facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
The Rolling Stones
Žanr Rock
Grad London
Država Engleska, UK
Aktivan od 1962. - danas
WEB www.rollingstones.com
Tags Mick Jagger The Rolling Stones Ron Wood Keith Richards Charlie Wats

Bookmark

  • Već krajem šezdestih najavljivali su ih kao najveći rock bend na svijetu, a do današnjeg dana nitko tome nije ni prigovorio.Oni su prikaz svega onoga što rock'n'roll čini načinom života. Dame i gospodo, oni su The Rolling Stones.

    Početkom šezdesetih, krug obožavatelja rhythm & bluesa u Britaniji više je podsjećao na skup osoba zanesenih iluzijama nego na snagu sposobnu da revolucionizira kompletnu Englesku, a zatim i cijelu svjetsku glazbenu scenu. Ploče su se tada morale nabavljati iz Amerike, a jedino mjesto gdje se mogao čuti tada taj novi zvuk bio je klub Iling. U spomenutom klubu je, počevši od 17. ožujka 1962. godine, cijenjeni usamljenik bijelog bluesa Alexis Korner sa svojom grupom Blues Incorporated svake subote promovirao i novi, demokratski način rada: uz Kornerov sastav mogao je nastupiti svatko tko se osjećao dovoljno hrabrim da se popne na pozornicu. Uz Kornera jezgru grupe činili su: Cyril Davies, Dick Heckstall-Smith, Jack Bruce i Charlie Watts, čovjek koji će uskoro biti dio najdugovječnijeg benda u povijesti rock'n rolla.

    Grupi tih glazbenika pripadao je i Brian Jones. Jedan od njegovih nastupa u Ilingu – kada je dvadesetogodišnji plavokosi gitarist svirao u tandemu sa Paul Jonesom, kasnije pjevačem grupe Manfredd Mann, pratili su Mick Jagger, Keith Richards i Dick Taylor, članovi grupa Little Boy Blue i Blue Boys. Impresionirani Jonesovim načinom sviranja koji je u sebi sadržavao veliki utjecaj Elmorea Jamesa, Jagger, Richards i Taylor predstavili su se Brianu. Sljedećeg dana Jagger je Alexisu Korneru poslao kućnu snimku benda Blue Boys na kojem su bile četiri pjesme: La Bamba, Around And Around, Reelin' And Rockin' i Bright Lights, Big City. Prve veze su, dakle, bile uspostavljenje.

    Bilo je to točno dvije godine nakon slučajnog susreta Jaggera i Richardsa u vlaku za London, susreta koji mnogi opisuju kao ključni trenutak karijere Rolling Stonesa. Jagger i Richards znali su se još od svoje šeste godine (obojica su rođeni 1943. godine u Dartfordu) iz osnovne škole. Kada su se 1960. susreli u spomenutom vlaku, Jagger je pohađao poznatu London School Of Economics, dok je Richards zabušavao na Sidcup Art School. Mick je toga dana pod rukom nosio hrpu R&B ploča koje je objavljivala etiketa Chess, a Keith je kao i obično sa sobom vukao gitaru. Kada su pričali o svojim glazbenim idolima, četiri imena su im bila zajednička: Chuck Berry, Muddy Waters, Elmore James i Jimmy Reed.

    U međuvremenu je Brian Jones, frustriran konzervativnim ambijentom rodnog Cheltenhama, neko vrijeme proveo u Skandinaviji, da bi po povratku u Cheltenham svirao sa nekoliko lokalnih bendova (najpoznatiji od njih bili su The Ramrods). No,ubrzo je definitivno napustio rodni grad i skrasio se u Londonu. Na njegov oglas u magazinu Jazz News među prvima se javio pijanist Ian Stewart, čovjek koji će postati jedna od najvažnijih figura tijekom cjelokupne karijere Rolling Stonesa. Ekipa u sastavu Jagger, Richards, Jones, Stewart, Dick Taylor te konzervativno nastrojeni Geoff Bedford počela je održavati prve probe. Bedford nije dugo izdržao u grupi i na njegovo mjesto došao je bubnjar Tony Chapman. Slušajući pjesmu Muddy Watersa Rolling Stone Blues, dečki su dali ime bendu, bio je to naziv kojeg danas znaju svi – The Rolling Stones. Nedugo nakon toga Dick Taylor je iz osobnih razloga napustio grupu, a Tony Chapman je izbačen. Kada su Stonesi, poslije četveromjesečnog nagovaranja, pridobili bubnjara Charlie Wattsa da napusti bend Alexisa Kornera i da im se pridruži, te kada se na njihov oglas odazvao basist Bill Wyman, jedna stabilna postava benda napokon je bila kompletirana.

