facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Rujan 2010
Format Albumi
Vrsta / Regional Blues
Dodano Petak, 21 Listopad 2016
Žanr Blues
Length 38:23
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2010
Država Hrvatska
Etiketa Croatia Records
Catalog Number 21543
Edition details objavljeno: 28.9.2010.; producent: Tomislav Goluban; snimano: Sun Studio (Memphis, Tennessee), Studio Kasandra (Tugonica) i Joyride Studios
Tags Croatia Records Tomislav Goluban

Review

Album 200$ SUN Memphis Album, Tomislava 'Little Pigeon' Golubana objavila je Croatia Records 28. rujna 2010. godine, a evo o čemu se radi…

Kada sam pisao svoj osvrt – odnosno preporuku za album Pigeon's Flight Tomislava Golubana napisao sam, citiram: Ma, kakva preporuka album ''PIGEON'S FLIGHT'' se naprosto mora imati, prvotno što je to odličan primjer da i Hrvatska ima vrsnih bluzera, a potom što kvalitetom i furkom dečki nimalo ne zaostaju za trenutnim europskim blues izvođačima. Osobno se nadam da je ovo tek početak priče o Little Pigeon's FORHILL BLUES bandu. Bilo je to prije 5. godina, a danas je situacija bitno drugačija. Naime, danas Tomislav 'Little Pigeon' Goluban iza sebe ima četiri albuma, veliki broj nastupa, potpuno razrađen scenski performans, kojim ama baš svima pokazuje da njegova svirka ima apsolutno sve odlike juke joint bluesa. Tomislav je svoje odlaske preko velike bare na ishodište cijele priče iskoristio da utvrdi i ojača svoj blues mojo. Očevidno je da tu nije bilo nikakvih problema i da je taj ugođaj jednostavno postao dio njega samog.

Na kraju, put od glazbenika koji izdaje album u vlastitom aranžmanu do potpisivanja ugovora za izdavačku kuću kao što je Croatia Records nije bio nimalo lagan i lagodan i zasigurno je veliki pomak. Pored svega tu je i novi album 200$ SUN Memphis Album, koji je upravo pred Vama.

Štovani posjetitelji Blues Cornera ovdje se radi o nedojbeno unikatnom projektu brzinski snimljenom u legendarnom Sun studiju u Memphisu prilikom nastupa na IBC-u (International Blues Challengeu). Da, to je onaj isti studio, prostorija sa potpuno istim inventarom i gdje su svoje antologijske snimke 50-ih godina napravili Elvis Presley, Johnny Cash, B. B. King, Howlin' Wolf, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins, Rufus Thomas i mnogi drugi znani i neznani glazbenici. Bila je to jedinstvena prigoda da se snimi nekoliko pjesma glazbenika, koji prepun upijenih dojmova sa Beale Streeta želi to zabilježiti. U svakom slučaju istina je sljedeća: sve što je san mnogih blues glazbenika, ali i fanova tek rijetki i odabrani mogu to doživjeti. Tomislav je svoj san odsanjao, a ovaj album je istinski dokaz što je blues u svom svojem značenju. Slušajući studijske snimke ali i one u 'live' formi nepobitno se stječe dojam nepobitne instrumentalne virtuoznosti i nepatvorene iskrenosti.

S druge pak strane možemo mi govoriti ovo ili ono, biti 'jalni' odnosno zavidni, možemo omalovažavati zagorsko narječje ili bilo što drugo, ali Little Pigeon fura svoj film, realizira neke svoje vizije i ideje, a sve to kroz rezolutan evolucijski diskografski cikus. Taj ciklus obilježen je albumima koji svaki za sebe ima svoju priču i strahovitu glazbenu pozadinu. Bilo solo bilo u bendu ili uz band Tomislav Goluban svjedoči da 'usnjak' nije privilegija ljudi koji dolaze sa Delte Mississippija.

Na najboljim temeljima onoga što su nekada radili i više nego legendarni: Sonny Terry (15.02.1928. Kings Mountain, NC – 15.05.1988., San Francisco, CA), Hammie Nickerson aka Hammie Nixon (22.01.1908., Brownsville,TN – 17.08.1984. na putu od Brownsvillea do Jacksona , TN), Big Walter Horton (06.04.1918., Horn Lake, MS – 08.12.1981., Chicago, IL), John Lee Williamson aka Sonny Boy Williamson I (30.03.1914., Jackson, TN – 01.06.1948., Chicago, IL), Aleck Miller aka Sonny Boy Williamson II (05.12.1899., Glendora, MS – 25.05.1965., Helena,AR), ali i mnogi drugi vrsni svirači usne harmonike, Little Pigeon na neki svoj doista čudnovati i originalni način reinkarnira svu njihovu ingenioznost.

