facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Kolovoz 2017
Format Albumi
Vrsta Alternative rock / Alternative metal / Hard rock / Stoner metal / Stoner rock / Alternative/Indie Rock
Dodano Nedjelja, 03 Rujan 2017
Žanr Rock
Length 48:00
Broj diskova 1
Edition date Kolovoz 2017
Država Europa
Etiketa Matador
Catalog Number OLE-1125-2
Edition details objavljeno: 25.8.2017.; produkcija: Mark Ronson i Mark Rankin; snimano: siječanj-ožujak 2017. - United Recording Studios (Los Angeles, California)
Tags Mark Ronson Matador Queens of the Stone Age Mark Rankin

Review

Iskreno se razveselim kad pročitam izjave u intervjuima poput nedavno onog s Joshom Hommeom iz Queens of the Stone Age: 'Uživam u iznenađivanju ljudi'. Nije to nimalo lako ako je zvuk vašeg benda duboko ukorijenjen u rock'n'rollu kao što je to slučaj s QOTSA. Međutim, Homme i ekipa su se nadahnuli onime što ih je okruživalo posljednje četiri godine i iz toga izvukli vrlo dobar, a na trenutke i odličan album 'Villains'.

Spomenuto nadahnuće kod Hommea je ponajviše poteklo iz dvaju događaja ili procesa. Prvi je onaj o kojem ne voli raspravljati, teroristički napad u Parizu za vrijeme koncerta njegovog povremenog benda Eagles of Death Metal. Drugi je snimanje albuma s Iggyjem Popom, koji je prošle godine ugledao svjetlo dana pod nazivom 'Post Pop Depression'. Uvjerili su ti događaji Josha kako mu u životu treba još manje kompromisa a, slušajući novi album, posve je jasno kako je to uvjerenje uspješno primijenio.

Prvo iznenađenje za fanove bila je najava Marka Ronsona kao producenta albuma. Jesu li QOTSA odlučili napraviti hitoidan album za mase? Svakako ne. Uostalom, Ronsonov posljednji album, 'Uptown Special', možda jest većinom hitoidan, ali nikako nije 'jeftin' ni nekvalitetan. QOTSA su odlučili s Ronsonom za kormilom slaviti život i 'ovdje i sada' trenutak, ono što svi želimo, ali malo tko može. Čvrsti ritmovi i plesni trenuci (ne pogo, nego disko) odlično su se uklopili u mračnu, no optimističnu zvučnu sliku novog albuma Queensa.

Ipak, kad smo već produkcije, ona mi se nije naročito svidjela, čak bih rekao kako je ona nekim pjesmama 'oduzela dah' i učinila ih manje dojmljivima nego što su one mogle biti. Nisam uspio ustanoviti točno zbog čega je tako, ali zvuk je općenito 'premutan', čak i za QOTSA kojima je to jedan od zaštitnih znakova. Tim je zvukom bend dobio na atmosferi, što je pohvalno, ali ne mislim da je glazba benda s ovog albuma uspjela time ostvariti maksimalni potencijal.

Mračan prizvuk kojim su QOTSA okitili zadnji album '...Like Clockwork' dobio je na 'Villains' drukčiju namjenu. Nekoliko pjesama ovdje ima upravo takav uvod da bi se postupno pretvorile u plesne rock bombe: u uvodnoj 'Feet Don't Fail Me' 'zagrijavanje' traje gotovo dvije minute, a sadrži se pretežno od spooky sintisajzera, zaštitnog znaka 'Villains'. Takvog čekanja nema u brzoj, izravnoj i pomalo arcticmonkeysovskoj 'The Way You Used to Do', gdje Homme vraća sebi ono što je prvotno sam posuđivao drugima posljednjih nekoliko godina. Sjajna 'Domesticated Animals' na Iggyjevom bi 'Post Pop Depression' bila najbolja pjesma, stoga je jasno kako je Josh ipak najbolje ideje ostavio za sebe. Ono iznenađenje s početka teksta nekako se najviše može povezati sa sljedećom, 'Fortress': ponovno podulji synth uvod, a zatim istodobno žestok i nježan glavni dio u kojem su gitare najmanje bitna karika.

'Head Like a Haunted House' je koncertni dance-punk hit koji će razdrmati i najstatičnije, a iza nje slijedi, uz 'Fortress', svakako najupečatljivija stvar na albumu. Sludgy 'Un-Reborn Again' je ona pjesma koju ćete rado i često puštati na repeat, a predstavlja najbolje od naslijeđa QOTSA i novog zvuka kojeg u zadnje vrijeme otkrivaju. Zanimljivu koncepciju ima i 'The Evil Has Landed', šestipolminutna pjesma koja počinje polako pa ubrzava prema posljednjoj minuti i isporučuje riffove koji nas ostavljaju željnima još. Delikatna 'Hideaway' i 'Villains of Circumstance' možemo, uspoređujući ih s ostatkom pjesama, svrstati pod balade, a u njima si Homme možda daje i najviše oduška, i skladateljski i vokalno.

Tekstualno je 'Villains' bez rezerve među ponajboljima, ako ne i najbolji album benda. Ne samo da je Homme 'ogolio dušu' na ovom albumu, već je gotovo uspio isplesti neku vrstu glazbene autobiografije. U 'Feet Don't Fail Me' priča o vlastitom životu i odlukama koje je donio i koje donosi, 'The Way You Used to Do'  dočarava kako je upoznao ljubav svog života, dok je 'Fortress' posvetio svojoj djeci. 'Head Like a Haunted House' je prisjećanje mladosti, dok 'Un-Reborn Again' istu tu mladost kritizira jer ne prestaje biti ideal svakog od nas. 'Domesticated Animals' i 'The Evil Has Landed' još su jedan par društvenih kritika, dok su 'Hideaway' i 'Villains of Circumstance' nedvojbeno ljubavne tematike. Zgodno je primijetiti kako su QOTSA dobili na kontinuitetu pjesama i čitavog albuma mijenjajući riječi refrena tako da se praktički nijedan ne ponavlja u cijelosti.

Sa ili bez Ronsona, smatram kako je 'Villains' još jedna svijetla točka u diskografiji Queens of the Stone Age, koja sad već broji sedam albuma. Istina, na svaki sljedeći čekamo sve dulje, ali briljantna atmosfera '...Like Clockwork' i plesan i 'mastan' 'Villains' itekako isplaćuju čekanje. Izgleda da ona izlizana tvrdnja da je rock mrtav još jednom pada u duboki, duboki ocean: rock je itekako živ, a ogrnut je (ponovno) synthevima te se ne boji ići preko šest minuta po pjesmi. Smeta li to ikome?

Filip Katić

Hits 216
...Like Clockwork « ...Like Clockwork Queens of the Stone Age Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42