    U šesteročlanoj postavi, Stonesi su krenuli nastupati po londonskim klubovima izvodeći, blago rečeno, nervozne verzije pjesama Chucka Berrya i Bo Didleya. Nešto ranije, Jagger je paralelno sa radom u Stonesima dobio angažman kao pjevač Blues Incorporateda. To novo radno mjesto Jagger je napustio prilikom BBC-evog snimanja priloga o bendu kada mu je Korner rekao da neće dobit ništa od osiguranog budžeta za snimanje. Ipak, taj događaj imao je i svoju dobru stranu: iste večeri kada je Kornerov bend nastupao na BBC-u, Stonesi su ih zamijenili u čuvenom klubu Marquee, na redovnom r&b sessionu. Iz Marquee-a, Stonesi su se uskoro preselili u Crawdaddy klub u Richmondu čiji je vlasnik Giorgio Gomelsky do susreta Stonesa sa Andrew Loog Oldhamom i Ericom Eastonom, neslužbeno bio menadžer grupe. Stonesi su svojim nastupima u Crawdaddyu pridobili brojnu publiku i Gomelsky je pozvao svog prijatelja, novinara Petera Jonesa da ih vidi. Jones je bio oduševljen njihovom svirkom te je nedugo zatim nagovorio Normana Joplinga da objavio članak o njima u tjedniku Record Mirror. Nekoliko dana prije toga list Richmond And Twickenhem Times proglasio je Crawdaddy klub fenomenom, objavivši uz tekst dvije fotografije Stonesa i pohvalu da će „zahvaljujući njima, Crawdaddy uskoro morati proširiti svoj kapacitet“. Bio je to prvi članak ikada objavljen o bendu The Rolling Stones.

    28. travnja 1963. godine, menadžeri Andrew Loog Olham i njegov šef Eric Easton stigli su u Richmond, a već sutradan su sa Stonesima potpisali ekskluzivni ugovor, tvrdeći kasnije da su tako za 48 sati potukli sve konkurente iz show bussinessa. Oldham je zatim osmislio agresivan, ali sasvim odgovarajući slogan benda: Rolling Stonesi nisu poput ostalih bendova – oni su način života. Uočivši izražen ulični bunt, nedostatak prirodnih manira i gotovo nekontroliranu energiju kod Stonesa, shvatio je da bi njegovi štićenici uskoro mogli postati ozbiljna konkurencija The Beatlesima. Jedini koji se vizualno nije uklapao u imidž Stonesa bio je Ian Stewart i on će ubuduće djelovati iz pozadine, kao klavijaturist i kasnije road manager.

    Dick Rowe iz moćne izdavačke kuće Decca ostat će u povijesti upamćen, između ostaloga, kao čovjek koji je svojevremeno odbio Beatlese koji će, samo devet mjeseci kasnije postati najveća svjetska glazbena senzacija. Rowe se tješio mišljenjem da nijedna grupa ne može biti zanimljiva više od šest mjeseci te da mu prostaje da pronađe mladi bend koji će liverpulsku četvorku skinuti s trona popularnosti. Zanimljivo, čovjek koji je Roweu dao informacije o Stonesima bio je pomalo ironično, George Harrison, član Beatlesa. Ne gubeći vrijeme, Rowe je za samo tjedan dana obavio sve potrebne dogovore i potpisao ugovor sa Oldhamom i Stonesima. Prvi singl Stonesa Come On pojavio se 7. lipnja 1963. Jagger i društvo su nastupili tim povodom na Thank You Lucky Stars programu, showu koji tada nije trpio alternativu. Zakopčani do grla, u smiješnim odijelima, uredni, čisti i srdačni. Ipak, njihova agresivnost lako je izbijala ispod te ušminkane glazure i ubrzo su počela stizati protestna pisma gledatelja. Ipak, poniženje se isplatilo, mjeseca dana poslije tog nastupa , Come On je dospjela na 26. mjesto ljestvice singlova u Britaniji. Na drugom singlu našla se pjesma I Wanna Be Your Man koju je potpisao dvojac Lennon-Mccartney. B stranu tog singla činila je skladba Stoned za koju su kao autori potpisani Nanker i Feldge što je bio pseudonim Jaggera i Richardsa. Ipak pravi proboj je uslijedio trećim singlom Not Fade Away koji se popeo na treće mjesto top liste singlova. To je bio uzrok da pripadnici tzv.establishmenta polude – Daily Express je Stonese opisao kao mladiće koje bi svaka majka zaključala u kupaonu; međutim puls tinejdžera u Engleskoj, a i Americi poklapao se sa jedinstvenim zvukom Rolling Stonesa. Dok su Beatlesi već pripitomili vlastitu glazbu i bili prihvaćeni od strane svih generacija, Stonesi su donosili glazbu nereda i galame.

