facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Rujan 2014
Format Albumi
Vrsta Singer-songwriter / Contemporary Pop/Rock
Dodano Ponedjeljak, 22 Rujan 2014
Žanr Pop-Rock
Length 35:56
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2014
Država SAD
Etiketa Columbia
Catalog Number 501429
Edition details Datum objave: 23.9.2014., producent: Patrick Leonard
Tags Leonard Cohen

Review

"Pjesnik je poput časne sestre - vjenčan s misterijem", kaže u jednom od najnovijih intervjua Leonard Cohen, umjetnik koji se odavno ugravirao u zidove vlastitim stihovima opjevane Kule Pjesme, naglasivši, čak i nakon tolikih godina rada, životnih oluja, skupljene mudrosti i proživljenih ludosti, kako bi, da zna "od kuda dolaze dobre pjesme, češće odlazio tamo po njih". Nakon desetljeća pipanja anatomije Čežnje i duhovnih previranja, dostojanstveno starenje čini se savršeno logičnim rasplitanjem tisućama stihova i proznih redaka duge priče, a osamdesetogodišnji "zlatnoglasni" poeta taj pojam kao da iznosi na stepenicu više, elegancijom stila i pokreta, skliskošću na kapaljku dozirane mudrosti i pruduktivnošću dostojnom i upola mlađih od njega. Možda financijski razlozi i jesu glavni motivator za nedavne turneje i albume, ali ono što je stari mačor, pardon, redovnik, pardon, misterijin ženik u to uložio itekako je živa tvar, oblikovana točno kako mogućnosti dopuštaju i kako reputaciji i njezinom godištu pristaje, viteški usprkos nepoznavanju tog mjesta iz kojeg izviru - "dobre pjesme".

Jeka nedavnog, vrlo dobrog - dapače, vrlo, vrlo dobrog - albuma "Old Ideas" prožima novih devet pjesama, ali to je jeka odaslana još onim čudnim, razlomljenim albumom "Dear Heather", čiju su nedorečenost mnogi, ne bez razloga, bili prozvali početkom Cohenova opraštanja od glazbene karijere. Bi li to uistinu bio da nije bilo sudbonosne pljačke od strane tadašnje menadžerice sad čak nije toliko važno - ogolivši glazbenu teksturu gotovo do barske poetike, a ostarjelom, još za brazdu hrapavijem glasu ne dopuštajući iskorak iz područja između recitala i tihog pjeva, on autoritetom kakvom je u suvremenoj glazbi teško naći ravna i lakoćom istinskog, ali i poniznog maestra ispisuje točno onakve note i pismo kakve od njega potajice priželjkujemo. Da, to je "Popular Problems", trinaesti studijski album u gotovo polustoljetnoj glazbenoj karijeri koja je kasnila taman toliko da se profinjeno opire svome zaključku, nova zbirka pjesama što ne zvuče kao nove samo zato što su recentni albumi tek poglavlja iste priče.

Od Cohena, vjerujem, nitko ne očekuje nove glazbene proboje i avanture - tu možda leži i zamka koja bi vas mogla odvesti u dosadu. "Uvijek sam volio sporo, sporost mi je u krvi", otprilike pjeva u uvodnoj pjesmi i u svom se stilu poigrava sa svojom pojavom, svojim rječnikom, ali i s našom percepcijom. To je Leonard Cohen koji je preživio bitke u kojima se borio i hrvao s lošijim verzijama sebe, Leonard Cohen koji je od početka zauzeo položaj vječnog tragača po svicima duhovnosti, Leonard Cohen s licima poniznog prosca i odvažnog jebača, Leonard Cohen kojeg Krist nije ispuštao ni u zen-budizmu, ali i koji će i do zadnjega daha ostati na odabranoj distanci od potpunog pomirenja i/ili istinske religioznosti. Tu, baš na tom putu i u tom ambijentu on može pedanterijom i sporošću pravoga meštra od riječi trošiti i godine za istu pjesmu, namjerno bezuspješno tražiti vlastita crpilišta pa se baviti poviješću nasilja ("Almost Like the Blues"), vjerom otaca ("Born in Chains") ili ljubavnim oproštajima ("A Street"). I prosipat će svoju mudrost baš onako kako to njezina gramaža diktira - u crticama između galantnog humora i religijsko-egzistencijalističkih rafala s očitim, odavno utvrđenim zaključkom da je "ljubav jedini motor opstanka".

I neće uvijek baš pogoditi u sridu, kao što je to ovdje slučaj s "Almost Like the Blues", "A Street" ili gotovo poletnom "Did I Ever Love You". Tu je, primjerice, iako tekstualno britka i snažna, i glazbeno ipak dezorijentirana "Nevermind". No to su rijetke i sitne mane oprostive kao što su bile neke uistinu očajne produkcije tijekom duge karijere: "Zabava je završena, ali dočekao sam se na noge", reći će sam Cohen u predivnoj "A Street" i negdje među tim jednostavnim riječima elaborirati bit onoga što želi, pokušava ili mora poručiti. "Popular Problems" nije, kako bi naslov možda sugerirao, novi "The Future", novi osvrt na veliko globalno društveno-političko-ideološko bojište s malog, privatnog pjesničkog olimpa, već jednostavno album izdan dva dana poslije autorova osamdesetog rođendana. Glazbeno savršeno nebitan, zanatski gotovo osrednji, opušten kao da pjeva u posve fikcionalnoj prozi i lagan baš kao da teži upravo tih tek malo više od pola sata, ali natopljen jednim unikatnim pjesničkim iskustvom braka s misterijem, poput spužve što je upila svu skupljenu mudrost jednog mikrokozmosa, u svoj svojoj nesavršenosti i stalnoj nedorečenosti.

 

Toni Matošin

Hits 1413
Old Ideas « Old Ideas Leonard Cohen Albumi Kronologija Live In Dublin » Live In Dublin

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42