg studijskog albuma, kojim su počeli probijati britanski mainstream. Ono što je uslijedilo od The Jam bio je pokušaj konceptualnog albuma, i, još važnije, zrelijeg i kompleksnijeg od prethodnika. Paul Weller, tada 21-godišnjak, htio je očito biti ozbiljnije shvaćen albumom ‘Setting Sons’ – s ovolikim vremenskim odmakom, možemo reći da je uspio.

Sa samo dvije godine profesionalnog iskustva u bendu te i dalje ‘nježnim’ godinama, pravo je čudo kako je Weller uspio skladati i posložiti ovakve pjesme za četvrti album The Jam. Te 1979. godine nije bilo teško izvući inspiraciju iz političkih zbivanja u Engleskoj (uspon ‘desnice’ koja Welleru nikad nije bila draga), no pjevač, gitarist i glavni skladatelj The Jam mučio se s konceptom za ‘Setting Sons’, zbog čega je zamisao samo djelomično ostvario. Glavna narativna crta albuma bila je prijateljstvo trojice momaka koji, nakon što se vrate s (nepoznatog) bojišta, shvate kako njihov odnos više nije kakav je bio. Taj motiv može se donekle prepoznati redom u odličnoj ‘Thick as Thieves’, ‘Private Hell’, kompleksnijoj ‘Little Boy Soldiers’ i ‘Wasteland’, začinjenoj blok-flautom. Ukupno gledajući, koncept nije do kraja ‘isplivao’ iz pjesama u svijest slušatelja, kao što je to bio slučaj i s desetljeće starijim propalim konceptom ‘Lifehouse’ Wellerovog uzora Petea Townshenda (The Who).

‘Setting Sons’ je, navedenom usprkos, vrlo dobar album s nekoliko sjajnih trenutaka: ‘The Eton Rifles’ sjajan je politički komentar pogonjen masnim riffom basista Brucea Foxtona, dok Weller i bubnjar Buckler nimalo ne zaostaju. Tu je i sjajna priča te zarazni refren – sve što možete poželjeti od jednog punk-rock singla. I dok instrumentalno ostatak albuma nije na ovoj razini, lirički je ‘Setting Sons’ možda i vrhunac opusa The Jam. Izdvajaju se ‘Thick as Thieves’ s riječima poput: ‘We stole the love from young girls in ivory towers/We stole autumn leaves and summer showers/We stole the silent wind that says you are free/We stole everything that we could see/But it wasn’t enough – and now we’ve gone and spoiled everything/Now we’re no longer as thick as thieves’ te dva sjajna ‘karijeristička’ komentara kakve su pjesme ‘Burning Sky’ i šarmantna Foxtonova ‘Smithers-Jones’, već ranije izdana kao B-strana, a ovdje u zanimljivom orkestralnom aranžmanu. Jedino posljednja stvar, obrada Motown hita ‘Heat Wave’, nije baš najbolje uklopljena u ovaj ozbiljan, na trenutke mračan te socijalno orijentiran album, iako sama po sebi nije manjkava.

Ispalo je da  je ‘Setting Sons’ bio svojevrsni sign of things to come za mladi, ali zreli trojac: narednim albumom ‘Sound Affects’ postali su nacionalno blago, a nakon posljednjeg ‘The Gift’ te raspada 1982. godine ušli u legendu koja je i danas na više načina itekako živa. ‘Setting Sons’ bio je najpolitičkiji album benda koji se kasnije odao lakšim, ali nikako lošijim notama.

Filip Katić

Hits 1257
All Mod Cons « All Mod Cons The Jam Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42