Do sada sam nekoliko puta prisustvovao njegovim nastupima; više u solo izvedbi nego sa bendom, no ono što se mora priznati je njegov originalni i nadahnuti 'stage performance'. Imati uvijek i u svako doba najbolje odnosno najprihvatljivije rješenje odlika je vrsnih instrumentalista. Važno je ne biti dosadan, odnosno imati osmišljen nastup, ali i pristup publici bez obzira o njihovom broju. Slušao sam ga pred prepunim klubom ali i pred 30 ljudi, Tomislav uvijek daje sve od sebe, a to je pak odlika najvećih.

Vodeći se brojnim tonskim zapisima legendarnih blues majstora i Little Pigeon je insistirao na integralnim snimkama odnosno sirovih snimaka sa kojih 'još uvijek kaplje krv' volim to tako parafrazirati. Nema tu nikakvih nadosnimavanja, miksanja i posebnih 'cifranja' …tak' je – kak' je i točka. Samo dvije skladbe su naknadno snimili: Memphis Sara i Mighty Long Time - Sonny Boy Williamsona II.

Sljedeća zvjezdica je skladba Grabrovec - Tennessee za koju je stihove napisao nama dobro znani glazbenik iz Splita, Robert Grubić – Gobo. Ajme ljudi ko' kaže da Dalmacija i Zagorje nemaju dodirnih točaka. Ovo je samo primjer da glazba ne priznaje nikakve animozitete i sl. Pjesma The Rakija Song je nova zvjezdica albuma - ona je zapravo autorsko remek djelo kantautora Johna Krutha, kojeg je Tomislavu predstavio podravski blueser Miroslav Evačić. Kruži priča da je pjesma postala pravi mali hit na ulicama i klubovima Memphisa. Nadahnuće improvizacije u Sun studiju prezentiraju skladbe Sunset Jam i Boogie Jam. A onda po meni dolazi vrhunac albuma, pet pjesama koje su snimljene uživo u klubovima legendarne Beale Street u sklopu Tomislavovog nastupa na 25. International Blues Challengu a to su: 0,5 Live, Pigeon's Flight Live, Išel budem v kleticu Live, T-Train Live i Mr. B. Live.

Sve kompozicije na albumu zvuče onako kako bi to obični ljudi kazali ... svjetski. A to naprosto moram istaknuti jer takvog bluesa rijetko imamo prilike čuti (osobito ovdje kod nas), uz jednako tako izraženu činjenicu da bi taj mali instrument, taj usnjak, kao dominantan instrument mogao u veliku 'gabulu' dovesti čak i neke američke izvođače. i stoga, jednostavno i najiskrenije poručujem: 'KAPA DOLJE TOMEK!!!!'

Bez imalo ustručavanja mogu napisati, drago mi je da i mi možemo bez imalo ustezanja doći na europsku, ali i svjetsku blues scenu. Ovaj album 200$ SUN Memphis Album - Tomislava 'Little Pigeon' Golubana, samo je 'točka na i' velike blues ekspanzije u Hrvata zadnjih godina. Osobno, drago mi je da je tako jer ni blues scena, nažalost nije imuna od koje kakvih zajedljivih primjedbi, podmetanja i sl. Pa, evo dragi moji… tko može bolje, neka izvoli … Vi ste na potezu!

Svi poklonici ovog zahtjevnog glazbenog pravca neće dvojiti oko nabave ovog albuma. Ugođaj i osjećaji Delte Mississippija i 'ZAGORSKIH BREGOV' pronašli su zajednički jezik, interes i opojnu radost …uživanja! Nikako nemojte propustiti ovu jedinstvenu prigodu i što prije nabavite svoj primjerak albuma 200$ SUN Memphis Album usuđujem se napisati 'one & only' Tomislava 'Little Pigeon' Golubana.

Mladen Lončar - Mike

Hits 583
Zagorje Blues « Zagorje Blues Tomislav Goluban Albumi Kronologija Med Bregi » Med Bregi

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42