facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
The Classic


Bookmark

Data

Released Ožujak 2014
Format Albumi
Vrsta Indie rock / Alternative/Indie Rock / Alternative Singer/Songwriter
Dodano Srijeda, 24 Rujan 2014
Žanr Rock
Length 52:09
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2014
Država Europe
Etiketa Play It Again Sam
Catalog Number PIASR685CDX
Edition details Datum objave: 10.3.2014. Produkcija: Joan Wasser i Tyler Wood. Snimano: 2013. PIAS
Tags

Review

Melankolija je nerijetko precijenjena. O nostalgiji, s kojom često dijeli gnijezdo, da ne govorim. Zna, naime, vrlo lako biti izlika za ono što pučki kažemo "pila naopako" i biti samoj sebi svrha, jer suvremena kultura nas ionako uči da su tamniji, depresivniji tonovi brži jamac "kvalitete", pa nije od jučer ona da je daleko teže napraviti dobru komediju nego njezinu suprotnost. No, kad baterije punjene sjetom uspijete isprazniti u radostan pjev, u muziku osnaženu kreativnim potencijalom kakav pruža dobra stara malinkonija, onda je rezultat posebno impresivan. Najnoviji, službeno četvrti album američke kantautorice Joan Wasser, mrvicu poznatije kao Joan as Police Woman, čedo je takve vrste, dijete majke koja je ispekla zanat.

Ima nečega posebnog u tom memfiškom zvuku, u soulu s kakvim je otvoreno oćijukala pa se i komercijalno i umjetnički proslavila i legenda poput Dusty Springfield, ali i u kojeg su u novije vrijeme svoje note i poj namakale Amy Winehouse ili kantautorski glasovi Cat Power i čak Sheryl Crow. Kad ga je Joan Wasser napokon posve prigrlila na albumu kojeg je pritom s finim balansom pretencioznosti i nonšalancije odlučila nazvati "klasikom", prirodno nadarena svojim zagasitim vokalom i spretnošću u glazbenim stilskim igrama, dobar rezultat nije mogao izostati. Prirođena joj melankolija time je dobila svoj produžetak, baš onu najfiniju, najzahtjevniju realizaciju, onu što neće do iznemoglosti gnječiti i cijediti svoje tamno tonirano tkivo, već slaviti, gutati nove horizonte i mogućnosti. "The Classic" možda i nije instant-klasik, ali kolekcija je pjesama kakva nagrađuje svoje najupornije slušatelje.

Primjerice, teško ćete odoljeti lakoći svih slojeva fenomenalne naslovne pjesme ili poželjeti skori kraj inače dugoj, ali u završnici posebno nabrijanoj i pitko brutalnoj "Good Together". Teško ćete se i othrvati hipnotičkim svojstvima "Get Direct" ili "New Year's Day" (usudit ću se ovdje čak nabaciti asocijaciju na Portishead iako smo dosta daleko od postulata trip hopa), a da ne govorim o osunčanim tonalitetima "Ask Me"… I sve to, kao i pripadajuće im sestre raspoređene tu oko njih, ne odaje svoje adute na prvu; "The Classic" zahtjeva duga, ponovljena slušanja i sad, nakon dana i dana druženja s njim, čini se albumom kakvog će biti iznimno zanimljivo slušati za nekoliko mjeseci ili dogodine. Joan ne siluje zvuk, ne bježi od klišeja ni stereotipa i baš zato ih uspijeva nadvladati i glazba joj je otvorenija nego ikada. Otvorenija za, ponovit ću, stalna slušanja. I njezini dosadašnji albumi, osobito impresivan prvijenac "Real Life" iz 2006., imali su takve udice, ali ovdje kao da se poslagalo sve i za auditorij širi od glazbenih gurmana. "The Classic", dakle, ne samo što naziv posuđuje od jedne od pjesama ili se poigrava s takvim statusom, već prilično pametno pretražuje epitete kojima bi se najbrže opisao njegov sadržaj, rastegnuvši svoju melankoliju daleko od muljevitijih predjela nostalgije.

 

Toni Matošin

Hits 747
To survive « To survive Joan As Police Woman Albumi Kronologija Damned Devotion » Damned Devotion

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42