facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Srpanj 1964
Format Albumi
Vrsta / Rock and roll / British Invasion / AM Pop / Early Pop/Rock / Merseybeat
Dodano Ponedjeljak, 10 Listopad 2011
Žanr Pop-Rock
Length 30:45
Broj diskova 1
Edition date Rujan 2009
Etiketa Parlophone
Catalog Number 0946 3 82413 2 4
Edition details Datum objave: 10. 7. 1964. 9. 9. 2009. (Reizdanje). Produkcija: George Martin. Snimano
Tags The Beatles Parlophone George Martin

Review

Na ranom vrhuncu fenomena beatlemanije (postoji, moram to ovdje spomenuti, čak teorija zavjere prema kojoj je cijela ta fama, zapravo, tek dobro uigrana i izrežirana marketinška predstava u kojoj su sve te vrištave curice i dječaci tek plaćeni i za to obučeni glumci!), priča o Beatlesima dobila je i svoj filmski dokument. "A Hard Day's Night" redatelja Richarda Lestera bilo je lepršavo, fanovsko, koliko i blago satirično filmsko djelce koje se rado i lako gleda i danas, čak i nakon postmodernog doba vladavine ironije. Ipak – možda čak bitnije – priča o "Hard Day's Night" ostat će najtrajnije zabilježena istoimenim soundtrackom, koji ujedno u svakom pogledu zasluženo nosi status trećeg službenog studijskog albuma liverpulskih übertalenata.

A album je prvenstveno bitan kao prvi u katalogu The Beatles potpuno sastavljen od autorskih pjesama, sve redom potpisanih Lennonovim i McCartneyjevim imenom. Harrison nije, dakle, dobio priliku pridonijeti vlastitim rukopisom (uz gitarski doprinos, tek je otpjevao "I'm Happy Just to Dance with You"), dok su Ringu ostali isključivo bubnjevi (uz ovaj album, još samo na "Let It Be" nije imao prilike pjevati glavni vokal). Preslušavajući album, to se čak čini logičnim, budući da je više nego očito konačno potpuno sazrijevanje hiperpopularne ekipe kao benda. Lennon i McCartney, kao očito glavna (štoviše, gotovo jedina) autorska poluga grupe, u tom ključnom trenutku kao da nisu htjeli nikakve avanture ili eventualne greške u koracima te je "A Hard Day's Night" kao prijelomni album i kao apsolutni dokument samog vrhunca beatlemanije nastao pod potpunom, apsolutnom kontrolom, pri čemu je Lennon snažnije vukao na svoju stranu (dosta je baciti oko na drugi dio albuma, tj. tadašnju B-stranu vinila, na kojoj sve pjesme, osim McCartneyjeve " Things We Said Today" pjeva Lennon).

Ta, nazovimo je uvjetno, sebičnost glavnog dvojca pokazala se dobitnom kombinacijom, pa, primjerice, prvi put dobivamo uistinu zimzelene balade benda ("If I Fell", "And I Love Her") ili rokerski ozračene kotrljavice za anale ("A Hard Day's Night", "Can't Buy Me Love"), ali i naglašeniji utjecaj folka koji će kasnije odvesti do "Norwegian Wood" ("I'll Cry Instead"). Zvečeće gitare i pametan, bezgrešan pop senzibilitet i savršen osjećaj za melodiju sastavili su dotad najskladniji materijal, koji bi se mogao nazvati prvim punokrvnim albumom u opusu Beatlesa. Koliko god još bili poprilično usklađeni i rukopisom u istoj ciljnoj ravnini, John i Paul su dali prve naznake osobnih senzibiliteta, pa je strjelovito očito da baš Paulu leži laganica tipa fenomenalne "And I Love Her" (uistinu, ne mogu zamisliti Lennona da to pjeva, kao ni "Let It Be", "Hey Jude" ili "Golden Slumbers"), dok se John puno bolje snalazi u naglašenije rokerskom materijalu tipa "Any Time at All" ili "When I Get Home". No, njihova suradnja, koliko god bila više terminološka, a manje stvar prakse (kosturi pjesama, odnosno, njihove osnovne ideje pripadaju ili jednom ili drugom) ovdje je bez ikakvih stršenja skladna i pitanje prave autorske simbioze.

Inače, A-strana vinila rezervirana je za pjesme koje su se našle i na Lesterovom filmu, dok su pjesme s B-strane napisane za film, ali se nisu i našle na njemu, ako ne računamo "I'll Cry Instead", koja se pojavljuje u prologu uključenom u reizdanje filma (1980.). Ta se podjela donekle i osjeti, pa je drugi dio albuma – praktički Lennonov rad – manje naglašeno singličan, odnosno, više naslonjen na tradicionalnije rock obrasce. Sumirano, prvi od albuma iz remasteriranog box seta uistinu vrijedan svake sekunde uloženog truda u tehničku obnovu.

 

Toni Matošin

Hits 434
With The Beatles « With The Beatles The Beatles Albumi Kronologija Beatles For Sale » Beatles For Sale

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42