facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Svibanj 2017
Format Albumi
Vrsta Pop
Dodano Nedjelja, 30 Srpanj 2017
Žanr Pop
Length 41:00
Broj diskova 1
Edition date Svibanj 2017
Država Hrvatska
Etiketa Dallas Records
Catalog Number CD DALLAS 852
Edition details Producent: Coco Mosquito / Snimano: Funhouse studio, Zagreb, 2015.-2016. / Datum objave: 5. svibnja 2017.
Tags Dallas Records Jinx Coco Mosquito

Review

Jinx već dugo, još od devedesetih i svojih prvih albuma, nose superlative kao najbolji domaći pop-proizvod, nerijetko, uslijed poplave bastarda zabavne i pop glazbe te sustavnog unakazivanja srednjostrujaške matrice, proglašavani i jedinim pravim pop bendom kojeg Hrvatska ima. Naravno, istina nije tako brutalna i senzacionalistička: nije bila ni tijekom prve faze benda, kad su na izmaku tisućljeća kao na tekućoj vrpci klizili sjajni pop-albumi "Sextasy", "Second Hand", "Pompei" i "Avantura počinje", a pogotovo ne po povratku u studio sa zrelijim, opet sjajnim albumima "Na zapadu" i "Diksilend", kad se na sceni nanizao impozantan broj kvalitetnih bendova s pop-strane rokerske familije. Ono što je pak bitnije od naljepnica i natjecanja u sricanju superlativa novi je album Coca Mosquita, Yaye i ekipe, kojim Jinx ne pokazuju samo da još postoje, već da su uistinu institucija na hrvatskoj glazbenoj sceni, neovisno od toga koliko je postojećih srodnika.
"Pomiriši & pogrebi" prije svega je besprijekorno odsviran, aranžiran i otpjevan album. Možda ova rečenica djeluje ishitreno, ali nakon nekoliko preslušavanja albuma tako odmjereno zaronjenog u prošlost, obojenog baš tako da vam dočara pore nostalgije bez da im se uistinu i preda, zaokruženog tako da vam ispriča priču bez namjere da vam njezina značenja i nametne ili učini definitvnima, taj dojam ne jenjava. Coco Mosquito odavno se pokazao kao vrsni autor sposoban da svoje glazbene priče aranžira na baš onaj pravi način, kakvom ne vidite alternativu, a bez pretencioznosti i pametovanja svisoka; na sedmom albumu svojih Jinx čini se kao da je sabrao (što bi bio i logični slijed) sve svoje iskustvo i senzibilitet, poigravajući se možda spretnije nego ikad dosad s bogatom ostavštinom pop-glazbe – osobito šezdesetima – ne bi li ispleo posve svoju, u sadašnjost ogrnutu glazbu. Yayin vokal pritom je ostao najbolji zamislivi suradnik, istinski instrument i zaštitni znak benda, stalno pozicioniran između hladnoga i toploga, popa i bluesa, energičnog i opuštenog. A onda nužno moramo doći do trajno najslabijeg segmenta poetike Jinx – tekstova…
Da, bend je to koji je uz sjajne melodije i maštovite aranžmane svoju sliku gradio i na rimama tipa "kao zadnji ples, kao da je zemljotres (?)" ili "kao lava naša ljubav spava"; od svojih mana, kao i od vrlina, ne može se pobjeći, pa i ovdje već na početku, u programskoj "Jesmo li dobro?" dobivamo lupetanja poput "helou, Hare Krišna, helou Jesus Lord, između ništa i ništa imamo li vremena za pljugu ili nou…", a i u konačnici najbolji stih potpisuje Dylan (citat iz "All Along the Watchtower" u "Continental Blue"). I kad se trudi biti ozbiljnije mudar, kao u "Jedni za druge", Coco Mosquito kroz Yayina usta zvuči promašeno, a možda to tek ja imam hendikep što se ionako ne sjećam tih davnih mirisnih majica na koje aludira naslov albuma. Kako bilo, upravo zato ostaje glazba te sam vokal kao sasvim dovoljna platforma za uživanje u albumu koji hvata "na sentiment", kako, poput tematski srodnog, a opet tako različitog novog albuma Pavel, navode i sami Jinx u završnoj "U debelom hladu". Od swinga do funka, od Memphisa do Moulin Rougea, od šezdesetih do sedamdesetih, od Motowna do Staxa, sve se isprepliće na "Pogrebi & pomiriši" kao savršena retro-glazbena slikovnica. Slatki mali doprinosi poput scratcha u "Jesmo li dobro?", gudačkog kvarteta u baš opuštenoj "Easy", Jordesovog sola na saksofonu u iznenađujuće sjajnom duetu s Davorom Gopcem, "Maradona" (usprkos – opet tekstualnim – "maštovitostima" poput "laže kao Maradona"), ili sjajno toniranih back vokala na svim skladbama (s Ivanom Rushaidat u zasluženo najvećoj minutaži) i dobrodošlog doprinosa Hrvoja Rupčića na kongama i defu, slažu se u brižno slagan Mosquitov mozaik koji je u drugoj polovici albuma propupao u punom intenzitetu, osobito u "Elegantnoj varijanti", "Za ljubav tvoje mame" i "Ako si rođen u pogrešno vrijeme", u kojima Yaya posebno briljira.
Da, glazba ispisana na "Pogrebi & pomiriši" radiofoničnost je u najboljem izdanju (i baš zato se neće toliko vrtjeti po eteru), ono što najčešće, u pomanjkanju mašte, zovemo pametnom pop glazbom (koliko god tekstovi počesto bježali drugom polu, ali možda i baš zato). Mala enciklopedija popularne glazbe s uredničkim potpisom jednog od nekolicine uistinu kvalitetnih domaćih autora. A Jinx… da, ostat će taj vrh hrvatske pop-produkcije, zreliji nego ikad, a opet prepoznatljivo stari, svoji, zaigrani i ozbiljni do baš prave mjere.

Toni Matošin

Hits 421
Diksilend « Diksilend Jinx Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42