    Rolling Stones Prvi album Rolling Stonesa nazvan po imenu grupe objavljen je 26. travnja 1964. i za mnoge predstavlja najbolji debitantski rock album ikad snimljen. Bez sumnje, riječ je o ploči koja je svojom energijom definirala Stonese kao nešto najuzbudljivije što se tada moglo čuti. Ipak, njihov utjecaj na mladež i skandali članova benda, poput mokrenja na javnim mjestima u mnogim magazinima zauzimali su više mjesto nego sjajni rhythm & blues odsviran na toj ploči. Tempo koji si je grupa tada sama nametnula bio je iscrpljujuć. Njihovi koncerti izazivali su do tada neviđenu buntovnu histeriju među gledateljima. Drugim albumom The Rolling Stones No.2 uspjeli su se održati na vrhu. Za razliku od prvijenca, ovaj album je sadržavao nešto profinjeniji zvuk. Ključni singl Stonesa i jedna od rock himni (I Can't Get No) Satisfaction objavljen je u Engleskoj u kolovozu 1965. godine. Spoj ciničnog Jaggeorovog teksta koji je sugerirao da je slatki okus uspjeha već počeo narušavati stabilnost grupe, spojen sa Richardsovim riffom predstavlja zaštitni znak Stonesa, a ujedno i tinejdžera tog vremena. Usprkos početnim pesimističnim Richardsovim prognozama, singl je odmah po izlasku poharao mnoge top liste. Treći album Out Of Our Heads bio je daleko najzrelija zbirka pjesama Stonesa do tada. Jagger je pod snažnim utjecajem Otisa Reddinga briljirao u pjesmama That's How Strong My Love Is, Cry To Me i Heart Of Stone. Na ovoj, potpuno „američkoj“ ploči četiri pjesme potpisao je dvojac Jagger/Richards. Godine 1965. histerija koja je pratila Stonese bila je na vrhuncu.New Musical Express napisao je detaljan prikaz rada grupe, na koncertima u Americi uočeni su transparenti Samo sa Rolling Stonesima i Kennedyevima možemo naprijed!, a britanska televizija je zaključila da će svijet spomenutu godinu pojaviše pamtiti najprije po Jaggeru i društvu.


    Stonesi su, četvrtim albumom Aftermath, na kojem je sve pjesme potpisao autorski dvojac Jagger/Richards, počeli polako napuštati svoj osnovni zvuk i okvire u kojima su se tada glazbeno kretali. Pored narcisoidno intoniranih Under My Thumb, Stupid Girl ili Dontcha Bother Me, pažnju su privukle emotivna balada Lady Jane i posebno Goin' Home koja je sa svojim trajanjem od 11 minuta i 45 sekundi, razbila sve tadašnje klišeje četverominutnih rock pjesama. Singl Paint It Black popunio je pauzu između albuma Aftermath i Between The Buttons. U toj pjesmi Bill Wyman je imitirao Erica Eastona svirajući osnovnu melodiju. Charlie Watts je uhvatio ritam za koji je osobno tvrdio da podsjeća na zvuk koji prati plesačice u haremima u scenama iz filmova holivudske B-produkcije. Brian Jones je svemu tome dodao sitar liniju. Na ovako pomalo bizaran način osmišljena je jedna od najintrigantnijih i najpoznatijih pjesama Stonesa. Nakon objave mini ploče Let's Spend The Night Together iz 1967. godine, Stonesi su priveli kraju američku turneju prepunu skandala. U očima pripadnika vlasti postali su najnepoželjniji rock bend na svijetu i sve se događalo točno onako kako je Andrew Loog Oldham predvidio tri godine ranije.

