facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Ožujak 2018
Format Albumi
Vrsta Contemporary Folk / Political Folk
Dodano Ponedjeljak, 26 Ožujak 2018
Žanr Folk
Length 38:58
Broj diskova 1
Edition date Ožujak 2018
Država Europa
Etiketa Proper Records
Catalog Number PRPCD146
Edition details objavljeno: 2.3.2018.; produkcija: Joe Henry; snimano: United Recording, Studio B, Hollywood, California
Tags Joan Baez Proper Records Joe Henry

Review

Rijetko je koja folk pjevačica imala tako čisti i snažan glas zbog kojeg su se na brzinu sklanjale kristalne čaše. Glas prepun ljepote i to one tamne, zagonetne, glas s učinkom Apaurina, glas kojeg su mnogi slušali prije nego bi utonuli u bezbrižan san. Miljenica američke intelektualne ljevice postala je ubrzo jedna od najboljih, najvažnijih i najkontroverznijih ženskih autora.

Odskočna daska, trampulin bio je nastup na Newport Folk Festivalu daleke 1959 godine. Godinu kasnije snima svoj prvijenac „Joan Baez“ koji naprečac osvaja Ameriku, album prepun tradicionalnih folk skladbi, debelo pojačan mnogim škotskim baladama koje su dale pečat fokusirane magičnosti.

Ustaljene granice folk establišmenta ruši sve brojnijim nastupima na kojima stječe nevjerojatnu popularnost, ujedno i reputaciju.

Svoju, tek u povojima otkrivenu političku svijest manifestira najbolje i najvjerodostojnije u pjesmi „We Shall Overcome“ koja postaje zaštitni znak mladih i gnjevnih ljudi diljem zapadne hemisfere kroz bezbrojne protestne marševe za građanska prava.

Njen altruizam imao je neprocjenjiv učinak na cjelokupnu glazbenu scenu, naime na svojim koncertima redovito je predstavljala mladog glazbenika u usponu – Bob Dylana, koji joj je to „vratio“ na svoj poznati način, naime na jednoj kasnijoj europskoj turneji nije uzvratio uslugu. Toliko o njegovom karakteru, unatoč činjenici da su bili ljubavnici, te su bili neslužbeni, nekrunjeni kralj i kraljica folka.

Nakon prekida njihova veza nastavlja se na profesionalnom nivou, Dylan je napisao sve pjesme na njenom dvostrukom albumu „Any Day Now“.

Politička angažiranost sve više preuzima njenu glazbenu, postaje najvećom životnom brigom, policija je prijavljuje zbog aktivnosti u demonstracijama na sveučilištu Berkley, odbija plaćati poreze koji su išli u korist američkih ratnih napora u Vijetnamu , osniva Institut za proučavanje nenasilja. Njeno idoliziranje ubrzo prerasta u neprijateljstvo i prezir prema establišmentu.

Zapostavljanje glazbenog talenta i konkretnih uradaka pomalo joj se vraća u sive moždane ćelije, album „Diamonds And Rust“ nanovo je razbudio njenu karijeru, album prepun ugodnih trenutaka i nekih od njenih najboljih glazbenih avantura, „malih“ glazbenih i poetskih novela, album gotovo na granici komercijalnosti potpomognut autorskim radovima Steviea Wondera – prekrasna „Never Dreamed You'd Leave In Summer“; Jacksona Browna „Fountain Of Sorrow“, kao i odličnim coverom „Blue Sky“ braće Allman. Bio je to njen najprodavaniji album i prvi na kojem je na poticajan način upotrijebila električni band. Album ima i simpatičan - humorističan detalj ocrtan kroz imitiranje Dylanovog načina nazalnog pjevanja u njegovoj „Simple Twist Of Fate“. Inače naslovnu „Diamond And Rust“ obradili su kasnije Judas Priest i Blackomore's Night, a predivnu „Jesse“ Roberta Flack za koju mnogi kažu da je otpjevana mnogo emocionalnije od originala.

Godine 1975. kreće na turneju sa pratnjom renomiranih glazbenika: David Brigs na klavijaturama; Dan Ferguson i Larry Carlton na gitarama; James Jamerson na basu i Jim Gordon na bubnjevima.

S bivšim ljubavnikom uspostavlja opet poseban odnos, aktivno je eksponirana na Dylanovoj Rolling Tunder turneji.

Po svom osobnom mišljenu, album „Gulf Winds“ izdan 1976 godine smatra svojim najboljim autorskim albumom ikada s kojeg treba izdvojiti elegičnu „Sweeter For Me“ i epsko/osobnu „Sea Bird“.

Stara magija njenog glasa prepunog osjećajnosti i uvjerljivosti obnovljena je na „Whistle Down The Wind“ njenom studijskom albumu objavljenom početkom ožujka, gotovo nakon dekade neaktivnosti. Produciran je od strane Joa Henrya, Bonnie Rait i snimljen je u svega desetak dana.

Što generalno kazati o novom materijalu?

Svjež, prepoznatljivo-originalan, uvjerljiv, decentan, gotovo minimalistički odsviran, prepun veličanstvenog patosa,političkih (kao i uvijek) opservacija, emocionalan, osuđujući, narativan, ultimativan u iskazivanju tuge i ljepote, relaksirajući, poetski, minuciozan u iskazivanju „malih tajni velikih umjetnika“. Pretpostavljam da je ovo navedeno sasvim dostatno za pobuđivanje interesa kod njenih starih slušatelja, ujedno i kod onih koji se tek upoznaju s njenom glazbenom magijom.

Što još kazati o Joan Baez?

Poslovična zaštitnica nemoćnih, glasogovornica iskonskih istina od kojih mnogi zatvaraju oči, talentirana glazbenica koja s lakoćom otvoreno i iskreno pjeva o svojim kišama i dugama,i dalje je zakleti neprijatelj establishmenta.

Iako je cijeli ujednačen materijal u gabaritima americane, folka i countrya, pažnju treba posvetiti naslovnoj „Whistle Down The Wind“ Tom Waitsa koju je objavio na svom albumu „Bone Machine“ iz 1992 godine, „Be Of Good Heart“ Josha Rittera; „Civil War“, „The President sang Amazing Grace“ (napisala Zoe Muldorf ispričavši jednu od uobičajenih američkih priča o ubojstvima), te naročito „Silver Blade“ živo prezentiranu grubu priču o silovanju i posljedicama, te gotovo biografsku „Last Leaf“ u kojoj se sama Joan pronašla kao jedan od zadnjih listova na razgranatom folk stablu.

Zadnjeg dana ožujka Joan nastupa u Sarajevu, pa s nestrpljenjem treba očekivati nastup jedne od posljednjih, iskonskih glazbenih diva, tako da slušanje ovog albuma predstavlja dobrodošlo zagrijavanje za taj susret.

Đorđe Škarica

Hits 402
Gone From Danger « Gone From Danger Joan Baez Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42