facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Liebe ist für alle da

Bookmark

Data

Released Listopad 2009
Format Albumi
Vrsta Industrial metal
Dodano Ponedjeljak, 19 Rujan 2011
Žanr Metal
Length 46:04
Broj diskova 1
Edition date 2009
Država Njemačka
Etiketa Universal Music
Tags

Review

 

Nakon nekoliko godina zatišja, veseljaci iz vokalno-instrumentalne skupine Rammstein obnovili su aresanal i krenuli u nove bitke. Obratite pozornost na ovo 'obnovili', naime, nisu nabavili novi arsenal već obnovili stari.
 
Nema sumnje da su Rammstein najpopularniji njemački industrial bend. Nastali udruživanjem snaga glazbenika iz Istočne i zapadne Njemačke nakon pada Berlinskog zida, Rammstein svoj zvuk temelji na utjecajima Laibacha, Die Krupps, Ministry i Wagnera. Za njihovu današnju popularnost najzaslužnija je jedna odluka Trenta Reznora, veleuma Nine Inch Nailsa – a to je da uvrsti dvije pjesme Rammsteina na soundtrack filma Lost Highway 1996. Od tog trenutka nadalje, Rammstein jednostavno raste, a danas je i jedini njemački bend koji ne pjeva na engleskom, a uživa veliku slavu u Americi.
 
Kontroverzni od samog početka, Rammstein su oduvijek ubacivali elemente horora, pornografije, nacizma i čiste političke satire u svoj rad. Naravno, jedan od bitnih detalja je i njihova ljubav prema pirotehnici, zbog čega su sigurno jedan od najboljih koncertnih bendova svoh vremena.
 
Najnoviji album Liebe ist für alle da još je jedan korak u evoluciji ovog originalnog i beskompromisnog benda. Iako naslov znači Ljubav je za sve, njihov zvuk i dalje ostaje hladan i industrijski. Album su najavili singlom Pussy, kojeg je popratio spot zanimljivog sadržaja – u njemu se članovi benda seksaju sa porno glumicama, a klavijaturist je čak prikazan kao transeksualac. Najbolje od oba svijeta, rekli bi neki. 
 
Za promoviranje ovog albuma Rammstein su mogli odabrati nekoliko smjerova – mogli su krenuti u smjeru Rob Zombieja i fokusirati se na horore; mogli su se uhvatiti Laibacha i ubaciti malo nacističke ikonografije u priču; tu je i opcija političke satire kakvu su protiv Busha koristili Ministry; ili – baciti se porno lakrdiju. Sa spotom za Pussy otišli su korak dalje od spota za Mann Gegen Mann. Ovdje se vidi sve – kite, guzovi, mufovi, ejakuliranje. Sad, pitanje je jesu li krenuli sprdavati sami sebe, slušatelje ili glazbenu industriju. Vjerovatno mješavina svega toga, a rezultat je polovičan, jer je danas pornografija poprilično zastupljena u životu svakoga tko ima internet, tako da baš i nisu kontroverzni. Jesu li to njihove kite u spotu, to je isto upitno, jer većina njih imaju djevojke i supruge, a klavijatursit Flake vjerovatno nema sise. Ali, neka ljudi vjeruju što hoće.
 
Uvodna stvar Rammlied pravično započinje album, mješajući jezovito zborno pjevanje i gaženje rifovima, dajući efekt cigle u glavu, a to je upravo ono što tražite od ovog benda.
Ich Tu Dir Wer pokazuje Rammstein u njihovom najpotpunijem izdanju – Lindemann pokazuje svoje pjevačke sposobnosti koje idu od režanja do opere, bubnjevi i gitare gaze, a klavijature i bas sve spajaju skupa. 
 
Spomenuo sam utjecaj Wagnera, i to je prva asocijacija kad krene Waidmanns Heil sa trubačkim uvodom, ali nakon par sekundi skrene kvragu i ode između punk himne i dječje nabrajalice. Haifisch ilitiga Morski pas spada među sporije stvari na albumu, ali ujedno i zanimljivije što se tiče produkcije. Laganija stvar, a i lagana za slušanje – u kontekstu Rammsteina, dakako. 
 
Buckstabu zato vraća onaj prepoznatljivi zvuk, prljavi, sirovi industrijski zvuk preko kojega dominira hiptnotički vokal. Frühling in Paris ili Proljeće u Parizu najlaganija je stvar na albumu, krene akustično ali na pola ipak ulete tipični rifovi i klavijature. Wiener Blut, odnosno Bečka krv (nije riječ o Anschlussu) suprotstavlja dvije teme – baladnu i rafalnu, što i nije baš lako za slušanje.
 
Dolazimo tako do najavnog singla Pussy. Ovo je vjerojatno najgluplja pjesma na albumu; tu se Rammstein zajebavaju sa sobom samima, svojim njemačkim porijeklom i jebanjem općenito. Problem kod kod ove stvari nije to da loše zvuči, jer je sve po pravilima, nego u tome da je misterija zašto su je snimili. Zbog publiciteta, umjetničke slobode, želje za lakrdijom? Mogu oni to i bolje, jer ovo je dosta predvidljivo.
 
Zato Liebe ist für alle da jednostavno dere sve pred sobom. Ljubav je za sve, i za mene zvuči kao dosta nježan i pozitivan refren, ali ova bušilica od pjesme definitivno nije takva. Ovo je izvrsna pjesma za buđenje, ako se morate rano buditi iz nekog omraženog razloga, jer će vam dati dovoljno snage za šakom o zid, odjeb svega napornog i preživljavanje radnog dana. 
 
Nakon takve stvari jednostavno želite još, a toj svrsi služi slijedeća stvar, Mehr (Još). Ipak, sam kraj albuma znači primirje. Uz zviždanje melodije koja kad da je izašla iz Spaghetti vesterna i akustičnu gitaru dolazimo do zadnje stvari na albumu, Roter Sand (Crveni pijesak). Malo podsjeća na Rosenrot, ali onda opet na čitavom albumu ima 'podsjetnika' prijašnjih pjesama, kao što su Sohne, Buch Dich i Du Hast. Liebe ist für alle da tako ne završava sa topovima i mljevenim mesom, nego kao rakijica nakom golemog masnog pečenja.
 
Sa ovim albumom Rammstein se nisu preobratili, promijenili ili donjeli nešto novo. Nastavili su istim stazama nenadjebivosti, a to je više nego dobro. Ovo je standardni album za Rammstein, a njihovi standardi su poprilično visoki. Sigurno je to da će u sljedećih godinu dana zbog Rammsteina mnogi koncertni i festivalski promotori, ali i vlasnici teretana diljem svijeta ugrabiti popriličnu zaradu.
 
Vuk Oreb
Hits 756
Mutter « Mutter Rammstein Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42