    Nakon prilično neujednačenog albuma Between The Buttons i nešto manje zbunjujućeg singla We Love You uslijedila je serija hapšenja Stonesa zbog posjedovanja niza nedozvoljenih narkotičkih sredstava. Tresak vrata zatvorske ćelije snimljen na pjesmi We Love You, bio je simboličan odraz svih tih događaja. Sljedeći album Their Satanic Majesties Request (planirani naziv je bio Cosmic Christmas) do današnjeg dana ostao je u sjeni remek-djela Sgt. Peppera famozne liverpulske četvorke. Iako Majesties ima više sjajnih trenutaka nego što će mnogi priznati ipak se radi i o albumu koji vjerno prikazuje krizu i tadašnju umjetničku dezorijentaciju Stonesa. Za vrijeme snimanja ovog albuma, Andre Loog Oldham je bez riječi izašao iz studija i više se nikada nije vratio. Neke od njegovih dužnosti kasnije je preuzeo Allen Klein. Iako su prvi put u karijeri bili prepušteni sami sebi, Stonesi su primijetili vlastite greške i izdavanjem singla Jumpin Jack Flash te nastupom na obljetnici magazina New Musical Express, vratili staru poziciju. Jumpin Jack Flash danas glasi za jednu od najvažnijih pjesama ikada snimljenih, te prikazuje Stonese kao definitivni rock'n' roll band. Bio je to povratak r&b korijenima, upakiran u odličnu produkciju Jimmyja Millera. Bio je to uvod u snimanje jednog od ključnih rock and roll albuma šezdesetih – Beggars Banquet. Između tih događaja smjestio se nikad osobito cijenjeni Rolling Stones Rock'n' Roll Circus, koji je John Lennon u euforičnom raspoloženju proglasio najznačajnijim trenutkom u povijesti rock'n' rolla.

    Rolling Stones - Beggars Banquet Niz doista neobičnih okolnosti mogao je spriječiti objavu albuma Beggars Banquet. Najprije je Decca odbila tiskati originalni omot na kojem se nalazila slika toaleta išaranog prilično provokativnim grafitima. Zatim je jedna od ključnih pjesama Street Fighting Man, proglašena subverzivnom. Album se nakon svega pojavio u prodaji tek u prosincu 1968. godine. Album je bio refleksija tada aktualnih socijalnih simptoma što se moglo čuti u pjesmama poput Sympathy For The Devil, Factory Girl ili već spomenutoj Street Fighting Man. Ujedno, ovo je bio posljednji album kojem je Brian Jones nešto doprinio. Iste godine Jagger je ostvario svoj debi i na filmskom platnu u filmu Performance u kojem je glumio u ulozi bivšeg rock stara Turnera. Film je ostvario vrlo dobar uspjeh te je Jagger svoj posao obavio bolje od fijaska koji je doživio u filmu Ned Kelly dvije godine kasnije. Iako je izgledalo da je bend stabilizirao svoje redove, udaljenost između Briana Jonesa i ostatka grupe bila je sve veća. U lipnju 1969. Daily Sketch je objavio da je Jones napustio Stonese. Njegova zamjena je već tada bila poznata: dvadesetogodišnji Mick Taylor,dotadašnji vodeći gitarist grupe Johna Mayalla. Jonesove vizije umjetničkog djelovanja Stonesa nisu se mogle poklopiti sa planovima Jaggera i Richardsa koji su inzistirali na povratku početnom zvuku grupe. Ozbiljno narušenog zdravlja, usred konzumiranja narkotika i alkohola u gotovo nevjerojatnim količinama, Jones se prema riječima očevidaca već za vrijeme snimanja Beggars Banquet albuma- jednostavno raspadao.

    Nešto malo poslije ponoći, između 2. i 3. srpnja 1969, Brian Jones pronađen je mrtav u bazenu pored svoje kuće u Sussexu. Kako je bolovao od astme, tijekom plivanja u vlastitom bazenu, jednostavno mu je otkazalo srce. Rečenica „Ne sudite preoštro o meni“, koju je Jones izgovorio u svom posljednjem razgovoru sa roditeljima, stoji kao natpis na njegovom grobu. Ipak, Jagger se nije pojavio na Brianovoj sahrani, navodni razlog tome bilo je snimanje filma Ned Kelly. Ipak, kasnije se ispostavilo da je pravi razlog bio novi skandal s narkoticima, uslijed kojeg je Marianne Faithful kolabirala. To je bio kraj njene već napukle veze s Jaggerom. Prvi singl Stonesa objavljen nakon Jonesove smrti bio je Honky Tonk Women. Pjesma ima dvije verzije te je na albumu Let It Bleed naslovljena kao Country Honk. Kritičari su se natjecali s pohvalama na račun ove skladbe, po jednima pjesma je mogla trajati i 20 minuta, a drugi su Wattsovo bubnjanje ocijenili kao nešto najbolje u povijesti rock'n'rolla. Poslije toga uslijedio je album Through The Past Darkly te izuzetno rijedak album The Rolling Stones Promotional Album, namijenjen radio stanicama i objavljen u svega 200 kopija.

    Želeći da prvu američku turneju završe besplatnim koncertom kako bi se odužili vjernim fanovima, Stonesi su objavili da će 6.12.1969. održati koncert na auto trkalištu u Altamontu u Kaliforniji. Kobna greška je napravljena kada su za zaštitare postavljeni članovi motorističke bande Hell's Angels. Pod njihovim udarcima stradao je osamnaestogodišnji crnac Meredith Hunter koji se je za vrijeme izvedbe pjesme Under My Thumb probijao kroz gomilu s pištoljem u ruci. Njegova smrt bila je vrhunac tog krvavog spektakla obilježenog neredima i nasiljem. Ujedno je ovaj koncert bio velika pouka svim organizatorima rock koncerata u budućnosti. Pozadina ovih događaja detaljno je opisana u filmu Gimme Shelter. Krajem iste godine napokon je i objavljen album Let It Bleed te ubrzo i koncertni Get Yer Ya-Ya's Out. Na koncertima su već tada Stonesi bili najavljivani kao najveća rock'n'roll grupa na svijetu,tom epitetu nitko nije prigovorio do današnjeg dana.

    U srpnju 1970. godine Stonesi su nakon nekoliko nesuglasica raskinuli suradnju sa etiketom Decca te osnovali vlastitu izdavačku kuću Rolling Stones Records. Ujedno su i raskinuli ugovor sa menadžerom Allenom Kleinom što im je omogućilo slobodnije djelovanje na umjetničkom i poslovnom planu. Prvi singl objavljen za vlastitu etiketu bila je raskalašena skladba Brown Sugar koja je najavila da će sljedeći albumi označiti povratak u formu. I zaista, Sticky Fingers i dvostuki Exile On Main Street bili su albumi blistave inspiracije i izuzetnog kreativnog naboja. Fascninatna svirka Micka Taylora, sugestivni Jaggerov vokal i funkcionalni puhački aranžmani Bobbyja Keysa učinili su Sticky Fingers virtuoznim trijumfom. Na njemu su se našle pjesme poput Wild Horses, Brown Sugar, I Got Blues, Sway i raskošnog remek-djela Moonlight Mile. Album Exile On Main Street definirao je Stonese kao sasvim zrele umjetnike što su pokazale stvari poput Shine A Light, Rocks Off, Let It Loose ili Sweet Virginia. Uspjeh ovog albuma okrunjen je brakom Micka Jaggera i Biance Perez Moreno De Maclas. Sredinom 1972. godine, usred američke turneje došlo je do novog skandala jednog od članova Stonesa. Kao i mnogo puta, u pitanju je bio Keith Richards koji je pritvoren i novčano kažnjen zbog posjedovanja kanabisa, revolvera Smith-Wesson i veće količine municije.

    Većina rock kritičara se slaže da je djelovanje Stonesa u razdoblju od 1973. do 1976. bilo u većoj mjeri rutinirano. Ipak iza ove već izlizane fraze krije se pregršt sjajnih pjesama na albumima Goats Head Soup, It's Only Rock'n' Roll i kontroverznim Black And Blue. Album Goats Head Soup bio je najavljen singlom Angie, jednim od najvećih hitova Stonesa koji je potpuno zasjenio ostale pjesme na albumu, što je kasnije potvrdio i Keith Richards. Ista priča se dogodila i s albumom It's Only Rock'n'Roll čija je naslovna pjesma postala veliki hit, dok je ostatak materijala ostao nepravedno podcijenjen. Dva mjeseca nakon izlaska ovog albuma, bend je napustio gitarist Mick Taylor koji je jednostavno želio nešto novo u svojoj karijeri. Na nadolazećoj turneji zamijenio ga je gitarist Facesa Ronnie Wood, na čijem su solo albumu godinu dana ranije gostovali Jagger i Richards. Album Black And Blue bio je sniman od prosinca 1974. do travnja 1975. godine, sadržavao je pjesme poput konvencionalnih Hand Of Fate i Crazy Mamma te dvije izvrsne balade Fool To Cry i Memory Motel koje su sadržavale utjecaje black street funka i reggaea. Povodom izlaska ovog albuma, održana je svjetska turneja koja je uključivala i nastupe u Zagrebu, 21. i 22. lipnja 1976.

    Godina 1977. mogla je biti fatalna za Stonese. Keith Richards je najprije u Londonu kažnjen za posjedovanje kokaina, da bi, tri mjeseca kasnije bio uhapšen u Torontu pod optužbom da je konzumirao heroin. Uz paprenu kauciju i obvezu da održi dva humanitarna koncerta u Kanadi, Richards se jedva izvukao, no ta dugotrajna afera potresla je redove benda. U međuvremenu su se raširile i glasine o navodnoj Jaggerovoj ljubavnoj aferi sa Margaret Trudeau, ženom tadašnjeg kanadskog premijera. Iste godine izdan je i dupli koncertni album Love You Live sniman na koncertima u Londonu, Parizu i Torontu. Osamnaest produkcijski neizbrušenih verzija pjesama Stonesa bile su nagovještaj da će se bend na sljedećem studijskom albumu osloboditi složenijih aranžmanskih rješenja te da će ponovo sirova energija vladati njihovim zvukom.

    Sve to bilo je opravdano albumom Some Girls iz 1978. albumom koje mnogi smatraju njihovim najboljim još od Exilea. Ogoljene do kosti i podcrtane sjajnim gitarskim međuigrama Richardsa i Wooda, pjesme poput When The Whip Comes Down, Lies ili Respectable bile su dovoljan razlog da se kritičari krenu natjecati sa pohvalama na račun albuma. Originalni omot ovog sjajno prodavanog albuma morao je biti promijenjen jer se nekim ličnostima (Racquel Welch, Brigitte Bardot...) nije svidio kontekst u kojem su prikazane. Album je Stonesima donio još jedan svjetski hit u pjesmi Miss You. Nedugo zatim Mick Jagger se razveo od Biance te započeo vezu s teksaškom manekenkom Jerry Hall s kojom se naposljetku i vjenčao u studenom 1990. Iako iz današnje perspektive može izgledati kao da je album Emotional Rescue predstavljao samo predah između albuma Some Girls i Tattoo You, on sadrži nekoliko sjajnih skladbi. Prvenstveno tu je oduševljavajuća Down In The Hole, a tu su još eksplozivna Where The Boys Go i još jedan Stones-reggae naslova Send It To Me. Kao hitovi ovog albuma postali su naslovna i stvar She's So Cold.

    Početak osamdesetih godina prošlog stoljeća bio je vrlo uzbudljiv za Rolling Stonese. Nakon izlaska albuma Tattoo You organizirana je velika svjetska turneja, najduža i najspektakularnija koju je do tada odradio neki rock sastav. Podloga svega toga bio je sjajan album Tatto You sa kojeg je skinut veliki hit Start Me Up, koji je osvojio vrlo pozitivne recenzije. Album je, inače, bio strogo podijeljen: na prvoj strani našle su se brže stvari, dok je B-strana bila rezervirana za laganije skladbe. Sve kompozicije bile su kvalitetom ujednačene no izdvajaju se Slave, Neighbours, Heaven, Waiting On A Friend, te poletni blues Black Limousine. Po završetku spomenute svjetske turneje, ljudi koji se bave financijama, zaključili su da su Jagger i društvo pokupili sav novac koji se uopće može zaradit na rock koncertima tijekom jedne godine. Ova turneja bila je zabilježena koncertnim albumom Still Life i filmu Halla Ashbyja Let's Spend The Night Together. Sljedeći album Undercover smatra se najozbiljnijim uratkom Stonesa u osamdesetima. Ovaj sjajno produciran album pamti se po jednoj od najboljih pjesama Stonesa Too Much Blood. Narednu godinu, Jagger je posvetio snimanju svog solo albuma She's The Boss. Bila je te čvrsto strukturirana ploča sa nešto tvrđim zvukom nego što su ga Stonesi imali u to vrijeme. Posljednji važniji događaj iz 1985. godine bio je bio nastup Jaggera, Richardsa i Wooda na legendarnom Live Aidu. Iako su svi bili u Philadelphiji, Jagger je nastupio sam odnosno u tandemu sa Tinom Turner, a Ronnie i Keith sa Dylanom.

    U ožujku 1986. u prodavaonicama se pojavio novi album Stonesa naziva Dirty Work. Iako na mahove djeluje klimavo, ovaj album, ponajviše zahvaljujući majstorskoj produkciji Stevea Lillywhitea, uspijeva održati visoki nivo u pjesmama kao što su Winning Ugly ili Too Rude. Album je posvećen,u međuvremenu preminulom Ianu Stewartu. Za razliku od Richardsa, Jagger nije bio raspoložen da ovaj album promovira na koncertima i već su bili očiti zategnuti odnosi između dva ključna člana benda. Taj sukob kulminirao je poslije Jaggerovog intervjua za Daily Mirror u kojem je izjavio kako više ne može raditi sa Keithom. Richardsova reakcija bila je žestoka, i mnogi su već pomišljali da je to završetak karijere ovog velikog benda, posebno nakon što je godinu kasnije i Richards krenuo u solo vode albumom Talk Is Cheap.

    Početkom 1989. Stonesi su primljeni u Rock And Roll Hall Of Fame, i na toj ceremoniji Jagger i Richards su odlučili prijašnje nesuglasice ostaviti po strani i krenuti u snimanje novog albuma Stonesa. Već u kolovozu iste godine sve je bilo spremno za izlazak tog povratničkog albuma nazvanog Steel Wheels. Album je po mnogima klasični zvuk Stonesa, unaprijedio za još jedan korak te je sadržavao utjecaje istočnjačke glazbe što se ponajviše osjeti u pjesmi Continental Drift. Ne treba ni naglašavati da je album okrunila ponovno po posjećenosti rekordna svjetska turneja zabilježena na koncertnom izdanju Flashpoint iz 1991. Kao predgrupe za ovu turneju bili su angažirani Living Colour i tada vrlo popularni Guns'n' Roses. Ipak, kao i mnogo puta u karijeri Stonesa, i ovaj uspjeh popraćen je jednom lošom viješću, a ovaj puta to je bio odlazak bas gitarista Billa Wymana. On je nedugo zatim osnovao danas poznate Rhythm Kingse, a kao razlog odlaska naveo je nedostatak kreativne slobode.

    Wymanova zamjena bio je Darryl Jones, cijenjeni američki session glazbenik doveden po preporuci Charlie Wattsa, koji je prije toga na turnejama pratio Stinga i Milesa Davisa. Prvi album snimljen sa Darrylom bio je Voodoo Lounge iz 1995. Treba naglasiti da je producent ovog albuma bio Don Was, koji je velikim dijelom utjecao na završni zvuk i sadržaj albuma. Na kraju album je sadržavao dosta utjecaja bluesa, R&B-a i countryja, a unatoč pozitivnim ocjenama kritike, Jagger nije bio previše zadovoljan ovim albumom. Već je postalo očekivano da će novi studijski album, naslijediti svjetska turneja, a potom i koncertni album, ovaj puta nazvan Stripped te je tako i bilo. Zanimljivo, u ovo vrijeme Stonesi su postali i prvi bend čiji je koncert uživo prenošen putem interneta.

    23. studijski album Stonesa izašao je u rujnu 1997. godine pod imenom Bridges To Babylon. Unatoč Jaggerovoj skeptičnosti, na mjesto producenta opet je bio postavljen Don Was. Album je osvojio pomiješane reakcije kritičara, ali je prodaja albuma tekla sasvim dobro. Bio je to album u kojem su Stonesi po prvi put koristi sampliranje te su u njegovom snimanju gostovali razni session glazbenici, poput legendarnog bubnjara Jima Kletnera. Opet je uslijedila masovna svjetska turneja na kojoj su, za sada, posljedni put posjetili i Zagreb.

    Dolaskom novog milenija, Jagger se ponovno malo više posvetio svojoj karijeri te objavio četvrti solo album Goddess In The Doorway. Kao proslavu 40. godišnjice postojanja grupe Stonesi su odradili još jednu kao i obično, spektakularnu svjetsku turneju kojoj je prethodila kompilacija najvećih hitova Forty Licks. Najveći koncert na spomenutoj turneji održan je u Torontu, pred ukupno 490 000 posjetitelja. U rujnu 2005. godine Stonesi su objavili svoj prvi album nakon 8 godina, simboličnog naslova A Bigger Bang. Album je osvoji odličnog recenzije, posebno u uglednim časopisima kao što je Rolling Stone. Pjesma politički nastrojenog teksta Sweet Neo Con podigla je malo veću prašinu među članovima tadašnje američke vlade, ali sve se ubrzo smirilo. Da su njihovi koncerti najspektakularniji u svijetu rock and roll, potvrdila je nadolazeća svjetska turneja kojom su Stonesi inkasirali masovnih 162 milijuna američkih dolara.

    Rolling Stones danas

    Rolling Stonesi su objavili novo izdanje hitova Grrr! 2012. godine te su održali niz koncerata diljem svijeta u 2014. Najbliže Hrvatskoj nastupili su u lipnju u Beču.

    Davor Štimac

Albumi (17)
Songs (431)
Albumi Albumi
Sticky Fingers
The Rolling Stones
Songs 40 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 22 Srpanj 2015
Released 1971
Format Albumi
Vrsta / Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock
Length 1:40:19
Br. diskova 2
Etiketa Capitol / Polydor
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 376 484-2
Exile On Main St
The Rolling Stones
Songs 30 Comments 0
4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 18 Listopad 2011
Released 1972
Format Albumi
Vrsta Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock
Length 1:48:08
Br. diskova 2
Etiketa Rolling Stones Records / Polydor
Žanr Pop-Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 273 429-5
Some Girls
The Rolling Stones
Songs 24 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 21 Studeni 2014
Released 1978
Format Albumi
Vrsta / Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Country-Rock
Br. diskova 2
Etiketa Universal Republic
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. B0016235-02
A Bigger Bang
The Rolling Stones
Songs 16 Comments 0
4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 20 Siječanj 2011
Released 2005
Format Albumi
Vrsta Rock
Length 1:04:23
Br. diskova 1
Etiketa Virgin/Polydor/Interscope
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Shine A Light
The Rolling Stones
Songs 25 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 06 Studeni 2011
Released 2008
Format Albumi
Vrsta Soundtrack
Length 1:41:12
Br. diskova 2
Etiketa Polydor / Aquarius Records
Žanr Soundtrack
Price 0.00 HRK
L.A. Forum - Live In 1975
The Rolling Stones
Songs 51 Comments 0
4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 02 Siječanj 2015
Released 2014
Format Albumi
Vrsta / Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock / Dance-Rock
Length 2:26:39
Br. diskova 3
Etiketa Eagle Rock Entertainment Ltd.
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. EV306939
Blue & Lonesome
The Rolling Stones
Songs 12 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 02 Prosinac 2016
Released 2016
Format Albumi
Vrsta / Blues rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Regional Blues / British Blues
Length 42:36
Br. diskova 1
Etiketa Polydor / Rolling Stones Records
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. UICY-78026

Kompilacije Kompilacije
Rolled Gold+: The Very Best The Rolling Stones
The Rolling Stones
Songs 42 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 20 Studeni 2016
Released 2007
Format Kompilacije
Vrsta Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / British Blues / British Invasion / British Psychedelia / Psychedelic/Garage
Length 2:27:09
Br. diskova 2
Etiketa Universal Music / Decca
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 5303281
Grrr!
The Rolling Stones
Songs 50 Comments 0
4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 03 Siječanj 2015
Released 2012
Format Kompilacije
Vrsta / Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock / British Blues / British Invasion / British Psychedelia
Length 3:06:51
Br. diskova 3
Etiketa Polydor
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 3710914
On Air
The Rolling Stones
Songs 34 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 30 Prosinac 2017
Released 2017
Format Kompilacije
Vrsta Blues rock / Rock and roll / Regional Blues / British Blues / British Invasion
Length 1:23:46
Br. diskova 2
Etiketa Polydor ‎/ ABKCO ‎/ Rolling Stones Records
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 670 274-0

Box set Box set
The Singles: 1971-2006
The Rolling Stones
Songs 0 Comments 0
3 out of 53 out of 53 out of 53 out of 53 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 30 Kolovoz 2011
Released 2011
Format Box set
Vrsta Blues rock / Hard rock / Psychedelic / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock
Length 12:03:29
Br. diskova 45
Etiketa Promotone/Universal Distribution
Žanr Pop-Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. 006291/2760346

Video Video
Ladies & Gentlemen
The Rolling Stones
Songs 0 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 31 Kolovoz 2011
Released 1972
Format Video
Vrsta Rock
Br. diskova 1
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Stones in Exile
The Rolling Stones
Songs 0 Comments 0
4 out of 54 out of 54 out of 54 out of 54 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 29 Rujan 2011
Released 1972
Format Video
Vrsta Rock
Br. diskova 2
Etiketa Eagle Vision / Menart
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Shine a Light
The Rolling Stones
Songs 0 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 14 Listopad 2011
Released 2008
Format Video
Vrsta Rock / Rock and roll
Br. diskova 1
Etiketa Paramount
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Checkerboard Lounge, Live Chicago 1981
The Rolling Stones & Muddy Waters
Songs 29 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 03 Siječanj 2015
Released 2012
Format Video
Vrsta / Delta blues / Slide Guitar Blues
Br. diskova 2
Etiketa Eagle Vision
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. EV305529
Sweet Summer Sun - Hyde Park Live
The Rolling Stones
Songs 39 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 03 Siječanj 2015
Released 2013
Format Video
Vrsta / Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / Album Rock
Length 2:32:58
Br. diskova 3
Etiketa Eagle Vision
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. EREDV1014
Havana Moon
The Rolling Stones
Songs 39 Comments 0
5 out of 55 out of 55 out of 55 out of 55 out of 5 / 0 out of 50 out of 50 out of 50 out of 50 out of 5 Dodano 20 Studeni 2016
Released 2016
Format Video
Vrsta Blues rock / Hard rock / Rock and roll / Contemporary Pop/Rock / British Blues / British Psychedelia
Length 1:59:22
Br. diskova 2
Etiketa Eagle Vision / Rolling Stones Records
Žanr Rock
Price 0.00 HRK
Kat. br. EAGDV065

Hits 1092

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42